بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

آموزش زبان اسپانیایی

تابستان امسال شروع کردیم به یادگیری زبان اسپانیایی. ترانه هم در این میان به کمک مان آمد که زبان دوم خارجکی خودش هم باشد.  با هم شروع کردیم. ولی طبق همه تصمیماتی که در زندگی گرفته ایم و به آن عمل نکرده ایم این یکی هم بعد از دو سه شب به فراموشی سپرده شد. مثل همه زمان های عمر پر بارمان که از درس، برای هر کار دیگری زدیم. حالا از این یکی چرا زدیم؟

کمی که سلام و علیک یاد گرفتیم و آمدیم یاد بگیریم که در زبان لاتینی به Shut the door و Open the window ی اینگیلیسیای خبیث چه میگویند، یاد ولور افتادیم که از وقتی که لاتین میخانیم ولور و پنه لوپه کروز عزیزمان را  ندیده ایم و دلمان برای ترانه ای که در ولور می خواند خیلی تنگ شده برویم ببینیمش بلکه یک چیزهایی هم حالی شدیم. این بود که ولور را که دیدیم و دوباره به دام فیلم افتادیم و از درس زدیم که فیلم ببینیم.

حالا دوباره شروع کرده ایم. شاید زبانم لال  حتا یک کتگوری به نام زبان اسپانیایی راه بیاندازیم. و متون لاتینی توش آپ کنیم. هر کس هم از آن سر در نیاورد چشمش کور برود یاد بگیرد. البته نه اینکه بخواهیم متون وزینی در آن آپ بکنیم که علم شما در درکش عاجز باشد، نه. متونی که در آن آپ میشود از جمله : در را باز کن، پنجره را ببند، خوان به مدرسه می رود، کارمن بافتنی می بافد ، خوزه داد نزن بابا آمد، سانچز پسر درس خوانی است، است.

نظرات 2 + ارسال نظر
نسیم (وند) شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:44

سلام دوستم یه چیزی رو یادت رفت بنویسی
ما یه مرحله هم در سال ۸۳ شروع به یادگیری زبان اسپانیایی یه در واقع شروع به شعاردادن دراین زمینه کردیم یادت میاد؟

خب همون سی دی ها رو می خواهیم بخوانیم. تو که دیگه رفتی و اگر مونده بودی شاید الان داشتیم با هم اسپانیایی حرف می زدیم. حیف..

حسام چهارشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:30 http://hessamm.blogsky.com/

من هم یاد گرفتن زبان اسپانیایی رو از چند سال پیش شروع کردم اونهم به دلیل شباهت زیادش با زبان فرانسه. چون یاد گرفتن فرانسه رو از قبلترش شروع کرده بودم. در کل اگه فرانسه رو یاد بگیرین اونوقت یاد گرفتن اسپانیایی خیلی ساده تر می شه.

من اصلن از زبان فرانسوی متنفرم. فرانسوی ها را هم دوست ندارم. به نظر من از آلمانی ها نژاد پرست ترند. ولی بیا و تو هم کمک کن تو رودرواسی هم دیگه اسپانیایی یاد بگیریم. باشه؟
حالا تو اگه خواستی فرانسوی هم یاد بگیری میل خودته. در ضمن من عربی هم خیلی دوست دارم یاد بگیرم یه بار هم رفتم سراغش پا نداشتم اونم رفت هوا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد