بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

اندر حدیث حراج برگی از شاهنامه ی شاه طهماسب

برگی از «شاهنامه» شاه طهماسب روز چهارشنبه به قیمت 7 میلیون و 400 هزار پوند یا به عبارتی (12 میلیون دلار)*  و یا باز هم به عبارتی، پانزده میلیارد تومان، فروخته شد و رکوردی جدید در حراج آثار اسلامی در جهان ثبت کرد. این صفحه بخشی از اثری حماسی است، که فریدون را در لباس اژدها نشان می‌دهد، او با این کار می‌خواهد پسرانش را آزمایش کند.  این صفحه بخشی از مجموعه استوارت ................

---

چه خوب.

ولی .........؟

اسلامی؟

شاهنامه؟

نکند در کشورهای خارجه شاهنامه را هم عربی می دانند؟

---

*این قیمت آن برگ شاهنامه ی شاه طهماسب نیست. قیمت فریدون است در لباس اژدها. هنوز خیلی کم است.

بهرحال...........

دوازده میلیون دلار یک

دوازده میلیون دلار دو

دوازده میلیون دلار سه

.........

نبود؟

فروخته شد به آقای ........ از کشور ............

................

و این گونه است که شاهنامه فردوسی در جهان می گردد.

من، به دور از نظر بسیاری از دوستان، نگران این پراکنده شدن اوراق شاهنامه شاه طهماسب نیستم.

تا باشد پراکندگی شاهنامه باشد، در جهان.

اصلن دلم نمی خواهد در چنین واویلا بازاری، این شاهنامه در این جا باشد.

این حراج، تریبون شاهنامه است در جهان.

این حراج، صدای فردوسی است در جهان.

راه بهتری بلد هستید؟

بسم الله.

نظرات 22 + ارسال نظر
نیلوفر شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:59

اتفاقا پاکان و نیکان جاشون وسط جهنمه ،هر چی دزد و جنایتکار ه میره بهشت چون تو اون دنیا هم من شنیدم پارتی بازی و رشوه خوری بد جوری رایج است

خب پس اشکالی نداره ما میرن جهنم.

نیلوفر جمعه 26 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:58

حالا کی گفته که شما به بهشت میروید ؟ نکنه به علت اسم فامیلتون ؟ تا زه به نظر من جهنم بهتر از بهشت است چون لااقل زبون آدماشو میفهمیم .

به من الهام شده. همانا که من از پاکان و نیکان زمینم.

نیلوفر پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:39

این روز ها دارم کتابی میخونم که خیلی ذهن منو نسبت به دور و برم باز کرده ،انگار تازه دنیا آمده باشم خیلی راحت تر از گذشته دلیل هر چی برام روشن شده ، علت رفتار هر کسی که میبینم از دوست و دشمن تا بقال و قصاب و وزیر و رئیس و رهبر و رئس جمهور را میتونم تجزیه و تحلیل کنم .جواب خیلی از سئوالات سالهای گذشته مو گرفتم و به آرامش عجیبی رسیدم ،دلم میخواد دیگران را هم شریک این آرامش و جواب معمای سالهای عمرم کنم . اگر وقت کردید که امیدوارم پیدا کنید کتاب : چرا عقب مانده ایم ، جامعه شناسی مردم ایران ،نوشته دکتر علی محمد ایزدی را بخوانید آنوقت یاد میگیرید که حتی مرگ بر اینگیلیسیای خبیث هم نگوئید چه برسه به بقیه .

یعنی یاد می گیرم که بگیم: زنده باد اینگیلیسیای خبیث؟ یا اصلن لالمانی می گیریم؟
تازشم ما کی گفته ایم: مرگ بر اینگیلیسیای خبیث؟ ببین می توانی آخر عمری برایمان حرف در بیاوری؟ آن دنیا به جای بهشت همین خبیثا ما را بفرستند به جهنم؟

فروزان چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:08

برای مملکت و کسانی چون ما
منظورم سردمداران مملکتی است
که نمی توانند از تاریخ خود حمایت کنند
راهی بهتر از این نیست
آخر بی لیاقتی است

نیره دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:56 http://bahareman.blogsky.com

چند روزی که برید شما را خوانده ام دارم به پرسش "راه های بهتر؟ " می اندیشم...

پیدا کردید خبرمان کنید.

آرمین دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 00:43 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

چه جالب .
باقالی بخور قوی شی مرگ بر اسرائیییییییل . اه ببخشید اشتباه شد . عادت بد چیزیه
احتمالا دشمن خودمان شویم

احتمالن.

آروین یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:24

یعنی روزی صفحات وبلاق ما را هم حراج می کنند؟

نه. صفحات رو پرینت اسکرین می گیرن و بعد روی کاغذ آچار چاپ میکنن. اونوقت اونارو حراج می کنن. اونجوری باید مونیتور رو هم بدیم بره.

آرمین یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:24 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

شما تمرین کن اگه یاد گرفتید برامون کلاس خصوصی بذارید شاید ماهم نجات پیدا کردیم. لامصب از مواد مخدر بدتره آخه نیست از اول ابتدایی فرو کردن تو مغزمون نمیشه یهویی ترک کرد .
باید اول تعدادشو کم کنیم. بخوایم یه دفه ای ترک کنیم بدنمون جواب نمیده ضعیف میشیم . تازه باید همراهش دارو تقویت قوای جنسی هم بخوریم تا قوی بشیم از اونایی که کانالای سهیونیستی تبلیغ میکنن

آغاز انقلاب را شما ندیده اید.
پیرو چیزی که نوشتی که برای قوی شدن بخوریم، آن وقت ها دوره گردها از هر قماشی، آب زرشک، باقالی، ..... داد می زدند: مثلن:
باقالی بخور قوی شی
دشمن پهلوی شی
***
حالا این که می گویید داروهای تقویت قوای جنسی آن هم از نوع کانالهای سهیونیستی بخوریم خدا می داند دشمن چه کسی می شویم. ملکه الیزابت؟ آن اینگیلیسی خبیث؟
یا باراک حسین اوباما؟

آرمین یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

ولی همه اینا به کنار . اسرائیل یه چیز دیگه ست
مرگ بر ااسرائییییییییییییییییییل بلند بگو مرگ بر اسرائیییییییییییییییییییییل . یه جورایی با این جمله بزرگ شدیم . اصلا شده جزو مقدساتمون
بلند بگو مرگ بر اسرائیییییییییییییییییل...

ولی من دارم یاد میگیرم که مرگ بر نگم. نه اسراییل و نه آمریکا و نه اینگیلیسیای خبیث و نه هیچ جا و کس دیگه. نه مرگ بر دیکتاتور و نه مرگ بر قاچاقچی و زناکار و ......... هیچ کس و هیچ جا.
کار خیلی سختیه ولی باید یاد بگیرم.

بابک یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:43

والله دروغ چرا - تا قبر آ آ آ آ
کار کار انگلیسیاس - انگلیسیای خبیثثثثثثثثثثثث

اینگیلیسیا........

آرمین شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:04

منم با اصلاح بیشتر موافقم تا اینکه بخوایم کل مسئله رو پاک کنیم از اول بنویسیم. میشه قسمتیشو پاک کرد دوباره نوشت

پاکش نمی شه کرد.
پاک کردنش بیشتر شبیه اینه که از حالا به بعد رو طوری باید رفت که انگار دیگه مداد پاک کن دستمان نیست.

آرمین شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:08 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

من همیشه میگم انقلاب دو قسمت داره که اگه دومی نباشه انگاری اولی هم نبوده .
اولی انقلاب کردنشه و دومی نگه داشتنو مراقبت ازشه .انقلاب پایان راه نیست بلکه دقیقا آغاز مشکلاته. مثل تولد یه کودک
من دیگه حالم از هرچی شلوغی و اعتراض و انقلابه بهم میخوره . هروقت این تلوزیونو روشن میکنیم یکم دلمون باز بشه خون و خونریزی میبینیم .
اگه مصر بهتر از اولش نشد .کی میخواد جواب اون کشته هارو بده؟
اگه مردم لیبی پیروز شدن ولی کشورشون هیچ فرقی نکرد چی؟ کی میخواد جواب اون همه خون پاکی که ریخته شد رو بده ؟
آقا محسن من دوست ندارم مثل لیبی بشیم. ارزش خون آدما خیلی بالاتر از ایناست. همیشه میگم شاید راه حل بهتری هم وجود داشته باشه

یکی از مشکلات انقلاب کردن این است که در جوامعی چون جوامع ما که فاقد حزب سیاسی و گروه و دسته هستیم، حاکم بعدی کسی است که از بقیه بیشتر زور دارد و قدرتمند تر است.
برای همین هم هست که ما هم انقلاب را دوست نداریم.
ولی تغییر را که دوست داریم. اصلن هم نباید آنقدر در راه رسیدن به آن خشونت به خرج بدهیم که کسی این وسط کشته شود.
جواب هر کشته ای را هم کسانی که یک تغییر می خواهند نمی دهند. جواب شهیدان بعد از انقلاب را فقط رژیم پهلوی پرداخت. و نه کسانی که انقلاب کردند.

آرمین شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:50 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

هرچی یه ش بیشتر باشه بهتره ؟ یانیگیلیسیای خیبیس . فکر کنم اینجوری پر محتوا تره
به نظر من مرکب هیچوقت تمام نمیشه
بلکه همیشه بهانه ای بود برای ننوشتن ...

اگه فونتت سفید بشه انگاری جوهرت تموم شده.
یا اگه محل حروفو بلد نباشی و کی بورد رو موقع تایپ نگاه کنی و حروف کی بورد پاک شده باشند.

آرمین شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:57 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

من از این "ث" خیلی بدم میاد احساس میکنم هر کلمه ای که توش ث داره عربیه . از من نخوایید که کلمه ث دار براتون بنویسم
هیشکی نیست بگه مگه ما کلمه غیر عربیم داریم ...

من هم با تو موافقم. ولی با این حرکاتی که امروزه توی منطقه جغرافیایی خودم می بینم حتا اگر به ث و س ایرادی وارد بکنم به عرب نمی کنم.
الان دیگر باور دارم که ما را فتح کردند.
این روزها فکر می کنم بهتر است خودم هم در وعده غذایی روزانه خودم کمی شیر شتر و سوسمار بگنجانم.
شاید من هم روزی فاتح شوم.
***
اینگیلیسیای خبیسسسسسسسسسسسس را هم باهات موافقم.

آرمین شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

اینگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس انگلیسیای خبیس
آقا اجازه ؟!
مال ما تموم شد

د غلطه آرمین جان.
اینگیلیسیا.
تو چرا دقت نمی کنی؟ اینگیلیسیا چار تا ی داره. اینی که تو نوشتی دو تا داره؟
حالا؟
اینگیلیسیای خبیثتون تموم شد یا مرکب کی بوردتان خشک شد؟
می دانید مرکب کی بورد کی خشک می شود؟

بابک شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:50

یا اونقدر زرنگ باش کلاه سرت نره یا باید مال خودتو از دزدا بخری- انگلیس پول زرنگی شو می خوره و نه دزدی شو

باید بگی:
اینگیلیسیای خبیث
ولی ما باید زرنگتر باشیم و خودمان نخریم. برای این که برود به یک جای دیگر عالم که آن جا هم آن را بشناسند.

مریم شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 http://voodoo.blogsky.com

راه بهتر ؟ مگه راهی مونده اصلن ؟

سارا خانوم جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 22:50

سلام رفیق
سیگار میکشی؟
بفرما
اصل اصل
من این روزا دارم خودمو خفه میکنم
این چیزا هم اصلا برام مهم نیست.............
اصلا مگه مهمه...................همه چیزمونو بردن........اصل و نسب هم منکر شدن.........به یه ورمون...........
اینم روش.............
اصلا به من چه فردوسی تو دهن عربها زد و پارسی زنده کرد
حالا بگن جهان اسلام
بزار یه مشت اجنبی بیشتر بخندن به ریش ما
اخ...........
سیگار میخوای؟
اصل اصل.........به گمونم خوب بکشه

دل آرا جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:26

حالا حراج آثار اسلامی رو رضایت بدین دیگه، هر چی باشه شاهنامه در دوره ی ایران اسلامی تألیف شده، و نسخه ی شاهنامه ی شاه تهماسبی هم دیگه قطعاً در عهد اسلام نسخه برداری و تصویرسازی شده.

چشم.
گردن مبارک ما از مو باریکتر است.

دارا جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 16:38

منم بانظرت موافقم؛هم تریبون خوبیه وهم مطمئن.
اصلن اگراینجابودچه سرنوشتی میداشت؟

یه عسکی اگه بتونم و استاع اسافل اجازه بده اینجا می زارم. که ببینیم اگه این جا بود کجا بود.

آرمین جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:31 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

من بیشتر یاد کلمه دزد میفتم . اینو جدی میگم آقا محسن من فکر میکنم دزد بالا دست اینگلیسیا نداریم . تاریخ هر کشوری رو که بخونی یه جاش این اینگلیسیارو میبینی . تو همشونم نقش دزد رو ایفا کردن . ینی از یه زمانی به نتیجه رسیدن که نباید از کشور خودشون دزدی کنن فهمیدن که باید از همه جای دنیا دزدی کنن بریزن تو کشور خودشون .

ببین آرمین، نگو اینگلیسیا، بگو اینگیلیسیای خبیث.
تو آخرش منو می کشی.

آرمین جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:50

از این راه بهتر سراغ ندارم. اونجا هم جاش امنه هم بیشتر از ما قدرشو میدنن .
یاد چند سال پیش افتادم که انگلیسیا عینک شکسته گاندی رو چند میلیون پوند(دقیق یادم نیست) به خود هندیا فروختن . اینا خوب میدونن چه چیزی پلو خودشون نگه دارن تا سود بره روش. یه عتیقه به ازای هر روزی که عمرش زیاد میشه مبلغی به ارزشش اضافه میشه .

هیچ وقت بعد از نوشتن یا گفتن اینگیلیسیا خبیث یادت نرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد