بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

فال مهرماه 86

تو به من خندیدی

و نمی‌دانستی

من به چه دلهره از باغچه همسایه

سیب را دزدیدم

باغبان از پی من تند دوید

سیب را دست تو دید

غضب آلوده به من کرد نگاه

سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک

و هنوز

سال‌ها هست که در گوش من آرام آرام

رفتن گام تو تکرار کنان

می‌دهد آزارم

و من اندیشه کنان

غرق این پندارم

که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت.

(پیش درآمد دو منظومه از حمید مصدق)

ای صاحب فال بدان و آگاه باش که شیطانی در لباس یک مار خوش خط و خال به تو اظهار عشق کرده و از تو تقاضایی بیش از وسع تو می‌کند. تو نیز از آن‌جا که نمی‌توانی آن تقاضا را برآورده کنی و آنرا حتا اگر یک سیب باشد از راه حلال بدست آوری تصمیم می‌گیری دست به دزدی بزنی. بدان که عاقبت تو گرفتاری در چنگال بی‌رحم قانون است. آن‌گاه است که زانوی غم و پشیمانی در بغل گرفته در کنج زندان، سال‌ها ضمن خاندن ترانه‌های خراباتی، بر بخت بد خود لعنت می‌فرستی. ای ندانم کار بدان و آگاه باش که پشیمانی سودی ندارد. آن شیطانی هم که در لباس دوست بر تو ظاهر شده و به تو اظهار عشق می‌کند همین که می‌بیند تو به حبس افتادی تو را رها کرده و ضمن اعلام برائت از تو با انداختن متاعی که برای وی دزدیده‌ای بر زمین و خندیدن و نشان دادن دندان‌هایش به تو، فرار کرده و به دنبال دیگری می‌رود. تازه اگر به پایت می‌نشست و در موقع حبس برایت سیگار و کبریت می‌آورد باز ارزشش را داشت. تازه خدا کند که شانس بیاوری و راحت و بی دردسر دستگیر شوی و کار به تیراندازی و غیره نکشد و یا با بیل نزنند توی سرت. بنابراین به دنبال ارضای امیال و هوس‌های معشوقه نباش. عشق واقعی را جستجو کن. کسی را برای همسری انتخاب کن که قانع باشد و با کم و زیادت بسازد. کسی که تو را به خاطر یک سیب ترک کند شایسته زندگی کردن با تو نیست. صدقه بده  و توکل بر خدا کن و از راه راست منحرف نشو.  انحراف از راه راست باعث می‌شود، آنچه که بر باخه رفت بر تو نیز، رود.

نظرات 11 + ارسال نظر
رها پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 18:05

این فال دروقه

خوشحالم که بعد از حدود شانزده سال نظر دادید.

سیامک پنج‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 23:45 http://morghegereftar.persianblog.ir

از من به شما نصیحت.اگر دوست دارید دخترکان زیبارو دوستتان بدارند دیگر با اشعار این آقا شوخی نکنید. مخصوصاً با این شعر و ادامه اش.

نخیر. ما دوست نداریم دخترکان زیبارو دوستمان بدارند. شوخی هم نکردیم. فال گرفتیم. مگر فقط با حافظ میتوان شوخی کرد یا فال گرفت؟ بیچاره حافظ.

ژانوس چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 14:03 http://kheyzaran.blogsky.com

برعکس تصور شما این بنده ی حقیر نه تنهاپست شما را مسخره نکرده بلکم که با آن لیست دراز دامنی که در تائید فال گیری وتعبیر خواب ارائه کرده ام به اهمیت کار شما افزوده راه رابرای بقیه ی امور باز نهاده ام ای مردان بکوشید تا جامه ی زنان نپوشید هم تشویقی است برای کسانی که چون شما فال نمیگیرند وخواب تعبیرنمیکنندکه آنها هم به این مهم بیش از بیش بپردازند.اله بنده فچرمیکنم خودتان نظر بنده رانخوانده بلکم که منشیتان آن را به عرض رسانده .بنده گمانمندبودم باارائه ی آن لیست گرانبها مورد تشویق شما قرارمیگیرم وشماازراه دور اگرجایزه هم به مانمیدهیدلااقلکن یک ماچ برایمان پرتاب میکردید
چه فکردارید؟؟؟کیست که فال مهرماه شماراخوانده باشد وازاندک شعوری هم برخوردارباشد واز آنهمه ظرافت وشکرپاشی لذت نبرده باشداصلا اگر راستش را بخواهید بنده خودنوه ی شنگول علیشاه هندی هستم که در فن دید زنی وچشمک پرانی ولال بازی سرآمد روزگاربود هموبود که به لیلاج درس طاس ریزی وقاپ بازی داد واورا به اوج شهرت وقدرت وامیری مقامران رساند این را جهت آن آقای شمر میگویم که ادعای نوه گی مبارک علیشاه را کرده راست یا دروغ اورانمیدانم ولی این را میدانم که مبارک علیشاه مغفور برادر ناتنی شنگول علیشاه بود وچون دارفانی راوداع گفت ثروت هنگفتی از خودباقی گذاشت جنانچه آن آقای شمر با شجره نامه رجوع کند ونوگی مبارک علیشاه مغفور به اثبات برسددر این دوران تحریم اقتصادی پول زیادی به ارث خواهد برد که میتواند یک عمر به شمر گری خودش علیه استکبار ادامه بدهد
مرحمتلرارتیخ
یا حق

ما اگر شما را نداشتم که گاهی برایمان نوشابه باز کند و یا کارت تبریک برایمان بفرستد چه میکردیم. باید منشیان را تادیب فرماییم.
مبارک علیشاه و شنگول علیشاه را راست میگویید. اتفاقن همین اقای شمر سالهاست یعنی از وقتی دست راست و چپش را شناخته به دنبال فامیل گمشده خود می گردد. من بسیار مسرورم که این صفحه شیشه ای توانسته دو تیره از این قوم را به هم برساند. جشن و پایکوبی ها باید بکنیم.جشن های شکر گزاری بکنیم. تعطیلات رسمی اعلام کنیم. و نمیدانیم هر کار دیگری که بخاهیم بکنیم.
نه باید منشیان را تادیب فرماییم. تادیب فرماییم. تادیب...دیب. دیب. دیب

ژانوس سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 22:31 http://kheyzaran.blogsky.com

من فکر میکنم ملتی که سالهای سال با امدادهای غیبی از چم وخم و پیچ های تند حوادثی چون جنگ گذشته ظرف سه سوت تاریخی به دست با کفایت سردارسازندگی دوران سازندگی راپشت سرگذاشته علیرغم همه ی کارشکنی های استکبار طی ایکی ثانیه ی تاریخی با فرمول فشارازماتجت وچانه زنی ازبالای حجاریان وتدابیر داهیانه ی سیدی خندان دوران اصلاحات را گذرانده بیماریها وتورم را کنترل کرده وانرژی هسته ای رابه گفته ی پیشوایش حق طبیعی خودمیداند کشوری آباد وآزاد ساخته ورئیس جمبورش بکوری چشم دشمنان درناف مملکت استکباری در سازمان ملل متحد هاله ی نور گرد سر مبارک خویش دیده است دست رسی به آخرین پیشرفت هاوفن آوری های فالگیری ورمالی وزخم زنی ونعش سازی و شامورتی بازی ومعرکه گیری وخالکوبی وکف بینی ودعانویسی وتعبیرخواب وکف زنی ولائی کشی وجرزنی وکوربازی وسقط سازی وحلقه آویزی وداغ نهی وزخم جعلی حق بی چون وچرای ایشان است تا کورشود هر آنکه نتواند دید ای مردان بکوشید تا جامه ی زنان نپوشید وای زنان شما نیز حهد کنید تا از قافله ی رستگاری جا نمانید .

یعنی شما دارید پست های ما را مسخره میکنید؟ وبلاقی بدین وزینی را؟ ما داریم در بدر میگردیم و کتگوری برای وبلاقمان پیدا میکنیم و شما میآیید و نه میگذارید و نه بر میدارید کلی بد و بیراه به وبلاق ما نسبت میدهید؟ مگر ما جامه زنان پوشیدیم که آمدیم وبلاق زدیم؟ کتگوری فال را داشتیم و تعبیر خاب و دعا نویسی را هم اضاف کرده ایم. جرم است؟ اگر جرم است بفرمایید برویم مثلن خیلی ببخشید بلا نسبت .....
پست ما مگر هاله نور داشت؟ یا به قول آقای ناطق نوری قبه نور؟ ما اصلن چه قابل به سخن گفتن در باره هاله نور؟ ما در باره ی یک سیبی که آدم به حوا داد و او هم دندان زد و خداوند آنها را از بهشت راند از قول حمید خان مصدق حرف زدیم. بد کردیم فال گرفتیم؟

حسام سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 16:39 http://hessamm.blogsky.com

شکل انجامش که معلومه. ما خوابهایی را که دیده ایم برایتان می فرستیم. شما هر چند وقت یکبار آنها را در یک پست بذارین و جواب بدین. برای هر کسی دو سه خط بنویسن کفایت می کنه.

آخه ممکنه یکی خابش اورژانسی باشه و تا نوبت بهش برسه مثلن بمیره و من نتونم کمکش کنم و بهش اعلام خطر کنم. ولی با این حال این یک راهشه. راه دیگرشم اینه که آنلاین بشه باهام تماس بگیرن! در ضمن میدونی که خاب شخصیه مثلن اگه یکی خاب ببینه که یک فرشته ای اومده توی خابش تعبیرش برای یکی مرگه و برای دیگری زندگی توام با خوشبختی و سعادت و مودت و نیکبختی و کامرانی و .... اینا.
تازه یکی از دوستان دعوتم کرده که به یک وبلاگ دعا نویسی به پیوندم.

پروانه.ا سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 13:30 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

اول که واردشدم به چشمام شک کردم ، شعر!! در این وبلاگ .ولی بعد از خواندن فال آن کلی خندیدم.
.
خوب یادی هم از حمید مصدق آن بزرگ مرد به شکلی دیگر شد.جالب بود .
با سپاس

قبلنم شعر داشتیم. یک فال دیگه توی شهریور با شعری از شاملو .اونم بد نبود.

شمس سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:47

من در این بیست و نه سالی که زیستم با توجه به اینکه همیشه در غربت بوده ام چند چیزی اموخته ام که میگم
یک هر کسی که خاست خودش همه چیز را تجربه کند سخت میبازد
هر چه جوان را نصیحت کنی فکر برعکس میکند و ترسه گیدر
تمامی ضرب المثل های متداول ایه های زندگی هستند هر کس برخلافش حرکت کند اخر الامر میبازد
اگر بخاهیم کلک نخوریم باید به گذشته رجوع کرده و اصول انها که به عنوان ضربالمثل میباشد را الگوی خویش قرار دهیم
حرفهای بزرگان خانواده را گوش کنیم
بنده با ده سال از عمری که هر دقیقه اش با میلیارد ها دلار برابر است تاوان اینها را داده و الان به این نتیجه رسیدهام
و..................
انچه در اینه جوان بیند پیر در خشت خام ان بیند
هر که نامخت از گذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ اموزگار


تجربه کردن هر مساله به بهای زندگی شاید تمام شود
راستی شعر بس با حال بود
مثل شعر شهریار






فال بود. اتفاقن وقتی فال میگوید چه بکن و چه نکن ما مردمی که با نصیحت ترسه میرویم با فال دوز میرویم.

شمر بن ذی الجوشن سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:38

با سلام
ضمن عرض تهیات حلول ماه میمون ومبارک اینجانب اعلام میکنم با توجه به اینکه نوه مبارک علیشاه مغفور هستم و کلیه کتب وی شامل صد ها کتاب خطی اینک در دست با کفایت این جانب هست و بنده توانایی های بالقوه در احضار اجنه داشته و دعانویس قهاری میتوانم باشم الان به فکرم افتاد با توجه به اینکه مردم عاشق دعا هستند یک وبلاق دعا نویسی راه اندازیم که به حل مشکلات لاینحل پرداخته و به خلق الله خدمت نماییم چرا که میراثی بس وزین در انبار های زیر زمین قصر جودی موجود است و من دیده ام که چه کارها که نمیشود با دعا کرد از شما به عنوان کامپیوتریست و مرشد دعوت به هم کاری میشود
دعاجاتی که میشود ارایه داد عبارتند از
فال بهایی بخت گشایی حرز جفر مغربی و الخ
تا شاید بتوان در این گیر و دار کاری گشوده شود و ما با ثوابش به وصال حورالعین برسیم
والسلام

ما در پاسخی به یکی از دوستان در همین پست که پیشنهاد کرده بودند که تعبیر خاب هم بکنیم عرض کردیم که فقط مانده پیرزن خفه کنیم. ولی دیدیم که نه پیشنهاد های جالب تری هم هست که میرسد و ما به آن فکر نکرده ایم. و یکی از آنها دعا نوشتن است. ایده خوبی است. پس دعا نویسی هم میکنیم.

حسام سه‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:07 http://hessamm.blogsky.com

واقعا که این فال های شما به حقیقت نزدیک هستن! پیشنهاد می کنم یه بخش راه بندازین و تعبیر خواب هم بکنین.

همین خیالم دارم. فقط شکل انجامش را نمیدانم. تازه میخام توی این وبلاگ پیرزن هم خفه بکنم.

شیطان دوشنبه 9 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 20:59

مسلما کار کار الیاس ناجنس

الیاس؟

علی دوشنبه 9 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 00:30 http://nevisande666.blogsky.com

میشه 24! بعد از 24 میشه 25! همینطور میره ....
انتها نداره!
ولی عامل داره!
به عدد قبل از عامل اعداد فکر میکنم که چقدر خوشبخته!

کاملن درسته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد