بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

تحطیلی و گامبیا

 

 

فیتیله، فردا تحطیله 

لوبیا، فردا زود بیا  

گامبیا، خیلی بدیا

 ***

یک: فردا چارشنبه سوم آذر شهر تهران کلیوم تحطیل شد. به علت آلودگی هوا. تا باشه آلودگی باشه و تحطیلی.  وختی قرار نیست آب از آب تکون بخوره، خب ما چرا از تحطیلی خوشحال نباشیم؟ 

دو: دیشب گامبیا* کلیه روابط سیاسی و اداری و تجاری و ...... شو با ایران قط کرد و به ایرانیا و سفارتیا دستور داد چهل و هشت ساعته گامبیا رو ترک کنن. 

غلط نکنم این دو تا ارتباطی باهم دارن!!!

***

* عکس را بزرگ گذاشتم تا با چشم غیر مسلح گامبیا را به شکل یک خط قرمز در غرب آفریقا ببینین.

نظرات 18 + ارسال نظر
هاجر خانوم پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 18:21 http://svida.blogfa.com

دیگه کی ؟؟؟ همین مون مونده بود !!!

معلومم نیست. شاید یه روزی به این بگیم بلبل خوش الحان و نه کلاغ قارقارو!!!

آروین چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:41 http://arvinfld@yahoo.com

راستی این نقشه رو دیدم ید یه چیزی افتادم... از کی "زئیر" شد "جمهوری دموکراتیک کنگو"؟

فک کنم ده پونزده سالی میشه. بزا برم ویکیپدیا برات پیدا کنم
جمهوری دموکراتیک کنگو گاهی اوقات "کنگو-کینشازاً یا DRC اطلاق می‌شود. این کشور از آن کنگوی دیگر بزرگ‌تر و در شرق آفریقای مرکزی واقع شده‌است. این منطقه زمانی مستعمره بلژیک بود و بسته به زمان، آن را کشور آزاد کنگو یا کنگوی بلژیک نامیده‌اند. بین سالهای ۱۹۷۱(۱۳۵۰ه.خ) تا ۱۹۹۷(۱۳۷۶ه.خ) آن را زئیر نامیدند (در این زمان نام کنگوی همسایه را بدون پیشوند یا پسوند می‌آوردند).
نه ده نه پونزده، بلکه سیزده درست بود.

مریم یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:46 http://voodoo.blogsky.com

چه کشور بی تربیتیه این گامبیا
باید بدهیم از سقف آویزونش کنن پدرسوخته رو. با ما قطع رابطه می کنه پدر سوخته ؟ با ما قطع رابطه کرده شما هیچی بهش نگفتین ؟

همین که با یه ذره خاک آبروشو توی نقشه آفریقا بردیم براش بسه.

اوغزیب شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 15:26

ای گامبیای نازنین این اشعارات واین یک تا عسک رابه شما ها پیش کش میکنم ای گامبیای پدرسوخیده که نگذاشیدن باهریونها کیف ببرید
ای گامبیای پدرسوخته
«آب حیات است پدرسوخته
حب نبات است پدرسوخته
وه چه سیه‏چرده و شیرین لب است
چون شکلات است، پدرسوخته»
عکس محتاط های زمان قاجاراست
http://i.picasion.com/pic33/7a76717ba7ccfdaf715d7dc7060ecd19.gif

آخرش نفهمیدیم هریون بود یا اسلحه یا هوا؟
ولی پسر عسکه خیلی قشنگه.

یاسمن شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 14:08

گامبیا رو دوست دارم ....چون مردمم دوسش دارن..چون عاشق تعطیلات بدون علت.فیلم فردینی های فارسی وان-یه قاچ هندونه ..گور بابای فشار به دوبوله هستن

صد رحمت به فیلمای فردینی.

[ بدون نام ] شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:42

حالا واقعا داستان چی بوده شاید گونی های پول این بار دیر رسیده بهشون بچه ها نالاحت شدن

داستان رو که نمی دونیم که چی بوده. این روزا توی سر سگ بزنی به جمهوری اسلامی زور می گه.

سارا خانوم شنبه 6 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 00:11 http://sokotamazrezayatnist.blogsky.com

سلام رفیق
بهتر نیست بی خیال شیم
بی خیال بهار تو زمسون
بی خیال وطن و کشور
بی خیال دنیا اصلا
بزن و بکوب و بنوش
الانو خوش است
به ما چه دنیا قهره.............به ما چه...............
مگه ما فضولیم.............
آبی که ریخت..........دیگه نمیشه جمعش کرد
آب ایران هم ۳۰ ساله ریخته
نه رو زمین
سنگی شد و افتاد تو چاه...............
مردی............بفرما.......درش بیار..........
من که میخوام برقصم........کسی نبود؟؟؟؟؟؟؟

بی خیال اگه نبودیم که دق مرگ شده بودیم.
باید برم یک مشت خل و چل پیدا کنم که بیان سنگو در بیارن. عاقل که سنگ در نمیاره. میاره؟

حسام جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:32 http://hessamm.blogsky.com

حالا موقته. نهایت تا یکی دو هفته دیگه. بعدش خلاص!

در ضمن، فیلمامونم آپ کردم.

آی خدا خیرت بده. به اندازه دو تا پست یادداشت های نیمه شب خوشحالم کردی. یادم باشه یک نوشابه خانواده کوکای اصل مشد برات باز کنم.

حسام پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:57 http://hessamm.blogsky.com

من فعلا به دلایل متعدد نمی تونم یادداشت بعد از نیمه شبی بنویسم. یکیش اینکه چند تن از مدیران و معاونین محترم صدا و سیمان که کارم بهشون گیره اسممو توی گوگل سرچ کردن و وبلاگمو پیدا کردن و هر از گاهی چک می کنن... وگرنه انقدر مطالب نیمه شبی دارم!

پس باید وبلاق دیگری بسازی. امورات آدم اینجوری نمیگذره که.

حسام پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:08 http://hessamm.blogsky.com

این شعر تو مسابقات فوتبال زیاد خونده می شه. مثلا وقتی استقلال از یه تیم ضعیف ته جدولی می بازه هواداراش اینو می خونن.

چه بامزه. نمی دونستم.
ولی خب تماشاچیان فوتبال بی ادفن!!
کسی نیست بگه که من از کی این همه با ادف شده ام. دلم لک زده برای یک یادداشت بعد از نیمه شب تو.

نیلوفر پنج‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:03

شما همتون در این جمهوری اسلامی پیر شدید هنوز نمیدانید هر وقت نیاز به ارتباطات انسانی در ایران باشد آسمان هم به یاری جمهوری اسلامی آمده و هوا را دود الود میکند که با تعطیل شدن ,مدارس و اداره ها ،دوستان ،یاران، همکاران و همکلاسی ها از هم دور باشند تا رفع خطر اتحاد آنان ؟؟ بیت
گامبیا ،گامبیا ننگ به نیربگ تو خون جوانان ما میچکد از چنگ تو

همون طور که در سال 57
به کوری چشم شاه زمستونم بهار بود؟

فرناز چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 21:50

وای من عاشق این ضرب المثل عملیات محیرالقول !! کلاغ هستم آقای حسام و فراموشش کرده بودم . چه یادآوری به جا و مفیدی !
تو این فکرم که اون اولین باری که این شعر سروده شده کی قطع رابطه کرده بوده ؟؟!!

انگاری من می بایستی این ضرب المثل را توی متن می آوردم. فکر کردم این وبلاق وزین نباید آلوده به کلمات شنیع شود. کلماتی از قبیل ......... و .........دن.
آخرین باری که این را شنیدم در جریان حمله به مهندس بازرگان بود. خانمی که امروز دیگر آن باورها را ندارد یعنی همسر شهید رجایی در مجلس بر علیه مهندس سخنرانی می کرد. اگر اشتباه نکرده باشم در جریان حذف تدریجی نهضت آزادی از حاکمیت بود و ........
که مهندس از رییس مجلس در خواست وقت پاسخگویی کرد و رییس هم مجوز داد و مهندس این گونه شروع کرد
اونی که به ما نریده بود
کلاغ دم بریده بود

حسام چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 17:00 http://hessamm.blogsky.com

اونکه به ما نریده بود
کلاغ کون دریده بود!

همه کشورها یکی یکی به ما ریدن... گامبیام روش!

*** ببخشید یه کم بعد از نیمه شبی شد. این تعطیلی بیخود مزخرف حال ما رو حسابی گرفت. اگه خواستین حذفش کنین.

خودمم نوشته بودم اینو. زیر همین متن. ولی مال من با ادفی بود. نوشته بودم:
اون که به ما ......... بود
کلاغ ........ دریده بود
تو قط رابطه با گامبیا رو میگی بیخودی؟ وای. تو اصلن توی این جمهوری اسلامی متحول نشدی.

بابک چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:03

تجربه ثابت کرده معمولا بعد از هر تعطیلی اجباری که روی داده است یک اتفاقی می افتد . من هم منتظر شنبه می مانم تا ببینم چه خبر هیجان انگیزی در راه است ...
............
باریکلا گامبیا - چقدر دلم می خواهد کشور های دوست مثل ونزوئلا و کومور هم ما را دیپورت کنند

جیبوتی و برونئی رو یادت رفت بنویسی.

پارسا چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:29

فعلا که همه با ما قهرند گامبیا هم روش ...ببین کار ما به کجا کشیده گامبیا هم برای ما کلاس گذاشته !!
من از تعطیلات کسل کننده بدم میاد !

گامبیا گامبیا ننگ به نیرنگ تو
......................................

سروی چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:03 http://www.sarvi.ir

منصفانه نیست.
عزا یا عروسی ، ما شهرستانی ها هم باید در این امر مهم شریک باشیم.

شما هم بسم الله. بر هر چه انحصار طلبه نعلت.
شما هم فردا یعنی امروز چرا که الان فرداست، می توانید سر کار نروید. برای همدردی با ما!!

رشاد سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 15:55

اشتباه کشیدی. اون قرمزه افریقاست بقیه ی نقشه گامبیا. چرا کششششششور به این مهمی رو بی ارزش نشون میدی؟ یک ارتش تا بن دندان مسلح ۲۳۰۰ نفری، نرخ رشد جمعیت بالای 3، .و نرخ رشد اقتصادی 7/0 درصد و حدود 80 درصد بیسواد داره!

آه رشاد تو زنده ای؟ چرا به عسکامون یک سری نمی زنی؟
باید برم و درستش کنم. ممنون برای یادآوری ات.

فرناز سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 13:13

احتمالا علت قهر و دعوا این بوده که گامبیا محموله ی صادرات هرویین از ایران رو رد کرده و علت تعطیلی فردا هم اینه که وقتی روابط به این مهمی با کشور به این مهمی بهم می خوره باید عزای عمومی اعلام کرد .

هرویین؟ ایران؟ خودشون هرویینی ان. هف جدشون هرویینه. اون احمدنجار رییس جمهور کودتاچیش هرویینه. نخیر دولت میخواد قطع رابطه با این کشور جهانخوارو جشن بگیره. ولی چرا فقط تو تهرون؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد