بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

فال آبان‌ماه ۸۷

خوشست خلوت اگر یار یار من باشد

نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد

من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم

که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد

روا مدار خدایا که در حریم وصال

رقیب محرم و حرمان نصیب من باشد

هوای کوی تو از سر نمی‌رود، آری

غریب را، دل سرگشته د روطن باشد

بسان سوسن اگر ده زبان شود حافظ

چو غنچه، پیش تواش مهر بر دهن باشد

***

ای صاحب فال بدان و آگاه باش که تازگی ها به یارت بدگمان شده‌ای. یا خیال می‌کنی که بدگمان شده‌ای یا خیال داری که بدگمان بشوی. در هر صورت فرقی نمی‌کند. بدگمانی همان و کلاهت به پس معرکه رفتن همان. صحبت از رقیب و اهرمن و شمع انجمن و این‌ها می‌کنی. زهی خیال باطل. خانمان بربادده است این صفت بدگمانی. اصلن مگر خودت که هستی که این چنین از موضع اولاد پیغمبری داری خیالات می‌کنی. تو خودت می دانی که چه خیالات باطلی داری؟ چرا که می‌گویی نه من بسوزم واو شمع انجمن باشد. مگر شمع چه می‌کند. خب شمع  هم می‌سوزد. قاطی کرده‌ای. برو. برو و به قول شاعر: این دام بر مرغ دگر نه.

تصمیم داری که نگینی بخری ولی می‌گویی که به شرطی که اهرمن هم به آن دست نزد. خب بزند. چه اشکالی دارد؟ دنیا به آخر می‌رسد؟ تازه اهرمن به هر چیزی دست می زند. چه بخواهی چه نخواهی. این خود خواهی است که تو داری. خودخواهی صفت بدی است آن را کنار بگذار. اگر خود خواهی کنی بر تو آن رود که بر باخه رفت.

باز هم خیالات خام. چرا رقیب باید محرم باشد؟ اصلن اشتباه کردی که یاری گرفتی که رقیب داری و این قدر به سوز و گداز افتاده ای. حالا که رقیب داری بله حرمان هم ممکن است نصیبت شود ولی از آن جا که حضرت حافظ بزرگوار است می فرماید که ترک وطن نباید بکنی و اگر کردی آن جا غریبم بازی در نیاوری که آه، ای ملت بدانید که دل سرگشته من در وطن است. بنابراین اگر مهر بردهانت زدی که سعادت می‌یابی.

البته بدان و آگاه باش که این هایی که گفتم تکلیفت را فقط تا اول آذر یا خیلی که افاقه کند تا اواسط آذر روشن می‌کند. حداکثر تا یک ماه دیگر اوضاعت این است که گفتم. 

صدقه؟ خود دانی. دادی، دادی. ندادی هم ندادی. شاید خودت هم محتاج صدقه باشی. میدانی که کلی از کسانی که این خطوط را می توانند بخوانند زیر خط فقر و محتاج صدقه‌اند.

نظرات 7 + ارسال نظر
حسام پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:20 http://hessamm.blogsky.com

جالبه که بحث سارا پلین و جو بایدن به فال حافظ هم کشیده شده!
ببینم در این فال منظور حضرت از نگین سلیمان همون حسین اوباما نیست؟

راستش را بخواهید نام اوباما به طور خلاصه در شعر آمده بود ولی من چون از بیخ و بن تصورات دیگری در این مقوله داشتم به ذهنم خطور نکرد. یعنی حضرت حافظ فرمود ولی من گوش نکردم و باید استغفار کنم و الا حضرت حافظی که من می شناسم تا مدتها با من قهر خواهد بود و آن اینست:
نه من بسوزم و او شمع انجمن باشد
این او یعنی اوباما
یعنی این که من یعنی محسن دارم می سوزم و اوباما شمع انجمن است.
آره حسام جون حافظ گفت ولی من نشنیدم
از درگاه حافظ طلب استغفار می کنم.

ر و ز ب ه پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 00:30 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

معاون بدی نیست !
اما هر چی باشه سارا پیلین خیلی خوشگل تره ها :دی

خوشگلا باید برقصن نه اینکه معاونت ریاست جمهوری کنند.

ر و ز ب ه چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 14:42 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

..
بارک اوباما

+ :)

جوزف بایدن.

پروانه چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:39 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

این فالتون قبول نیست چون رییس جمهور شدن باراک حسین اوباما رو نتونسته پیش بینی کنه.

ــــــــــ

از آغاز فصل بررسی کتاب های صادق هدایت در وبلاگ کتابخوانی از گروه وبلاگ های شما بسیار خوشحالم.

ما پیشگویی کرده بودیم که مردم آمریکا این احمدی نزاد را انتخاب نخواهند کرد و مک کین را انتخاب میکنند. حافظ بنده خدا هم عین ما.
بروید و عکسامون را ببینید. کار بامزه ای شد.
ممنون از توجهتان به این وبلاق ها.

الی سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 14:34

به جون خدا قول میدم تا دفعه بعدی که تلفنمون قطع میشه باشم...لینکم کن...لطفا...

چشم. نمی گفتی هم این کارو می کردم.

الی سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 14:20 http://eliohamed.blogsky.com

سلام میبینم که فالگیری همچنان بر قوت خود باقیست...
منم آپم...بیای خوشحال میشم

شما که دوسه ماهی بود رفته بودی حاجی حاجی مکه. منم دو سه روز پیش فکر کردم برای همیشه تعطیل کرده ای و رفته ای این بود که لینکتو برداشتم. حالا دوباره لینکت کنم؟ قول میدی که دوباره نری حاجی حاجی مکه؟

ر و ز ب ه سه‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:34 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

..
میگم من بهتر هست در مورد حضرت حرف نزنم! و چون حرفات هم خیلی هاش به همون غزل می رسید من حرف نزنم بهتره!!

+ یه بار یه جایی به اسم کلوب که خیلی میرم اونجا! یه بحث در مورد حضرت و اعتقاداتش زدم از عمر خود که سهله از عمر پدرم هم حتی پشیمون شدم!

بی خیال..

من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود
وعده فردای زاهد را چه باور کنم..

سپنداریار.. . . .

اون کلوب رو منم توش هستم ولی خیلی وقته ک سرنزدم. یک جورایی باهاش راحت نیستم. این را درست کردندکه جایگزین اون اوکارت خدابیامرز بکنند. اورکاتی را که یک مشت از خدا بیخبر فیلترش کردند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد