بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

لواش



دم لواشی، یک موتوری کنار سکویی که می‌ایستم و نان ها را خشک می کنم ایستاد و گفت: ببخشید میشه یه لواش به من بدین؟ تا به آن روز چنین درخواستی نشنیده بودم. فوراٌ  مواظب شدم که دزد نباشد که گوشی همراهم را قاب بزند (چون شنیده بودم موتوری ها با ملت اینکاررا می‌کنند. یعنی در کنارشان می‌ایستند و  یک درخواست عجیب می‌کنند و بعد در فرصتی، مثلن گوشی را از دستش می‌قاپند) بعد که مطمئن شدم گوشی دم دست نیست، لواشی به او دادم.  آن‌را را لوله کرد و  توی مشت راستش گرفت و به همان شکل فرمان موتور را هم گرفت و به راه افتاد. بعد از اطمینان از حرکتش، دستی که لواش داشت را از فرمان رها کرده و مشغول گاز گرفتن لواش شد.

میشد حدس زد، که یک لواش میخواست و در ضمن سیصدتومان پول خورد هم نداشت که یک لواش بخرد و شاید این بهترین راه رسیدن به خواسته‌اش بود. جالبتر اینجا بود که بعد از رفتنش، به نانوا مثل همیشه، یک پانصد تومانی دادم که یک کیسه نایلون بگیرم. هنگام دادن کیسه گفت: یه نون دیگه بردار.

نمی دانم، قیمت نایلون کمتر از نصف روزهای دیگر شده بود یا خواست لواش موتوری را او داده باشد؟

نظرات 4 + ارسال نظر
نازوکا جمعه 11 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 12:53

لواش موتوری بوده:)

رهگذر بود.

مهتاب چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 13:56

به جای پلاستیک برای نوناتون کیسه پارچه ای بگیرید. هم به طبیعت لطف کردید هم نوناتون کمتر خراب میشه. مرسی.

این لواشیه کیسه پارچه ای نداره. منم خب گاهی یادم میره کیسه پارچه ای ببرم.
ولی چند وقت پیش چیزی دیدم که دارم بهش فکر می کنم. اونم این که، با این اوضاع و احوال اگه بریم جلو که میریم، شاید یک میلیون سال دیگه اگه نسل بشر هنوز منقرض نشده باشه، آدما احتمالن ناخنهاشون پلاستیکه.
و این نشون میده که شاید زمین کلن بشر رو تولید کرد که پلاستیک رو اختراع کنه. ها؟

فلورا چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 18:38

جامعه ما رو نمیشه شناخت. درحالت عادی خیلی خشمگینه، اما در روزهای سخت مهربونه

کاملن موافقم.

sophia جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 00:09

سلام محسن، خوبی؟
این خاطره به همین ایام قرنطینه یا همون فاصله گذاری اجتماعی مربوط میشه!!
یعنی اون موتوریه توی همون فضای آزاد و با همون دستهای کثیف نون گرفت و خورد!!
ما که این دو ماهی میشه که تو خونه نون میپزیم! توی دستگاه توستر. ولی اصلا خوب نیست.

ممنون. آره خوبم. این اتفاق بله. همین چند روز پیش بود. ما نونها رو بعد از گذاشتن توی کیسه فریزر، (هر کیسه یک یا دوتا)، میزاریم توی فریزر. بعدش توی توستر یا روی چراغ گاز گرم می کنیم. دیگه از ویروس خبری نیست. البته اون این کارو کرد ولی نباید می کرد. هرچند خودم اسپری توی جیبمه و مدام دستامو الکلی میکنم. و با دست الکلی نون رو بدون تماس با سکوی نون دادم بهش. ینی مطمئن بودم که آلوده نبود. حداقل از جانب من.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد