بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

سونامی ژاپن

   

 عکس از تایم

سونامی ژاپن با هزاران گمشده، غم خودمان را از یادمان برد.  

هرکاری از دست ما بر آید برای ژاپن می کنیم. حداقلش، هم دردی. 

بیکاران گوش به زنگ باشند. بزودی ژاپن برای بازسازی مناطق سونامی زده، کارگر مهاجر خواهد پذیرفت. 

این آخرین باری بود که چنین فاجعه ای در آن جا به وقوع پیوست. شک نکنید. ژاپن بزودی سونامی را هم مهار خواهد کرد.

من فقط به این می اندیشم که اگر این رویداد این ور آب بود، چند میلیون نفر تا به حال مرده بودند؟ 

بی این که خواسته باشم شما را بترسانم می گویم: 

زمین در اینحایی هم که ما زندگی می کنیم، چندان سفت نیست. و یکی دو دهه است که منتظر چیزی شبیه این زلزله هستیم. گیرم بدون سونامی. 

  

 

عکس از بازسازی یک جاده در چهار روز.

نظرات 24 + ارسال نظر
آرمین شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 20:15

هم به ما هم به ژاپنی ها هم به امریکای خونخوار هم به مرگ بر اسرائیل هم به قشنگتر از پریا تنها تو کوچه نریا ...

بچه های محل دزدن. عشق منو می دزدن.

آرمین شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:06 http://nagoftehaa.mihanblog.com

هشدار: زلزله‌های شدیدتری در راه است

http://www.memarinews.com/Pages/News-3698.html


هشدار به ما یا به ژاپنی ها؟ ما رو که امواج زلزله ژاپن لرزونده و .....های همه مون جفت شده. اگه یه دفه دیگه زلزله بیاد حتا توی کره ماه، همه مون با محمود میریم زیر آوار و خروارها خاک. ولی ژاپنی ها رو نمی دونم.

شمس جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:39

با خود فکر می کردم این ادمایی که حتا دروغ گفتن را بلد نیستن بنا به شهادت دوستانی که زابن رفتن و همه خوبند و سربه راه چرا باید زلزله و سونامی بیاد و ما خاورمیانه ایها که که حتی یک کبریت را نمیتوانیم با تکنولوزی خودمان بسازیم و تمام بدیهای جهان منشاش مایییم از زلزله و سونامی بی بهره
اینها منفعتشون برای مردمان زیاده یا ما ایرانیها یا عربها

قربانت گردم بالاخره در جهان زلزله می آید. سه ریشتر اینجا به اندازه چند برابر نه ریشتر آن جا خسارت می زند. قرار است یه تعدادی آدم کشته شوند. این می شود معادله قضیه.

آرمبن جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:09

همینجوری خوبه . از کسی توقع ندارم

من بیشتر برای خودم سینه می زنم.

آرمین پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:42

http://s1.picofile.com/file/6441885310/_9b026463_09e1_44e1_be0c_bac920954a04_gif.jpeg

همه ملل جهان باید بروند و از این مردم درس بگیرند. درس حقوق اجتماعی و احترام به دیگران و رعایت حقوقشان. درس اخلاق و تمدن و سازندگی. من فکر کنم در جهان بی نظیرند.
کاش کامنت که می گذاری آدرس وبلاگت را هم بنویسی. که از همین جا یک سره بیایم سراغت. یا دوستان به تو سر بزنند.

سروی سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:17 http://matrook.blogsky.com/

نمی دونم مرگ آدم ها بخاطر زلزله و سونامی تلخ تره یا بخاطر جاه طلبی حمکرانان ِ بی رحمی مثل قذافی؟

هربار که یاهو رو باز می کنم و اون عبارت Help Japan رو می بینم ، قلبم سخت فشرده می شده . دلم می خواد یه کاری براشون بکنم ... خیلی دلم می خواد .

و دلم می خوا برای مردم بی پناه لیبی ، بحرین ، یمن و همه ی آدم های مظلوم دنیا کاری بکنم .

همه اش به خودم می گم چرا هر روز اون گوشه ی یاهو نمی نویسه Help ؟ و در کنارش اسم یه کشور رو بنویسه . مثلن بنویسه به مردم گرسنه و جنگ زده ی سودان کمک کنید . به مردم همیشه مظلوم افغانستان کمک کنید ...

ظاهرن دنیای دیگه جای خوبی برای زندگی نیست ...
من ترجیح می دم ایستگاه بعدی پیاده بشم .

ببینید خانم سروی. برای پیاده شدن در ایستگاه بعدی وقت زیاد است. گاهی طول می کشد. عجله نکنید. فعلن این ایستگاه پیاده شوید.
شما از مصادیق بارز یک انسان هستید. جهان را از وجود خودتان، تا ایستگاه بعدی محروم نکنید.
همین که در واویلا بازار کنونی به مردم ژاپن فکر می کنید برای مردم ژاپن بس است. گیرم فقط به آن ها دلداری دهید.

فروزان دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:50

با دیدن این فاجعه
فقط به فکر زلزله ای که بالاخره برای تهران روی میدهد
و چه می شود
و چه ها که نمی شود
افتادم,
لرزیدم
واقعا ما چه می کنیم؟

باید از تهران بریم. قبل از این که زلزله بیاد.

شهرزاد دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:02

حتمن چنین فاجعه ای تبعات جبران ناپذیری هم داره ولی یادمون نره سونامی چند سال پیش تایلند؟؟، زلزله‌هایی با شدت بسیار کمتر در گوشه و کنار دنیا،‌سیل پاکستان و ... هر ساله قربانیان زیادی می گیره و این زلزله اگر در هر جای دیگه ای از دنیا اومده بود شاید دولتی باقی نمی موند که بخواد چیزی رو مدیریت کنه، تعداد کشته‌ها و آواره ها هر چند نفر که باشه شاید کمترین تعدادی باشه که امکانش بوده یه باور خیلی مشهور در بین ژاپنی ها هست که می گن خدا یه تکه از بهشتش رو روی زمین جا گذاشته برای این که به بشر تصویری از بهشت رو نشون بده و اون بهشت ژاپنه تا وقتی چنین باوری بین مردمان یک کشور هست شک ندارم که چنان برای ساختن و آبادی اش تلاش می کنن که جلوی هر سیل و زلزله و سونامی رو بگیرن و آسیب‌هایش رو به حداقل برسونن.

از آن جا که دولتی باقی نمی مونه که مدیریت بکنه بهتره که پایتخت از تهران بره بیرون. تا بیشتر از این هم رشد پیدا نکنه. این یک نظریه درسته. ساخت و ساز ها هم یه چند سالی هست که کمی سختگیری توش میشه. به شرطی که تشکیلاتی نباشه که مثلن جریمه ساخت و ساز بد بگیره. مثل جریمه ای که خانه سازان به شهرداری میدن که پارکینگ رو بکنن مسکونی. کاری که این روزها نتیجه اش رو داریم می بینیم.

سارا خانوم دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:09 http://sokotamazrezayatnist.blogsky.com/

سلام رفیق
سیستم خراب بود .........برای همین نبودم مدتی.......به روزم..........
===========================
نمیخوام حرفی بزنم..............ولی زمین داره از خودش دفاع میکنه.........دفاع..........دفاع...........چرا باید دلمو بسوزه ...........چرا باید زمین دلش به حال ادمها بسوزه.......وقتی ادمهای بی رحم برای یک قرون پول و پیشرفت.........بمب روش میندازن.......درختاشو ریشه کن میکنن........هزار تا بلا سرش می یارن........
نمیگم دلم نسوخت..............سوخت............ولی میدونم که مرگ پایان کار نیست........و زمین حق داره دفاع کنه.........هر شب دعا میکنم............هر شب دعا میکنم........خداوند ما و کشورمونو به حال خودش رها نکنه........ای کاش.............زمین غضب کنه.......قبل از اینکه .........خودمون با دست خودمون سرزمین جاوید رو نابود کنیم..............ای کاش...................هر شب دعا میکنم......

خب زمین اگه نخواد به بچه هاش کمک کنه می خواد چه غلطی بکنه. این مردم از شکم همین مادر زداده شده اند. ارث و میراث می خوان. صد تا نیشتر به مادرشون می زنن. پستونشو گاز میگرن. موهاشو می کش. تخصیر خودشه. نمیزایید.
حالا بمب و ایناش به کنار اونقدری نیست که. این زلزله که اومده قدرتش 22380 برابر بمب اتمی هیروشیما بوده. تقاص از این بیشتر می خواد بگیره.
تازشم کلی از سواحل این جزیره های آسیب دیده اصلن مصنوعی بودن. به دلیل کمبود جا مدام کوه ها رو میریزن توی دریا خاک درست می کنن. مادرشون بهشون نمی ده که.
بعدشم بهتم سر می زنم.

رشاد یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:25

قول میدم ظرف دو ماه اثری از این چیزها نمونه و ظرف ده سال انگار نه انگار زلزه‌ای با سونامی به این عظمت روی داده. ژاپنه، شوخی که نیست!

به محسن: شاهشون هم ژاپنیه!

به خانم فیروزه: تو ایران هم از این «ان جی او» ها و «جی او» ها هستند، ولی اول به فکر خودشونن بعد اگه چیزی موند برای آسیب‌دیده‌ها! بهتره از طریق اونها کمک نکنین چون هدر میره.
نکته جالب این که در زلزله دوازده سال پیش اوبه در ژاپن، دولت دادن و گرفتن کمک‌های مردمی را ممنوع کرد، چون معتقد بود فسادآور است، و کمک وظیفه‌ی دولت است. مملکته دارن!

دقیقن همینه.
اصلن من فکر می کنم خودم اگر در این شرایط باشم چه می کنم. اول میرم دنبال کس و کارای خودم می گردم یا سعی می کنم کس و کارای مردم رو که در کنارم هستند را نجات خواهم داد. البت اگر زنده باشم.

الی یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 21:08

آره واقعا تاسف بار بود...امیدوارم اگه زلزله میاد بمیرم...چون زنده موندن تو اون شرایط...فکرش هم سخته...

منم همین فکرو می کنم. البته نه تنها خودم که افراد خانواده ام هم.

فیروزه یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:21

خیلی غم انگیز بود این حادثه ولی واقعا اگر در جایی دیگر در خاور میانه می افتاد چه فاجعه ای می شد

همیشه دوست دارم یه جوری کمک کنم تو این حوادث ولی تو ایران هیچ جایی ان جی او یی چیزی نداره برای این حوادث

اون غم سبزتون خیلی به دلم چسبید

غم سبز به سبزا می چسبه.
همیشه سبز باشی ایشالله.

آرمین یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:19

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1389/12/22/65317_777.jpg
لامصب زلزله هاشونم اصولیه . دقیقا از وسط دو نیم شده

این که خوبه که. اگه از وسط بریده شده بود سخت بود.

آرمین یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:16

دوست من پیشنهاد خوبی داد . میگه به ژاپنی ها بگیم بیان ایران زندگی کنن .اونجا جای زندگی نیست که .یا زلزله میاد یا طوفان یا سونامی یا کوفت. وسیله هاشونو جمع کنن بیان اینجا پلو خودمون زندگی کنن. زمینو بهشون اجاره میدیم هرچی دوس دارن توش بسازن . تازه ضمانت میکنیم تا هزار سال سونامی نیاد .ضمانت از این بالاتر؟ ما خوبیشونو میخواییم وگرنه واسه ما جز دردسر چیزی نداره

یعنی شاهشونم با خودشون بیارن؟
ببین من دیگه حوصله ام از هر چی شاه سر رفته و حالم بهم میخوره. شاه باخودشون نیارن. فقط.

پروانه یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:52

از همون اولش خبر قربانی ها رو 40 تا گفتند و هی رفتند بالا گفتم همه ش دروغه.فاجعه بزرگتر از این حرفهاست . ..حالا کم کم صداش در میاد ..طبیعت تکنولوژی سرش نمیشه.. امروز شنیدم ژاپن 2.5 متر جابجا شده.. محور زمین جابجا شده...اول صفحه یاهو میل نوشته:
Millions without food, water, power in Japan

میزا ن پخش رادیو اکتیو بماند بعدن صداش در میاد!
..

شما درست می گید. آنچه که دیدیم فاجعه بار تر از این تعداد تلفات بوده. ولی چیزی که مسلمه اینه که میزان مفقودین خیلی زیاده.
در مورد نیروگاهها باید به این توجه کرد که با توجه به زلزله خیز بودن و سونامی خیز بودن ژاپن احتمالن از قبل تدابیری اندیشیده اند و شاید خیلی مشکل ساز نباشد. تدابیری که در خیلی از مراکز هسته ای انجام می شه.

شهرزاد یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:22

دیشب شنیدم شمار کشته شده ها به حدود 1500 نفر رسیده،‌ جدا از سونامی و تاثیر رادیواکتیو فقط اگر همین زلزله تو تهران یا خیلی نقاط دیگر دنیا می‌اومد،احتمالن 1500 نفر بیشتر زنده نمی‌موندن، این یعنی به حداقل رسوندن آسیب های یک حادثه که می توانست یک فاجعه به تمام معنا باشه. تصاویر نشون می داد که ژاپنی ها چقدر برنامه ریزی شده این بحران رو مدیریت می کنن داروهای مورد نیاز در اختیار افرادی که در معرض رادیواکتیو بودن، قرار می گرفت، ارتش آماده کمک به آسیب دیده ها بود و ... و البته احتمالن اصلن قرار نیست ما از کسی چیزی یاد بگیریم چون مملکت گل و بلبل را آن‌ها که باید نگه دارند، نگه می‌دارند

باید اینارو یاد گرفت.
ولی ما یاد نمی گیریم. ما دیگر حتا هنر نزدمان نیست و بس. تمام این ها متعلق به کفار از خدا بیخبر است. ما از کفار هیچ چیزی نمی خواهیم یاد بگیریم. حتا وقتی در زلزله ای خارجیان با سگ های تعلیم دیده به کمکمان می آیند آن ها را راه نمی دهیم چون نجس هستند. خودمان سعی می کنیم با گربه که نجس نیست یک جوری زنده های احتمالی را از زیر آوار بیرون بکشیم.
سگ نخارد پشت ما جز گربه انگشت ما.

فلورا یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:48

اون لینک تصویری رو براتون فرستادم
دروود

خیلی فی ل ت ره. دو سه ثانیه اش رو دیدم.

فلورا یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:46

دیروز سونامی رو دیدم یاد "اوریانا فالاچی" افتادم امشب رفتم سراغ یادداشتهام از کتاب "اگر خورشید بمیرد"
این کتاب گزارش روزهایی هست که فالاچی میره به اردوگاه ناسا و چند هفته ای با کسانی که سفربه کره ماه رفته بودن و یا آماده ی سفر میشدن مصاحبه میکنه
بعد زمانی که قرار بود سفینه ای به نام"جو کوچولو" پرتاب بشه و هر روز به دلایل بسیار کوچکی پرتابش انجام نمیشد... خب اینجاش رو از قول فالاچی مینویسم -این کتاب رو فالاچی خطاب به پدرش مینویسه-:
"پدر یک لحظه ی عالی بنظرم رسید که دارم میبینم یشر با خداوند ورق بازی میکند... اما اغلب پیش می آید که یک باد باعث میشود که موشک به راه نیفتد اگر تقصیر باد نباشد تقصیر شن است اگ تقصیر شن نباشد، تقصیر باران است، درست مثل اینکه خدا از تحقیر بشر خوشش بیاد و تفریح کند..."

نمیدونم مشابهت احساس من با دیدن تصاویر سونامی ژاپن با احساس فالاچی رو درست منتقل کردم یا نه؟
باور کنید من مثل ... ها معتقد نیستم زلزله خشم خداونده ... منظورم اینه که هرچقدر به پیش میریم... پیشرفت میکنیم -منظورم بشر هست - انگاری بازهم مورد استهزاء قرار میگیریم... البته دوست دارم سویه ی خوش بینانه این دیدگاه رو هم بخونم

خب معلومه که این ها خشم خدا نیست. خدا اگه میخواست خشم بگیره جاهای دیگه بود که این کارو بکنه. اصلن خدا آدم نیست که خصلت آدمی داشته باشه. خشم و شادی و خنده و گریه ....... همه اونایی که برای خدا صفت قائل میشن به چشم آدم بهش نگاه میکنن.
اینا معمولن بهش میگن خشم طبیعت. اون چیزهایی که می نویسیم و نقل قول می کنیم از یک مشت دایناسور متحجر فقط محض تفریحه.
خشم طبیعت هم محدود به زلزله و سیل و آتش سوزی جنگلها و آتشفشان و سونامی و شاید دو سه تا چیز کوچولوی دیگه مثل طوفان دریا باشه و..... تمام. همه این ها هم با پیشرفت علم و تکنولوژی حله.

نیره شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:52 http://www.bahareman.blogsky.com/

-نیره! بیا ببین خبر جدیدو
-چیه؟
-ژاپن...
تا تصاویر رو دیدم و شماره ی ریشتر رو .. چنان دلم سوخت که خدا می دونه. برادرم با تعجب نگاهم می کرد . گفتم برای ژاپن خیلی حیف شد... خیلی....
دوست ندارم اخبارش رو پیگیری کنم. خیلی ناراحتم. ولی با شما موافقم که به زودی آن ها با سخت کوشی راهی تازه خواهند یافت و چشم جهانی را روشن خواهند کرد.
راستی من هم از این لینک های خوبی که فلورای گرامی معرفی کردند استقبال می کنم... اصولاً هر کی در این سرای یک لینک خوب داره من مشتری ام... شما که می دونید. حسودی ام می کنه نداشته باشم!

اصلن تا باشه حسودی باشه. حسودی اگه نباشه بشر ترقی نمیکنه که.
راستی شما گفتید ریش تر. من نگفتم ترسید با فیل تر قاطی بشه و وبلاق وزینمان فیل تر بشه. بهتره که ریش تر باشه.

فلورا شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 18:00

راستی آقای مهدی بهشت خبر "ابن عربی" خوانی ژولیت بینوش رو شنیدین؟باید خیلی زیبا باشه؟
لینکش فی.لتره ومن با ف.شکن هم نتونستم گوش کنم... از شما راهنمایی میخوام نمیدونم ازین سبک کارها خوشتون میاد یا نه؟

بابت کامنت غیر مرتبط مرتبط عذرخواهی میکنم!!

لینکش را بفرستید تا ما خودمان از بلانسبت ماتحت فیل درش بیاوریم و ببینیم.
ژولیت یکی از دوست داشتنی ترین ستارگان عالم هنر است که هنر برای مردمش بر هنر برای هنرش می چربد.
اتفاقند قامنت وزینتان دقیقند مرتبط با برید ما بود.
هر چه از ژولیت بر این درگاه برود عین ثواب است.

فلورا شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 17:55

هرچند ژاپنی ها با هر قدمی که برمیدارن، "خدا و قهر طبیعتش" رو در مفهوم کهن، یک قدم به عقب میفرستن! اما من با دیدن تصاویر بی بی سی واقعا وحشت کردم اینکه ماشینها مثل قوطی کبریت روی آب شناور بودن خیلی تکان دهنده بود...
اما طنزی که در ذهنم در همون لحظات اولیه خبر بیدار شد این بود که ژاپن و جزایر هاوایی با هم فاصله زیادی ندارن... چطور شد جزایر هاوایی که پر از مفسده است به قول "فوضلا" در امان موندن و ژاپنی های سخت کوش دچار بحران شدن؟

ببینید خانم فلورا دیگه قرار نشد سئوالاتی بکنید که ما در پاسخ آن ها بمانیم. ما می دانیم که خشم طبیعت در اثر بد حجابی و بی حجابی خانم هاست. آقایان هم قربانشان بروم عین اسوه تقوا هستند. حالا این که چرا در جزایر قناری زلزله نمیاد رو ما نمی دونیم. شاید قراره یک سونامی و زلزله ای بیاد که اثری از این جزایر نمونه. والله و اعلم به حقایق الامور و ظرایف الوجود.

آرمین شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:39

۵۳تا نیروگاه اتمی دارن و این تعداد فقط 18 درصد انرژی مورد نیاز کشور رو تامین میکنه.تا 8ساله دیگه میخوان 8تای دیگه بسازن .
روسیه یدونه نیروگاه نصفه نیمه واسه ما ساخت هرچی داشتیم ازمون گرفت . ربطی به سونامی نداشت. نه!!!

روسیه خودش سونامیه. ولی اونایی که با لالایی اون خوابشون برده خبر ندارن.

آرمین شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:07

معمولا تجربه های بزرگ آدم هارو برای سالها ایمن میکنه. زلزله سال۱۹۲۳ ژاپن باعث شد ژاپنیها در طراحی سازه هاشون تجدید نظر بکنن و آیین نامه جدیدی تدوین کنن تا دیگه خرابی در برابر زلزله های بزرگ نداشته باشن .معمولا وقتی زلزله بزرگی در جهان رخ میده آیین نامه های خیلی از کشورها دوباره ویرایش میشه برای اینکه اتفاقی که در یک کشور میوفته دیگه در کشورهای دیگه نیوفته . ژاپن هم همینطوره حتما یه فکری برای سونامی میکنن. حالا با ساخت موج شکن یا هرچیز دیگه .ولی دقت بکنید زلزله بم ۲.۵ریشتر کمتر از این زلزله بود تازه سونامی هم نداشت . ما ۲۵۰۰۰کشته و ۵۰۰۰۰مجروح دادیم اصلا قابل مقایسه نیست.هیچ تغییری در صنعت ساختمون سازی ما ایجاد نشد فقط چندتا عدد رو در آیین نامه بالا پایین کردن و میبینیم که ساختمونها به همون روش های قدیمی با خطای بالا ساخته میشن .

خب ضرب المثل مشهور "ما همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید" همینه دیگه.
من منتظر حضور مهندسین عمرانی چون تو هستم در فردای کشورمان.
گیرم تا اون روز خودم دیگه نباشم.

آرمین شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:55 http://nagoftehaa.mihanblog.com

آقا محسن دستتون درد نکنه . من میخواستم یه پست طول و دراز درباره ژاپن بذارم ولی شرایط پست حاضر در وبلاگم اجازه اینو نداد.
جالبتر از همه اینه که خود سونامی باعث خسارت شده نه زلزله ای با قدرت ۸.۹ ریشتر. این ریشتر در ذهن هیچ مهندس عمران ایرانی نمیگنجه . ما هروقت تو دانشگاه در مورد این ریشتر صحبت میکردیم استادامون میخندیدن .ما میگفتیم برای یه طراح مسئولیت داره و ممکنه دادگاهی بشه . استادامون میگفتن اگه این زلزله تو ایران بیاد همه مون میمیریم . نگران زندان رفتن نباشید .

این که من نوشتم ژاپن سونامی را هم مهار میکنه به این معنی هست که زلزله رو مهار کرده. زلزله حدود 9 ریش تر -بر وزن فیل تر!!!- حالا حالاها دیگه توی کررررره زمین نمیاد. تا اینجاشم ژاپن سربلند بوده. سربلند ترین کشور جهان توی مهار این خشم طبیعت. که احتمالن از بی حجاب زنانش ناشی شده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد