بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

شکم گرسنه دین و ایمان ندارد



عکس از اینترنت با جستجوی نام بهشت


دین و ایمان تا وختی هست که شکم گرسنه نباشد. در غیر این صورت هیچ کس خدا را بنده نیست. باور نمی کنید؟ نکنید. حدیث است که عرض کردم.

روزی، یکی از این هایی که سالی به دوازده ماه روزه اند را دیدم در ماه رمضان. از او پرسیدم : تو دیگه واسه چی روزه گرفتی؟
گفت: آقا محسن روزه نگیریم چی بخوریم؟
در شرایطی بودم که می توانستم محیط کارش را عوض کنم. کردم. او را به آشپزخانه فرستادم. همین که پایش به آنجا رسید افطار کرد و تا آخر رمضان روزه نگرفت. باقی سال را هم، به هم چنین.
مطمئن هستم برای کار نیکی که در حق او کردم وسط فردوس برین جایم هست.*

باور نمی کنید؟ صد سال دیگر بیایید وسط فردوس برین و از اولین حوری که سر راهتان دیدید سراغ من را بگیرید.


* من ملک بودم و فردوس برین جایم بود.

نظرات 26 + ارسال نظر
کیانوش چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 20:59

خیلی خوب بود ممنون

ممنون.

ابهر.زنجان یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:00 http://ensanvaensaniyat.blogfa.com/

آره درسته هم وطن شکم گرسنه دین و ایمان ندارد. اما کاش اینو اون پارچه به سرای اهریمن صفت هم می فهمیدن

می فهمند. به روی خودشان نمی آورند. می گویند انشالله گربه است.
در ضمن اهریمن صفتان خیییییییلی کم هستند.

lمهربانو شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:48

آقای دوست ارجمندم
سلام
غرض عرض سلام و ارادت بود...
پایدار باشید..ضمنا دکلمه شعرها را شنیده و محظوظ شدم...صدای خودتان است انگار..؟
بسیار عالی...

کجا شنیدید و محظوظ شدید؟ در صداهامون؟ اگر بله که صدای حقیر است و اگر جای دیگر، صدای کس دیگری است که خود را به جای ما جا زده است که الهی به این سوی چراغ خیر نبیند. الهی دست به هر چه می زند بشودسنگ و برود توی حلقومش و پایین نرود و خفه اش کند. الهی ........ نامرد ِ ..........
نخته ها فحش ناموسی بودند که بر سبیل اخلاق و عادت سانسور شدند.

مهربانو دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:44

زیبا می نویسید ...و بی اندازه تاثیرگذار
ممنون که وب نوپای منو قابل دونستین و اون گوشه کنارا جا دادین
سپاس....

ممنون. امیدوارم تاثیرش هم خوب باشد.
:)

مهربانو دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 http://http:/avapaeez.blogfa.com/

سلام
امروز کشفتون کردم.... تصادفی...
کلی یرحال شدم با خوندن مطالبتون...ولی تلخی صداقت ته مزه طنزتون هست...مرسی
پایدار باشید

چه خوب.

اصلن شیرینی طنز به همین است. طنز درصد زیادیش در واقعیت نهفته است.
از این که شما را دیدم خوشحالم.
به شما سر می زنم.

نیره پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:28 http://bahareman.blogsky.com/

آهان
فهمیدم
به خاطر همین نون حلال
توی بهشت با اون راه دور و دراز تشریف دارید

اصلن نون حلال اولین راه رسیدن به بهشت است. کلی از نون حرام خورهایی که پیشانی شان از داغ مهر نماز سیاه شده است در قعر جهنم که همان درک نام دارد، جای دارند به حسب فتوا.
:)

اقای صورتی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:10 http://normandy.blogfa.com

اخ گفتی اغا محسن
یعنی تو روح اون اخوندی ک می
ه18ساعت گرسنگی برای بدن خوبه!

نمی گن برای بدن خوبه. میگن برای اون دنیا خوبه.
میری بهشت.

فلورا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:35

رضا رفیع از طنازان معروف ایرانه، به همراه شهرام شکیبا از دیگر طنز پردازان معروف، برنامه قند پهلو رو در شبکه آموزش رو انتن دارن... من از صفحه ی فیسبوکشون به وجود این برنامه پی بردم... کلی با صفاست... از ضرغامی و صدا و سیمانش واقعا بعیده!

سالهاست که اولین روز شنبه ی هر ماه مجموعه طنز پردازان ایران در فرهنگسرای ارسباران برنامه شکرخند دارن که بنده گاهی برای کسب فیض و گرفتن روحیه شرکت مینمایم... البته هیچ نوع ضبط تلوزیونی نداره... بدنیست که شنبه آینده -که دومین شنبه ی مرداده- شما هم حضور به هم برسونید!
رسما از خنده روده بر میشید!

ما مناظره ها رو هم از صدا و سیمان ندیدیم... فوتبال و والیبال رو هم از یک شبکه ماهواره ای خلاصه می یابیم...4شبکه "رای اسپورت" و زد دی اف رو خدا از ما نگیرد
آره مادر!

ایشالله که یه روزی بتونم برنامه شونو ببینم.باید دید که چه ساعتیه. چون من از کله ی سحر تا بوق سگ، از شنبه تا چارشنبه دنبال یک لقمه نان حلالم.
:)
آره خواهر.
:)

فلورا سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:02

آقا شما ما رو گرفته بودین ها اساسی!
راستی من در دانشگاه علوم پایه گیلان شیمی خوندم... که البته غیر از مدرک کارشناسی هیچ سودی ازش نبردم، خواستم عارض شم خدمتتون که دیگه مارو دست نیندازید...
راستی بعضی گونه های چای در دستگاه جی سی کروماتوگرافی وجود نیکوتین هم به ما نشون میداد البته، که مقدارش حائز اهمیت نبوده... همون اندازه ای که بادمجون نیکوتین داره و برای بدن مضر نیست.
یادتون نیست وقتی روزنامه ها نوشتن بادمجون نیکوتین داره، مرحوم "گل آقا" چه کاریکاتوری رو رو جلد کار کرده بود؟

برنامه طنز " قند پهلو" رو از شبکه آموزش میبینید؟ -البته رو ماهواره بهتر میشه شبکه رو پیدا کرد- دلم میخواد اسم شما و آقای رشاد رو به رضا رفیع پیشنهاد بدم؟ استعداتون خوبه ...وکیلم؟

ما عمرن کسی را دست انداخته باشیم. این را نفرمایید.

اصلن این مواد انگار در همه چیز پیدا می شوند. مثلن می گویند گلابی مقدار زیادی الکل دارد.
:)
آن کاریکاتور را من اگر هم دیده باشم به یاد ندارم.
راستش شما وکیلید ولی من رضا رفیع نمی شناسم و قند پهلو را ندیده ام. راستش از روزی که محمود بر تخت نشست ینی در طول هشت سال گذشته ما صدا و سیمان ضرغامی را ندیده ایم. فقط هنگام بازی های جام جهانی و مناظره های هشتاد و هشت بود که خانه دوستان و آشنایان خراب می شدیم. :)

محبوب دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:41

با اجازتون می خوام برم جایی که هیچ موجودی یافت می نشود و کشاورز بشم :))))

خیلی خوبه.ولی کشاورزی پراز موجوده. که بیشتر حشره هستند. و حشرات از همه ی موجودات نفرت انگیز ترند. اصلن موجوداتی که بیشتر از چهارپا دارند خبیثند.

محبوب یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:23 http://a-tree.blogsky.com/

به به!
ببین کیا اینجان!
درووووووووووووووووووووووووووووووووود
میشه لفطا محیط کار منم عوض کنید؟

کجا می خواید برید؟ بفرمایید. چشم.

فرانک یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:31

می گن گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه پیف پیف بو می ده. خلق الله سفره شون بوی نون نمی ده می رن روزه می گیرن تا جر اخروی ببرن. با گرسنگی مغز چنان هنگ می کنه که هر و از بر نمی شه تشخیص داد پس چه بهتر که نشه تشخیص داد باز هم اجر اخروی داره...

خب با باورهای مردم کاری نمی شه کرد. تا باشه باورهایی این چنینی باشه. مشکلی که برای کس دیگری نداره.
این روزها خیلی گفته میشه که کمبود آب مشکلات جدی برای کبد ایجاد می کنه. من نمی دونم. بضاعتی در این قضیه ندارم. ولی خب بهتره که روزه دار آب بخوره.

رشاد یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:01 http://readingpoems.blogsky.com/

تئین (موجود در چای)، کافئین (موجود در قهوه) و تئوبرومین (موجود در کاکائو) هر سه با تفاوت‌هایی جزئی از یک دسته مخدرها هستند. نیکوتین سیگار آسمان تا زمین با اینها فرق دارد (سم خالص است) . دل خودتو با کشیدن سیگار به جای خوردن قهوه خوش نکن.

ولی خب بعد از قهوه که می شه سیگار کشید که. نه؟

مجتبی کریمی یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:58 http://mojtaba-karimi.blogfa.com/

جبرئیل عوضت بده
جای مارو هم عوض کن
سی ساله روزه ی سکوت گرفتیم

اگر خواستید بیایید دم دروازه های بهشت سراغ بگیرید. میام دم در و می برمتون.
اشتباه شما همینه. باید روزه ی غذا بگیرید.

رشاد شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:10 http://readingpoems.blogsky.com/

راستی، من خیال ندارم برم بهشت، برای همین روزه نمیگیرم.

به سراغ من اگر می‌آیید
دم دوزخ آیید
شیطانک‌هایش هم از بیشترحوری‌های بهشت اهل دلند.

خب من هم روزه نمی گیرم. ولی به بهشت می روم. از بس کار نیک در عمر پربارم کرده ام.
حالا گاهی به ما سر بزن. بیا دم در بگو با من کار داری. ویزای هزارساله برات می گیرم بیا. چند تا از شیطانک ها را هم با خودت بیار صفا. منم به تو سر می زنم.

رشاد شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:06 http://readingpoems.blogsky.com/

فقط جهت اطلاع عرض میکنم که مقدار کافئین موجود در چای 20 برابر مقدار موجود در هموزن آن قهوه است! حالا چرا قهوه بدنام شده؟ چون مقدار قهوه‌ای که در یک فنجان میل میفرماییم، اگر همان قدر چای دم کنیم مصرف صبح تا شب یک خانواده پنج نفره می‌شود.

الله و اکبر. حجت بر ما تمام شد با فتوای تو که بر این صفحه رفت.
من فقط به دنبال نام بودم. تئین که بشود تی. کافیین که بشود کافی. نیکوتین که بشود سیگار؟؟؟؟

آرمین شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:18

چای شامل کاتچین (Catechin) (نوعی آنتی اکسیدان) است. دربرگ تازه چای، کاتچین می‌تواند ٪۳۰ کل وزن برگ خشک را تشکیل دهد. بالاترین مقدار کاتچین در چای‌های سفید و سبز متمرکز شده‌است، اما اساساً چای سیاه به دلیل استعداد اکسید شوندگی خود کمتر از آن برخوردار است. چای همچنین دارای مواد محرکی چون کافئین (حدود ٪۳ وزن چای خشک و برابر با ۴۰ میلیگرم به ازای هر فنجان چای دم کرده)، تئوفیلین و تئوبرومین است، که مقدار دو ماده اخیر بسیار اندک می‌باشد...............ویکی پدیا
یکم کافئین داره

یکم خب. ولی کلن مخدر تشکیل دهنده اش تئینه. شاید توی قهوه هم تئین باشه. ها؟
راستی می دونی به گفته ارباب فضل البته (خودم که اصلن ندیدم) حیوانات این برگهای چای و قهوه را نمی خورن و فقط آدما می خورن؟
:)

آرمین شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:33

پس چای توش چی داره؟

تئین. که یه جورایی TEA از اون گرفته شده. یااین از اون.
کافئین هم از کافی یا قهوه گرفته شده. Coffee یا این از اون.
البته خانم فلورا ما را گرفته بودند وگرنه نه این که ندانند.
:)

نیره جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:10 http://bahareman.blogsky.com/

چه بداخلاقانه شبهات ما را رفع می کنید!!!

نه خداییش ذات اقدس ما اصلن شبهه ناک است که شما از این ذات سخن می گویید؟ حالا که شما فامیل خونی ما هستید. وای به حال فامیل های ناخونی.
:))))))))))
راستش ما خودمان از این ترکیب ناخونی کلی مزاح بکردیم.

نیره جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:57 http://bahareman.blogsky.com/

حالا اون حوریه خانوم کجا می خواد بره که ازش سراغتون رو بگیرن؟ مگه قرار نیست پیش شما باشه؟!!!

نخیر. رهگذر است. میدانید که حداقل هفتاد هزار حوری در دور و بر ما می چرخند. این یکی از انتظار در صف خسته شده و به نفر آخر گفته که بعد از شما من نوبت گرفته ام. زنبیلی گذاشته و رفته است که برود و مایحتاج روزانه اش را در صف های دیگر بخرد. سر راه خب به این شخص برخورده و ............. باقی قضایا..........:)
شما ما را کم آدمی فرض نکنید که در اعلاالییین جای داریم. قربتن من الله و یبن الحسن.
بنده اگر چارتا دوست مانند شما داشتم که به مدارج بنده در عرش اعلا شک کنید دیگر چه نیازی به دشمن داشتم؟
الله و اکبر. الله و اکبر. الله و اکبر.

پر3گرد جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:51 http://sagpar3.blogfa.com

و ما شما را آفریدیم تا برای احادیث مثال نقض بیاورید، همانا شما از ناقضان عالمید.

همانا که شما را در بهشت برین خواهیم دید به سبب همین احادث و نواقض.

فلورا جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:02

اشتباه از بنده ست...ماغلط بکنیم به شما جسارت کنیم...
منظورمان کافئین بود... کافئین چای برایمان جایگزینی ندارد...لال شوم اگر دروغ گفته باشم

چایی که کافیین نداره که. شمام ما رو گرفتی؟
:)

فلورا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:30

سحری میخورم حتما ، چای در وقت سحر هم میخورم! آخه به نیکوتینش معتادم ،بهم نرسه سردرد میگیرم

حالا به فتوای شما عمل کرده و امسال آب خواهم نوشید
هنو رمضون م نرسیده، مگر اینکه شما فتوای دیگری صادر کنید

چایی که نیکوتین نداره که. شمام ما رو گرفتی؟
من برای این فصل گفتم. اگر نه خب کسانی هستند که مطلقن این ریاضت اسلامی را در تابستان رعایت نمی کنند و زمستان روزه می گیرند. حالا گیرم اگه خیلی در عقاید خودشان استوار باشند با جریمه اش.
:)

فلورارم پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:27 http://http:/

سلام
من هم مثل این موردی که ماجرای روزه داریش روگفتین دیدم. اما هرسال حتما 30 روز روزه میگیرم اگربشه پشت سر هم و نه در این فصل البته! تجربه خوبیه ، اون رویارویی با خودم و اون اراده ای که سبب ساز این حرمان میشه رو دوست دارم!
اولین بار کتابی خونده بودم به نام "آب درمانی " که میاحث اخلاقی و انسانی و پزشکی ِروزه داری رو توش تشریح کرده بود...و این تجربه رو از اونجا وام گرفتم
راستی ... تو بهشت میبینمتون

ایشالله که روزه ی شما قبول باشه که در بهشت شما را زیارت کنم. در جهنم کنونی که زیارتتان نکردم. شاید در بهشت و وقتی دیگر.
ولی از من به شما نصیحت. روزه بگیرید ولی به فتوای من و نیز آیت الله العظمای سبز، بیات زنجانی آب را بخورید. بعدها آنچنان مشکلاتی پیدا خواهید کرد که خودتان هم ندانید از کجا ریشه گرفته است. آب هم نمی خورید حداقل از خوردن چای در وقت سحر خودداری کنید. امیدوارم که نگویید بدون سحری روزه می گیرید. خانم ساحل که از دوستان قدیم ما بود و گاهی منتی بر ما می گذاشتند و با کامنتی ما را دلشاد می کردند نیز چنین می کردند و امیدوارم که بکنند و آن این که آب را می خورند. به فتوای من در بهشت برین هم جای دارند.
:)

فرناز پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:51 http://farn-sighs.blogsky.com/

سر صبح ماه رمضان بهتر از این قصه گیرم نمی آمد که بخوانم . قصه ؟؟ سوق تفاوت نشود تازگی ها همه چیز برایم مثل قصه است .

خب اگر این قصه سوق تفاوت ایجاد کند که از حیز انقطاع سایط می شود.

چه خوب که همه چیز برای آدم مانندقصه باشد. هر کسی این سعادت را ندارد که به این شکل به هر چیزی نگاه کند.

و نیز یک سئوال: شما در نوشتن سوی تفاوت اشتباه تایپی داشتید یا واقعن این همین است که شما نوشتید؟ ینی سوق تفاوت. چون من سوی تفاوت شنیده ام و به کار می برم. بهتر است به فرهنگ معین مراجعه کنم.

. . . .از نام چه پرسی پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:00

خب اونهایی که نتونن بیان فرودس برین سراغ جناب عالی رو از که بگیرن ؟؟

این ها همانا از گمراهانند و در دوزخ و از دیدن من محروم. می توانند از مسئوالان آنجا سراغ بگیرند و آنان نیز با نگاهی به رایانه ی خود می بینند که در آن جا نیستم. و یاس و اندوهی سخت تر از آن چه که در دوزخ بر آنان می رود، تمام وجودشان را در بر خواهد گرفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد