بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

پنج سال حبس برای محسن نامجو

محسن نامجو

بعداز کنسرتی در دانشگاه صنعتی شریف

در حال جمع کردن ساز

عکس از نیمانیا

محسن نامجو به دلیل استفاده از آیاتی از قران در یکی از ترانه هایش به شکایت سلیمی نامی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

او اعلام کرد، در آن وقت معذرت خواهی کردم ولی دیگر نمی کنم.

گفتگوی بی بی سی با محسن نامجو  

 

آقاى نامجو در سایت هاى فارسى زبان خبرى گفته شده که شما محکوم به ۵ سال حبس تعزیرى شده اید، از چگونگی و دلیل آن خبر دارید؟


 

سال ها قبل قطعه اى را در یک ضبط خصوصى اجرا کردم. متن آن یک شعر عربى داشت. به خاطر اینکه بخشى از جملاتى که در قرآن وجود دارد از لحاظ ریتمیک با آن قطعه همخوانى داشت من از آنها استفاده کردم. یک بار قبل از خروج من از ایران در این رابطه از من وسوال و جواب کرده بودند. در حدود اواخر آگوست سال گذشته بعد از خروج من از ایران خبرى آمد که آقاى عباس سلیمى که مدرس قرآن در صدا و سیما و جاهاى دیگر است به طور شخصى از من شکایت کرده اند.
من بلافاصله بعد از این اتفاق متنى نوشتم و از مادرم، مردم و علما و همه عذرخواهى کردم ولى با توجه به صدور این حکم دیگر فکر نمى کنم جاى عذرخواهى داشته باشد. از یک مرحله اى به بعد تکلیف آدم با کل سیستم روشن مى شود. من قصد دارم آن قطعه را این بار با ارکستر ضبط کامل کنم و آن را به شخص آقاى عباس سلیمى تقدیم مى کنم. 

 

فکر نمى کنید این حکم ممکن است ربطى به کارهاى اخیر شما داشته باشد، از جمله قطعه اى که اخیرا منتشر کردید و آن را تقدیم به معترضان نتایج ریاست جمهورى کردید؟

نمى دانم، مى تواند بى ربط هم نباشد. به هر حال زمانى که من آن کارها را کردم چه ضبط ویدئو کلیپ بیابان، که اولِ آن نوشته شده تقدیم به همه مردمى که در خیابان ها بودند، و چه شب شعرى که در برلین برگزار شد و من در آن شعرخوانى کردم؛ تصمیم خودم را گرفته بودم و تکلیف ام را با کل سیستم روشن کردم. من اگر هم زمانى بخواهم به ایران برگردم ۵ سال که هیچ تا ده سال هم براى زندان آماده خواهم بود. 

نظرات 8 + ارسال نظر
شمس چهارشنبه 24 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 00:34

شاید هم به نیت ۱۱۴ سوره قران یا ۱۲۴ هزار پیامبر
راستی بهرام میگفت هرکس ۱۰۰ پیامبر بشمارد جایزه دارد
و اینکه من گرین کارت برنده شدم از کجا بدانم اسالتش را و نبود تقلب را
اگه راستکی بود
میروم تا اشیان در گنبد مینا بسازم دور از این دنیا بسازم
دور از این دنیای دوزخ گونه قیرینه روزن
زشت و زهراگین زدامن تا به گرزن
در بهشت ارزوها لانه ای زیبا بسازم
دور از این دنیا بسازم
میروم تا اشیان در گنبد امریکا بسازم (به سکون دال گنبدخانده شود اخری)
راستی راهنمایی
برایت کتاب خاهم نوشت با عنوان ۳۰ سال زندگی دورویه
و ریاکارانه از هرچه خوشم امد در جامعه بد میبود
شراب و کتاب و کباب و رباب

نه آقا. ما که مانند آمریکا و اروپا و اینا متمندن نیستیم که کسی را به ۱۲۴ هزار سال محکوم کنیم . به جای محکومیت طولانی میدهیم یک لباس شخصی مسلح نفوذی و تک تیرانداز ترتیبش را بدهد. خلاص.
***
دروغ و تقلب همه جا هست ولی نوع گنده اش که یک سر بزرگش هم زیر لحاف است فقط در اینجاست. گرین کارت که تقلبی نیست. مگر این که اینجا در فرودگاه به تو بگویند تقلبی است.
سفرت به خیر اما
تو دوستی خدا را
چو از این کویر وحشت
به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها به باران
برسان سلام ما را

آروین سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 20:02 http://shortcircuit.blogsky.com/

خواهی بیا ببخشا
خواهی برو جفا کن...
حالا چرا پنج سال؟ به حق پنج تن؟

نکنه که خبیث می خوای بگی چهارده سال به نیت چهارده معصوم؟

من سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 17:54 http://www.marallooloo.blogfa.com

سلام
اینا فکر میکنن چه خبره اخه اینقدر میترسن که به یک اهنگ هم گیر میدن ولی محسن نامجو هم جوابشون رو خواهد داد البته الان هم داده
اول و اخر وجود این ها ترس ترس ترس بابا چیکارشون داری بزار حرف بزنن محسن نامجو که ایران نیست

محسن نامجو کسی هست که ممکنه خیلی اذیت بشه از دستشون پاشه بیاد ایران.
محسن نامجو در یکی از ترانه هاش می گه:
وقتی در زندون بازه اونی که در بره خیلی خره.

دارا سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 14:04

حالا چرا ۵ سال؟ این عددو از کجا آوردن؟شما اطلاعاتی دراین زمینه دارین؟

من اگر اطلاعاتی در این مورد داشتم که می شدم صادر کننده حکم که. یا نه می شدم یک وکیل مدافع.

ر و ز ب ه سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 13:54

اون چیزی که گفتم بیشتر به خاطر اون قاطی پاطی ای بود که کرده بود.
سه تار با گیتار
تار با نمی دونم چی

به کل من خوشم نیومد.
مربوط به گذشته هست نه الان.

ولی خوب کارهای امروزش رو می ریزیم پای همون نابغه بودن اون.
همین امروز کلیپی که ازش سخن می گفت رو دیدم.

به گفته شجریان کاشکی آدما قدر خودشون و استعداد شون رو بدونن!
اینم همین طور.. . .

پت سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:33 http://iampat.keykoja.com

سلام آقا محسن،
یک چیز جالب، من وبلاگ شما معمولا با کمک فیدش می‌خوانم.
در فید اطلاعات رنگ نوشته‌ها منتقل می‌شود، ولی اطلاعات رنگ پس‌زمینه نه. امروز که شما سفید نوشته بودید کلی جا خوردم، که چرا یک پست سفید به این بزرگی فرستاده‌اید ! D:
آقا شاد باشید.

متن را از جایی کپی کرده بودم. بهم ریخت سفیدش کردم. عوضش کنم؟

حسام سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:28 http://hessamm.blogsky.com/

خیلی مسخره اس... فقط همین!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:26

سه شنبه 23 تیر در بلوچستان 16 نفر از جوانان ایران زمین در ملا عام اعدام خواهند شد...

تا کی می خوان اعدام کنند ؟؟ تا کی ؟؟

+ ر پیوست من زیاد خوشم از نامجو نمی یاد (نیشخند) هر چند که هنرش رو می پذیرم ولی ای کاش این گونه بر خود نمی کرد!

قاطی پاطی بازی در آورد یهو..

ولی خوب آدم باحالی هست در کل!

ادم های نابغه کمی تا قسمتی همه شون مثل محسن نامجو هستند. کمی شاید قاطی باشند. البته نسبت به چیزی که ما بهش میگیم نرمال. ولی منظور ت از ایکاش این طوری برخورد نمی کرد یعنی چی؟
به نظر من این که گفته اصلن با ارکستر میخونتش بزرگترین کاریه که میتونه برای این جنبش بکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد