بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

سیسمونی

می گفت: چند ماه پیش دعوت شده بودم برای دیدن سیسمونی یک نوزاد. نوزاد نوه خانمی بود که تا همین چند سال پیش توی یکی از روستاهای نزدیک تهران زندگی می کرد. فرض کنید خان زاده بود. ولی نبود. حالا این شما و این هم صورت اقلام سیسمونی یک نوزاد یک ماهه: 

تخت و کمد و گهواره و .... اینا که بماند.  

۱ - نوت بوک اپل  

۲ - میز و کامپیوتر و خط تلفن مستقل برای اتصال به اینترنت. 

۳ - تلویزیون ال سی دی ۴۰ اینچ نصب شده به دیوار همراه با سینمای خانگی. 

۴ - رسیور کارتی دریافت امواج ماهواره ای. 

۵ - یخچال ساید بای ساید با مونیتوری روی درش. 

۶ - ... یک چیزایی از قبیل مصرف دو سال پوشک و بطری شیر و ..... 

دو ماه بعد مجددن دعوت شدم برای دیدن اقلامی که کم و کسری دفعه اول بود. البته بعد از یک سفر علیا مخدره به دوبیت. یعنی دوبی. -حتا دوبی را دوبیت می گفت-: 

روی یک میز ناهار خوری انواع: 

شکلات، پفک، چیپس های خارجی، کفش، لباس های مختلف برای انواع سنین، .... 

و از همه جالبتر چوب و کفش اسکی و توپ های مختلف برای انواع ورزش ها مثل، بسکتبال، هندبال، رگبی، فوتبال، و ... بود. 

داری می خندی؟ بخند. بخند.

اونقدر بخند تا بمیری.

نظرات 12 + ارسال نظر
سیامک دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 01:46 http://morghegereftar.persianblog.ir

آخرش از اون لبخندهایی زدم که یعنی دماغ سوخته میخریم! آخه اصولاً نخندیدم!!! دیدی نخندیدم! هاها! من نخندیدم! هاها!

منم تو این یک قلم جنس از تو توقع خنده نداشتم. ها ها ها!

شمس جمعه 15 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 20:39

البته دیدن اخر این خان نزاده ها عجب حالی خاهد داد
ان موقع که قرار شد خانها بروند و رفتند بچه هاشان همه مدرک اصل دکترا از دانشگاههای معتبر دنیا داشتند که توانستند در خارج بدرخشند و کنار جوب وسایل نفروشند
ولی اینان که مدارک نامعتبر دارند چه خاهند کرد حتمن هم میروند امید دارم اگر بر حق ساحب این وسایلند چندین برابر شود اگر هم که نه ............... صاحبان اسلی ان خاهند گرفت
پانزده تا مغازه یک پاساژ توی تجریش داردو من نه
برنگشته ز انگلیس هنوز سفر کیش دارد و من نه
شانزده تا عیال سیغه و عقد بی کم و بیش دارد ومن نه
بهر حج تمتع و عمره کوپن و فیش دارد و من نه
دانی او این همه چرا دارد او کمی ریش دارد و من نه
او کمی ریش داردو من نه
البته
این جمعه هم
گذشت و
نیامد

من فکر میکنم بچه هاشان بتوانند یک جوری مدارک اصلی بگیرند. چون این روزها داریم میرسیم به یونان زمان افلاطون که درس هم مال بعظی از طبقات بود. طبقاتی که دستشان به دهانشان میرسید.

فرشته پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 http://freshblog.blogsky.com/

من فکر میکنم خوانواده به مادر نوزاد جهیزیه نداده بودن و اینطوری طلافی کردند....اما مسلما عقلشون نرسیده بود که تا بچه بیاد و عقلش برسه اون لپ تاپ و تلوزیون و ... از دور خارج شده هاهاهاهاهاهاهاهاها... اینها نمیدونستن حساب بانکی چیه؟؟؟

لپ تاپ و کامپیوتر و اینا رو برای نشون دادن حالای خودشون خریده بودن نه برای بچه. بچه که عقلش نمیرسه که.

فریدون چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 14:16

سلام

تازه به دوران رسیده یعنی چی

ندید به دید یعنی چی

یعنی خانواده ملا اقا سی

تازه به دوران رسیده یعنی کسی که تازه پولدار شده.
ندید بدید هم یعنی کسی که خیلی چیزا رو ندیده و تازه داره می بینه.
حالا تو بگو: خانواده ملا آقا سی یعنی چی؟

علی وزینی-گل آقای جوان همدان چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 12:47 http://sahmema.blogfa.com

سلام من در کتابامون عضو شدم
یادم رفاه چطور وارد بلاگ اسکای می شدم
چیکار کنم؟
دولاره باید عضو بشم؟
یوزرو و پسورد رو کجا باید وارد کنم؟
اصلا راهنمایی بفرمائید
مچکرم

خوش آمدی. خب کاشکی تو همون کتابامون اینو مینوشتی بهرحال جواب کامنت و برات فرستادم.

پروانه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

لباس عروسی و دامادی و.... کفن چی؟اینا تو سیسمونی نبود؟

اصلن خنده ام نگرفت ....

اشرافی پرستی به قصد خودکشی بسیار رواج پیدا کرده است.

کاش اشرافی پرستی بود. تازه به دوران رسیدن پرستیه.

نسیم چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:06

فکر کنم داری جهیزیه منو لیست میکنی ها؟؟؟؟؟
البته اونم ماشاالله اینقدر پرو پیمون نبود

شکسته نفسی میفرمایید. نوباوه شما همین حالا خودشو بتکونه هشتای اینو میخره و نمیفروشه.

مهدیه چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 http://badoom.blogsky.com

دلم برای اون نی نی معصوم چقدر سوخت. یعنی می شه به آینده اش امیدوار بود؟

در اینکه در آینده مرفه خواهد بود -اگر در اثر اتفاقی خانه خراب نشوند- شکی نیست ولی سعادتمند؟

ب. چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 00:29

مشت نمونه خروار

داشتم از زنده بودنت نا امید میشدم. معلومه کجایی؟

نیلوفر سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 15:39

من که اینقدر خندیدم که چی بگم ولی نمیدونم چرا نمردم . لطفا اگه میشه اسم و آدرس این خانم را از ( میگفت ) بپرسید ببینیم راز این همه به اصطلاح موفقیت چیست ؟

کم خندیده اید که نمردید.
رازش که خوردن مال مردم است. رازش دزدی است. رازش استفاده از یک سری رانت است. رازهایی که اگر آنها را بلد باشید میتوانید در عرض ۵ سال از حاشیه شهرها که یکبار سعید حجاریان در موردشان گفت: حاشیه نشینان بسیار خطرناکند و تهدید کننده.
به شهر نقل مکان کنید و چون راه را میان بر رفته اید و سوراخ دعا را گم کرده اید تصورتان از سیسمونی میشود این.

سعید سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 11:54 http://minaminoo.blogfa.com

سلام
خندیدیم و مردیم.
اگر چه از اینجور عجایب در بعضی از طوایف که قبلا خان نبوده اند و حالا مرز خان ها را هم پشت سر گذاشته اند بعید نیست ولی اینجورش را دیگر ندیده بودیم. واقعا اینطور بوده؟!!

بازهم نوستالوژی: قدیما که ما اینطور چیزها را نداشتیم و پشت باچال دکون بابامون سیاق یاد میگرفتیم و با چرتکه جمع و تفریق میکردیم و موقع مرزش هم با یک تکه گونی توپ درست میکردیم و آی فوتبالی میزدیم که این شازده با تمام تجهیزات سیسمونی ورزشی اش بعدا هم همچین کیفی نمیتواند بکند.

مرحمت زیاد

همین طور بوده که نوشتم. تازه راوی سیاهه کامل را ارائه نکرد و چیزهایی را که به نظرش عجیب بوده در خاطر نگه داشته بود

علی دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 23:49 http://darham.blogsky.com

سلام
وبلاگ پرمحتوایی دارید از شما تقاضای تبادل لینک و همکاری می کنم اگر مایل بودید وبلاگ http://darham.blogsky.com را با نام "آموزش ترفندهای رجیستری و ویندوز رایگان" لینک کنید راستی یک سوال وبلاگ شما را با چه نامی لینک کنم.
درود و دو صد بدرود

آمدم. از آنجا که وبلاگ شما هم رنگ وبلاگ من نبود از تبادل لینک متاسفم. من معمولن وبلاگهایی را لینک میکنم که گروه خونی شان با خودم جور باشد. شرمنده ام.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد