بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

داستان موسا و شبان

دید موسا یک شبانی را به راه / کاو همی گفت : ای خدا و ای اله

تو کجایی تا شوم من چاکرت / چارقت دوزم ، کنم شانه سرت

دستکت بوسم ، بمالم پایکت / وقت خاب آید بروبم جایکت

ای فدای تو همه بزهای من / ای به یادت هی هی و هی های من »

زین نمط بیهوده می گفت آن شبان / گفت موسا : « با کی استت ای فلان؟ »

گفت:«با آن کس که ما را آفرید / این زمین و چرخ از او آمد پدید»

گفت موسا : « های ، خیره سر شدی / خود مسلمان ناشده کافر شدی

این چه ژاژ است و چه کفر است و فشار / پنبه ای اندر دهان خود فشار

چارق پاتابه لایق مر تو راست / آفتابی را چنین ها کی رواست

گر نبدی زین سخن تو حلق را / آتشی آید بسوزد خلق را »

گفت :« ای موسا ، دهانم دوختی / وزپشیمانی تو جانم سوختی»

جامه را بدرید و آهی کرد و تفت / سر نهاد اندر بیابان و برفت

وحی آمد سوی موسا از خدا / بنده ی ما را زما کردی جدا

تو برای وصل کردن آمدی / نی برای فصل کردن آمدی

هر کسی را سیرتی بنهاده ام / هر کسی را اصطلاحی داده ام

ما بری از پاک و ناپاکی همه / از گران جانی و چالاکی همه

من نکردم خلق تا سودی کنم / بلکه تا بر بندگان جودی کنم

ملت عشق از همه دین ها جداست / عاشقان را ملت و مذهب خداست

لعل را گرمهر نبود باک نیست / عشق را دریای غم، غمناک نیست

بر دل موسا سخن ها ریختند / دیدن و گفتن به هم آمیختند

چون که موسا این عتاب از حق شنید / در بیابان در پی چوپان دوید

عاقبت دریافت او را و بدید / گفت:مژده  که دستوری رسید

هیچ آدابی و ترتیبی مجو / هر چه می خواهد دل تنگت بگو

نظرات 5 + ارسال نظر
حسام جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:24 http://hessamm.blogsky.com

اگه فال آبان ماهه پس تفسیرش کجاس؟ اصل تفسیرهای شماس وگرنه این شعر رو که همه از حفظیم!

قرار بود فال آبان بشه.
حفظ کردن هم فایده نداره اگر بهش عمل نشه.

پروانه .ا پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 19:04 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

هرچه می خواهد دل تنگت بگو

تا همین جاشم که اجازه داده اند بنویسیم باید کلاهمان را بیاندازیم هوا.

سیامک پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 15:13 http://morghegereftar.persianblog.ir

این آقای صخره شما چرا اصولاً به حرف خودش هم گوش نمیده آخه بابا! چجوری زندگانی میکنه. اگه از شما می پرسم چون فکر میکنم تنها کسی هستین که میدونین و ازش از نزدیک خبر دارین. جدی برام جالبه بدونم که چه جوری زندگی میکنه. از بابا که پرسیدم گفت آدم باسوادیه و خوب. البته به سؤالات بعدی من با همون جمله آدم خوبیه جواب داد.جداً برام جالبه ببینم خانوادش چجورین.بچه داره؟اگه داره چی کارست؟ این آقا مثله بچه ها در گوشش رو میگیره و فقط داد و بیداد میکنه. من موندم تو اینترنت چی کار میکنه و چجوری میخواد دووم بیاره.

این آقا آدم با سوادیه و خوب. ولی فقط یک ایراد داره و اونم اینه که برای فصل کردن آمده نی برای وصل کردن. حالا چرا؟ والله و اعلم.

دارا پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:47

میبینم که به شعر و شاعری رو آوردی

میخاستیم بکنیمش فال آبان ماه. زودتر آپ شد. ببخشید.

بابک چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:42

مرحبا شاهکارهای ادبیات ما. موسی خود روزی شبان بوده. موسای شبان در وادی عشق است و موسای پیامبر در وادی شریعت و رعایت آداب اجتماع. هر دو یکی هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد