بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

نوروز یک هزار و سیصد و نود خورشیدی

 سرباز هخامنشی ایمان ملکی 

 

نقاشی از: ایمان ملکی 

 

*** 

با نوروزانه ای سروده دوست گرامی مان، رشاد مردوخی، به پیشواز نوروز  یک هزار و سیصد و نود خورشیدی می رویم.


سنبل به باغ گوید، نوروزتان مبارک / بلبل به شاخ گوید، نوروزتان مبارک

در مجلس مغان با گلبانگ عاشقانه / حافظ به ساز گوید نوروزتان مبارک

با دامنی پر از گل در بوستان جانان / سعدی به یار گوید نوروزتان مبارک

سیمرغ جمع مرغان، با درس عشق عطار / در کوه قاف گوید، نوروزتان مبارک

جمشید شاهنامه فردوسی برین را / با فرّ و تاج گوید نوروزتان مبارک

رومی به شمس تبریز اندر سماع یاران / در بزم راز گوید نوروزتان مبارک

خیام در ره عمر با کوزه‌ای می‌ ناب / دستی به جام گوید نوروزتان مبارک

شیرین به عشق فرهاد در درگه نظامی / با غمز و ناز گوید نوروزتان مبارک

آواز جوی آموی با رودکی به نجوا / در گوش شاه گوید نوروزتان مبارک

در جمع پاک یاران ساقی به دوستداران / با هر سلام گوید نوروزتان مبارک

نظرات 30 + ارسال نظر
فروزان چهارشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:28

سلام
قبل سال نو تشریف نداشتم
خود سال نو تشریف فرما شدم
سال خوبی باشد حتما
و اینکه شعر زیبایی از دوست نازنینی گذاشته اید
عکستان هم قشنگ است
من واقعیت را بیشتر دوست دارم
بدرود

چه خوب که بالاخره تشریف فرما شدید.
نوروزتان مبارک.

پارسا سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:29

نه متاسفانه لینک این ساز قشنگ و ندارم
اما اگه برید این سایت playerdaf.persianblog.ir شاید بتونه بهتون کمک کنه چون لینک برای دانلود گذاشته
امیدوارم بتونه کمکتون کنه

ممنون. به اونجا سر می زنم.

فلورا دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 23:16

به به چه شعر نوروزی زیبایی!
دست مریزاد جناب رشاد !
امیدوارم 90 سال مبارکی برای همه مون بااشه

پارسا دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:38

بهار آمد بهار آمد بهار خوش عذار آمد
خوش و سرسبز شد عالم اَوان لاله زار آمد
ز سوسن بشنو ای ریحان که سوسن صد زبان دارد
به دشت آب و گل بنگر که پرنقش و نگار آمد
مولوی

سلام
سالی خوب و خوش برایتان ارزو میکنم

ممنون.
نوروز شما هم مبارک باشد.
شما که وبلاق وزینتان همیشه صدای ساز دارد، صدای دف ندارید که لینکش را برایم بفرستید؟ فکر کنم برای موسیقی متن اشعار مولانا که به تازگی با او آشتی کرده ام فقط با دف هم خوان است.

آرمین یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 19:24

ببخشید اشتباه از من بود . همون عکس خوبه . ما نمیخوایم شما دروغ بگید . دروغگو دشمن خداست اینو وقتی بچه بودم تو مخم فرو کردن

این که فهمیدی که دروغگو دشمن خداست خیلی خوبه. متاسفانه خیلیا که خدا دارن نمی دونن که دروغگو دشمن خداست.
من اصلن دروغ نمی گم. مصلحت آمیزشم که نوع شرعیش هست از همه شون بدتره.
نعلت بر جد و آباد هرچی آدم دروغگوه.

آرمین یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 14:33

حالا ما هرچی بگیم شما حرف خودتونو میزنید. چی میشه یه عکس بذارید که توش سیگار نباشه؟ عکس بدون سیگار قشنگتره.
وبلاگم فیل ترررررررررر نشده ولی قراره در آینده نزدیک بشه . میهن بلاگ امروز یکم کسالت داشت

خب معلومه. حرف مرد یکیه. گیرم حرف مزخرفت و درپیتی باشه.
من اگه یک عسکی از خودم اینجا بزارم که توش سیگار نباشه یه جورایی به دوستام دروغ گفتم. من آدم دروغگویی نیستم. باور کن.

آرمین یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 http://nagoftehaa.mihanblog.com

نخیر. دستشو گرفته جلو دهنش سیگار بکشه . اگه اون سیگاره نبود بهترین عکس دنیا میشد

راستش من از تخم چشمم بدی دیدم ولی از سیگار ندیده ام. اصلن سیگار جزیی از وجود من شده. از نان شب واجب تر.

خدمات مهاجرتی کانادا اکسپرت یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 http://canadaexpert.ca

سلام دوست عزیز، با آرزوی موفقیت در سال جدید، من تازه با وبلاگ خوب شما آشنا شدم و واقعا از خوندن مطلب شما لذت بردم، این آدرس وب سایت من هستش www.CanadaExpert.ca. اگر دوست داشتید سر بزنید. در ضمن زمینه کاری من خدمات مهاجرت کانادا هستش. اگر کاری از دست من بر اومد براتون و یا اگر دوستان و آشنایان قصد مهاجرت داشتن خوشحال میشم در خدمتشون باشم.در ضمن ممنون میشم لطفا اگر من را هم به لیست دوستان خود اضافه کنید.

در ضمن از طریق وب سایتم میتوانم پسخگی سوالات مهاجرتی دوستان باشم.

شاد و پیروز باشید.

ممنون.
من این کامنت را می گذارم برای کسانی که گذرشان به این جا می افتد ولی باید عرض کنم که تا امروز که حدود شصت سال دارم هرگز به ترک ایران فکر نکرده ام.

آرمین شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 21:09 http://nagoftehaa.mihanblog.com

این چه عکسیه از خودتون گذاشتید ؟
ببخشیدا چون دوستون داریم میگیم

مگه چشه؟ دستشو گرفته جلوی دهنش که حرف نزنه.
یعنی دستشو برداره و حرف بزنه؟ خب وبلاق وزینش فیل ترررررمیشه.
وبلاق وزین تو چه بلایی سرش اومده که باز نمیشه. دستتو جلوی دهنت نگرفته بودی؟

ابوغریب جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:49

نوروزمبارک وسیزده ی شماهم به در

سیزده خودتان هم به در.

سارا خانوم جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 00:41

رفیق سلام
کوجایی........رفتین سفر
خوش بگذره

نه. ولی فکر کردم رفقا در سفرند.

محمد پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 18:47 http://mohamed.blogsky.com

شعر رو چنند بار خوندم.خییلی زیبا بود.
سال نو شما مبارک باشه.

دارا چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:25

دارابه جان شیک پوش گوید:نوروزتان مبارککککککککک.

جان هم به دارا گوید: نوروزتان مبارک.

حسام سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 http://hessamm.blogsky.com

سلاااااااااااام! من برگشتم به دامان دنیای اینترنت! کور شدم انقدر اونجا با موبایل رفتم اینترنت!

فکر می کردم الان اینجا و توی فیلمامون درباره جدایی نادر از سیمین می نویسین. ما منتظریم ها!

جدایی نادر از سیمین را امشب برای چهارمین بار می بینیم.
تو خوبی؟
بهت خوش گذشت؟

نیره سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:48

خصوصی:
می گم شما هی به تدریج عسکاتون رو به پیر شدن بیشتر می گذارد... آخرین عسکی که از خودتون گرفتید رو بذارید خیال ما رو راحت کنید ما بفهمیم شیخنا چقدر پیره؟! بی خود نیست تا نعره می کشید از هوش می روید!!! نه؟

ما این کامنت را عمومی می کنیم.
ما این هستیم که می بینید. شیخنا در راستای انقراض نسل است در اولین روزهای سال یک هزار و سیصد و نود. نود؟؟؟؟؟
بی خود هم نیست. ما با هر نعره یا سماعی از هوش می رویم.
مرده شور ما را ببرد. هر چه زودتر.
راستش را بخواهید........ حوصه مان............ سر رفته.
می دانید خانم نیره؟ ما بعد از کرور کرور سال زندگی هنوز ندانسته ایم که به کجای این شب تیره بیاویزیم قبای ژنده خود را.
نیمای یوشیج جان، حال شما خوب است؟

آروین دوشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:57

نه
منظورم اینه که فلسفه ی وجود ستون، نگه داشتن سقفه
الان که ویرانه شده بالای ستون آسمان رو می بینید اما در زمان آبادیش حتما این ستون سقفی رو نگه می داشته... نمی دونم شایدم جزو نمای در اصلی بوده

خب این سقفه خیلی بلنده. توی نقاشی کشیده نشده. یک سقف مثلن یک متری. مثل بالکن.

آروین پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:51

آقا یه سوال
به نظر شما وقتی این سربازه این شلکی بوده نمی بایست بالای این ستون هم سقف باشه به جای آسمون؟
خیلی جاها هم خوندم که لباسشون ارغوانی بوده اون هم گل من گلی
البته اینارو باید به آقای ملکی می گفتم

چرا سقف داشته باشه. مگه سرباز در فضای باز نگهبانی نمیده؟ یعنی توی یک کیوسک باشه؟
اگه منظورت از گل من گلی گلدار بوده که فکر نکنم درست باشه. چون خیلی سخت بوده. بیشتر لباسا و پارچه های ساده بودن. گل منگلی مال بعد از اختراع ماشین پارچه بافی بوده.

آروین پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:41

عید شما خیلی مبارک

عید خودتم خیلی مبارک

روزبه جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 23:15 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

این آخراش که برای ما خوب نشد 89 امیدوارم 90 خوب بشه...
امیدوارم.
می جنگیم براش!
یعنی می جنگم.

فعل رو مفردش نکن.
نوروزت مبارک.

شمس جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:40

بعد یک سال بهار آمده می بینی که / باز تکرار به بار آمده می بینی که
آنکه عمری به کمین بود به دام افتاده / عقل با عشق کنار آمده می بینی که

این یعنی همان که شاملو گفت:
و ما همچنان دوره می کنیم
شب را و روز را
هنوز را

نیره جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 15:35 http://www.bahareman.blogsky.com/

ما هم به شما بگوییم نوروتان مبارک/ بر این شاعر دلشاد نوروزتان مبارک/ ... چه کار کنم! بی هنرم! بلد نیستی ام شعر بگویی ام!!!

خب نقاشی بکشیدی ات.
ولی وقتی به فیلم هایی که می بینیم وفتید آنجا شعر بگویید.

سروی جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 15:34 http://matrook.blogsky.com/

نوروزانه‌ی قشنگیه . به دلم نشست .

دست آقای رشاد درد نکنه که این شعر رو سرودند و دست شما هم درد نکنه که این شعر رو در وبلاق وزینتون منتشر کردید .

روز و روزگاری نو ، شاد ، دلپذیر ، همراه با سلامتی برای شما و خانواده ی محترمتون آرزو می کنم .

ممنون.
چه خوب که نوروزانه را دوست داشتید.

فریدون جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:30

سلام

این عید اینقذه خوبه که هر جی ازش تعریف کنی بازم کم گفتی.

به هر حال مبارک مبارک 100 باره دیکه هم مبارک.

شاد . سرخوش و تندرست

خودت 101 بار.

فرناز جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:01

چه نوروزانه ی دل نشینی . چقدر خوب که این رشاد عزیز و فیلسوف شاعر هم هست ! انگار از هر انگشتش هنری می بارد ؟
شما هم که حتما خیلی هنرمندید با اینهمه دوستان هنرمندی که دارید ؟‌!‌ :)
روز و شب سالتان خوش .

نه من هنرمند نیستم متاسفانه و این یکی از حسرت های زندگی منه. ولی خب دور و برم پر از هنرمنده و با اونا جاهای خالی خودم رو پر میکنم.

سارا خانوم جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:47

سلام رفیق
پیش پیش
نوروز شما پیروز.........هر روزتون نوروز

ممنون. نوروز خودتم مبارک.

پروانه پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:26

همین نزدیکی خیام هستم.. . کوزه های سخنگوی خیام را می بینم.
...
شعر قشنگی است.
نوروز شاعر، رشاد گرامی هم مبارک

به خیام سلام برسانید و خدمتشان عرض کنید که ما همیشه به یادشان هستیم. دورادور.
راستی جنگل را با خودتان بردید؟

شهرزاد پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:13

به به چه بهاریه قشنگی نوروزی که شادباشش به این زیبایی از زبان سعدی و حافظ و خیام و فردوسی بیان شود، چه نوروزی باید باشد آفرین بر لطف سخن آقای رشاد
برایتان سالی خوش و پربار در کنار عزیزانتان آرزومندم.
سال نوی خورشیدی بر شما خجسته باد

نوروزتان پیروز.

حسام پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:35 http://hessamm.blogsky.com

عید شما مبارک پیش پیش تا ببینیمتون!

عید خودت هم مبارک.

آرمین پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:16

مبارک

مبارک

فیروزه پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:41

عجب نوروز نامه ای است خیلی قشنگه چه ایده خوبی که اسم شعرا رو اوردین

هون این دوست دیرین شما و امروز ما حتما کتب زیادی شعر به چاپ رسانده و صدایش را در نمی اورد می گی نه ؟ برو بپرس

ما یک جورایی به این ذوق و استعداد حسودیمان شد از نوع همایونی :)

میرویم که بپرسیم.
چه حسودی خوبی کرده اید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد