بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

فرهنگ کودکان

فرهنگ کودکان، دلچسب و شنیدنی است. لیست راکامل کنید به نام خودتان اینجا بنویسم.


از حیز انقتاع سایط شد = از حیز انتفاع ساقط شد --- خودم

مقتصد به فرد = منحصر به فرد--------------------------- خانم ِ فلورا

قالتاق ماشین= قالپاق ماشین --------------------------- خانم ِ فیروزه

سنگیل = سنگین ------------------------------------------ خانم مهربانو

خانوما مقدل ترند = خانمها مقدم ترند ------------------ خانم مهربانو

آقاجون = آباژور ---------------------------------------------- خانم مهربانو

کلید پریز =کیریز پرید-----------------------------------------آقای آرمین

مظاوب باشید = مواظب باشید ----------------------------آقای رشاد

سرقت ممنون = سبقت ممنوع ------------------------- خانم مهربانو

پیاره دو = پیاده رو ----------------------------------------- خانم مهربانو

بازی آیلان= بازی آنلاین ----------------------------  خانم مهربانو

متفسهانه= متاسفانه ------------------------------ خانم مهربانو

سیزدمینی = سیب زمینی ---------------------------- خانم مهربانو

گودگونه = رودخونه --------------------------------------- خانم ساحل

عروس = فانوس ------------------------------------------ آقای رضا

کتاب شور = بی شعور -----------------------------------آقای رضا

رفت = رفع --------------------------------------------------خودم

دس شیو = دستشویی ---------------------------------- ترانه


متفسهم برای دوستانی که از این خاطرات شیرین ندارند.

بگذریم.

نظرات 22 + ارسال نظر
کتایون چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 16:30 http://handmadejewery.blogfa.com

سلام ، وبلاگ دست ساخته ها س فقط همین ...

اینم آدرسش :

http://handmadejewelry.blogfa.com

ممنون.

کتایون دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 16:27 http://handmadejewery.blogfa.com

کلمات قصار دو ، سه سالگی ام :

بشین = پین

من = نم

شکم = شیمگ

بینی = بین دی

دکتر = دُ ختُر

آدرس وبلاگتون من رو به هیچ جا راهنمایی نکرد.

ساحل دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:35 http://lizard0077.blogfa.com/

من به رودخونه می گفتم گودگونه.

رضا هم به فانوس می گفت عروس.
رضا به بی شعور می گفت کتاب شور.

این که رضا به بی شعور می گفت کتاب شور، ینی به کتابم می گفت بی دیگه حتمن. آره؟

راستی دیشب دیدم بعد از سالها یادداشت جدید گذاشتی. سر فرصت میام پیشت.

مهربانو یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:13

اوا...دوست ارجمندم
چرا این سیزدمینی ها سیاه شده؟
نکنه تو آب نمک نگذاشته بودمشون؟

هر چه بود از قامنت ناساز بی اندام ما بود.
احتمالن باید الان درست شده باشه.
:)

مهربانو شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 23:24

سیز دمینی= سیب زمینی

مهربانو شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:05

نه..دوست ارجمندم برای اینکه بودن در کنار کودکان را غنیمت می شمارید ..برای اینکه دوستی را با ارزش میدانید...و برای اینکه بدون هیچ دلیلی مهربانی شما را میتوان حس کرد

ممنون.
:)

مهربانو جمعه 1 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:45

ذوست ارجمندم...چقذر شما مهربانید...

ممنون.
ولی چرا؟
برای درج فرهنگ کودکان شما؟

مهربانو پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:44

متفسهانه= متاسفانه
دوست ارجمندم بخدا خجالت میکشم از بس من ازاین فرهنگ کودکانا گذاشتم..
ولی اگه بخوام بگم یه بیس سی تایی میشه...کم کم یادم میاد دلم نمیاد نگم....

شما بهترین کار را می کنید. و چه سعادتمندید که این قدر این ها را می دانید و یا روزانه به گوشتان می خورد.

مهربانو پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:38

پسرکم امروز کلمه جدید از خودش در آورده
بازی آیلان= بازی آنلاین

مهربانو سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:22

پیاره دو= پیاده رو

بازم بگم..یا بس کنم دوست ارجمندم؟

تا می شود بنویسید. مجموعه ی خوبی می شد.

مهربانو سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:20

خودم بودم دوست ارجمندم...درست حدس زدید
سرقت ممنون!!!!

یکبار خواستیم در زندگی مرتکب سرقت بشویم. نشد.

[ بدون نام ] دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:03

سرقت ممنون = سبقت ممنوع!

رشاد یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 http://readingpoems.blogsky.com/

مظاوب باشید = مواظب باشید

فلورا شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:11

آقا اجازه!
اینجا سرقت ادبی! رخ داده!
مقتصد بفرد اصطلاحی بود... برساخته، توسط برادرزاده ی نازنینم... بجای منحصر بفرد، اسنادش هم موجوده، بگم بگم؟

مرا ببخشید. خیلی وقت بود شما را ندیده بودم این داستان از ذهنم دررررفته بود. چشم درستش می کنم.

آرمین پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:20 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

کلید پریز==== کیریز پرید
:))))

نیره پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:00 http://bahareman.blogsky.com

درود
من هی میام نمی دونم چی بنویسم
با این که تا دلتون بخواد همیشه دور و برم خواهرزاده و باردزاده در سایزهای مختلف وجود داشته!

شما یک بار در جایی آن مقتصد به فرد را فرمودید برایمان بس است. یا نکند شما نبودید؟
کی بود پس؟

آرام چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:06 http://mylifepath.blogsky.com/

خوب من نمیتونم چیزی به لیست اضافه کنم. فقط میخونم

صبر می کنیم تا چند سال دیگه که یکی دو تا بچه دور و بر شما پیداشدن اونوقت شمام بنویس.

مهربانو چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:48

سلام آقای دوست ارجمند....
خوبین؟
خوشین؟
انگار گرفتارین؟
.
.
.
پایدار باشین...

من یکی دو روزه که زیر دست و پام.
:)

فرانک سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:37

سلام
متوجه منطورتان زا فرهنگ کودکان نشدم!
یعنی کلمات یا جملاتی که بچه ها اشتباه می گویند؟
خب این کلمات و جملات از چه سنی تا چه سنی باشد مثلن یک بچه ی 3 ساله به سیب زمین می گفت: بی بَ ایی یا یک بچه ی دوساله به هواپیما می گفت: اَبابا
حالا بیش تر از این حضور ذهن ندارم.

این هایی که نوشتید در مورد همه صادقه. ولی مثلن از حیض انقتاع سایطه مربوط به یک کسی هست که حتا مدرسه میره.
:)

مهربانو سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:17

سلام من یه پسر شش ساله دارم ازاین گفته هاش می شه کتاب نوشت.....

چند وقت پیش می گفت چرا میگن خانما مقدل ترن؟
چندتا شوفرستادمبراتون
فکر جالبی کردین

مهربانو سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:15

سلام دوست ارجمندم.....قصدم نوشابه باز کردن نبود..
خواستم بگویم که اینطورنیست که زنها همه ازدم مظلوم و رنجدیده...ومردها همه ظالم...در برخی رندگی ها اتفاقا به مرد خیلی ظلم شده....

ولی خوب در طول تاریخ ظلم بیشتری به زنان روا داشته شده وکسی هم منکرش نیست...ممنونم از حضورتان که باعث دلگرمی ست..

کلا ازهیچ طرف پشت بام نباید افتاد...نه فمنیست...نه مرد سالار
خیرالامور اوسطها.....

به قول کردها که کمی تا قسمتی من را هم شامل می شود باید عرض کنم:
آفرم.
ینی آفرین.
:)

مهربانو سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:14

سنگیل= سنگین
خانوما مقدل ترند=خانمها مقدم ترند
آقاجون= آباژور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد