بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

فال شهریور 86

من فکر می‌کنم

هرگز نبوده قلب من این گونه گرم و سرخ.

احساس میکنم

در بدترین دقایق این شام مرگ‌زای

چندین هزار چشمه خورشید در دلم می‌جوشد از یقین

احساس می‌کنم در هر کنار و گوشه این شوره زار یاس

چندین هزار جنگل شاداب ناگهان می‌روید از زمین

آه ای یقین گمشده

 ای ماهی گریز

در برکه‌های آینه لغزیده تو به تو

من آبگیر صافیم اینک به سحر عشق

از برکه‌های آینه راهی به من بجو

من فکر می‌کنم

هرگز نبوده دست من اینسان بزرگ و شاد

احساس می‌کنم

در چشم من با آبشر اشک سرخ‌گون

خورشید بی غروب سرودی کشد نفس

احساس می‌کنم

در هر رگم به هر تپش قلب من کنون

بیدارباش قافله‌ای می‌زند جرس

آمد شبی برهنه‌ام از در

چو روح آب

در سینه‌اش دو ماهی و در دستش آینه

گیسوی او خزه بو، چون خزه به هم

من بانگ برکشیدم از آستان یاس

"-آه ای یقین یافته

بازت نمی‌نهم"

***

ای صاحب فال بدان و آگاه باش که هیچ کس نمی‌داند من چقدر این شعر را دوست دارم. با این که سال‌هاست شعر نمی‌خانم ولی یکی از آن‌هایی که میخانم این است. چرایش را خودم هم نمی‌دانم که مداقه‌ای می‌خاهد در احوالات پسین. شاملو برای من با این شعر معنا می‌یابد. بگذریم.

ای صاحب فال برو و این شعر را بخان و از بر کن اگر خیری برای این دنیایت نداشته باشد برای آخرتت دارد. اگر نخانی هم غمی نیست. روزی کسی آن‌را برایت خاهد خاند و آن‌روز احساس می‌کنی که ای‌کاش زودتر خانده بودی ولی پشیمانی سودی ندارد و شما در همان لحظه جان به جان آفرین تسلیم می‌کنی. آن وقت است که شاید همان شب شایدم فردا شبش –بهرحال این گفتگوی دوستانه در شب با شما انجام می گیرد-  از شما می‌پرسند:

ای بنده چند تا از این چندین هزار چشمه خورشید را در زمین دیدی؟

ای بنده چندتا از چندین هزار جنگل شاداب را دیدی؟

ای بنده آیا برکه‌ای از آینه در زمین دیدی؟

ای بنده چند بار به هر تپش قلبت بیدارباش قافله‌ای جرس زد؟

ای بنده چند بار گیسوی خیس خزه بو را بوییدی؟

ای بنده.....

ندیدی؟ نه؟ هیچ کدام را؟ نه چشمه خورشید و نه جنگل و نه برکه و نه قافله و گیسوی خیس و...... پس در آن دنیا چه غلطی می‌کردی بنده؟ برو به جهنم.

ای‌کاش آن‌جا تو را می‌دیدم.

لااقل صدقه بده دفع بلا کند.

نظرات 8 + ارسال نظر
سیامک پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 23:16 http://morghegereftar.persianblog.ir

شرمنده.سر شلوغ است مثلاً.یه سری به من بزنید.

سرت شلوغ باشه که سرزدن من شلوغ ترش میکنه.

شمس پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 20:46

من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه
صد بار به تو گفتم کم خور دو سه پیمانه
در امتداد شبهای تاریک ما همچنان میتازیم
درست است که پدران ما ما را به نام صدا کردند ولی کسانی هم که پسرانشان را اقا محمد صدا میکنند پر بیراه نمی گویند
راست میگویند چون حق اقا زادگی دارند و اقازاده هستند
ولی بقیه این ادما ایا اقا تر زاده نیستند
به نظر بنده همه فرزندانی که پدرانشان انها را به نام صدا میکنند اقا زاده تر های اصلی این مرز و بومند
و من به همه اینان درود بی پایان دارم
و اما
شهریارین دا عزیزیم بیر دوتارلی اهی وار
دوشمنی اهریمن اولسا تاپماز اهیندن نجات

شکیب چهارشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 14:49

آقای محترم
شمادرپسندیدن یا نپسندیدن روش ما مختاریدهمچنان که مادیلیت کردن شمارانمی پسندیم ولی ما این را حق مسلم خودمیدانیم با کسی که به تهمت وافترا وفحاشی متوصل میشودوحب جیم میخوردازراه های موجودبه خصوص برای کسانی که در جریان اموربوده اندپاسخ درخورداشته باشیم
به عقیده ی من وبه قول شمادراین دنیای مجازی ارزش واعتبار نظر به یکی بودن ویکی نبودن آپی آدرس نباید باشد به خصوص برای کسانی که هویت خودرادرآن مجادله ی ناتمام ابلاغ کرده انداگرقراراست به انظاراحترام بگذاریم بایددست ازلاپوشانی برداشت وبه ماستمالی قناعت ننمودخوبی این دنیای مجازی در آن است که بالاخره با آن اشعارهنرمندانه وزیبا واب کافه چی ومطرب خواندن ما حداقل به شماداده شده شک نداریم که طنز زیبای موجوددرآن اشعار در شما شادمانی هم ایجادکرده است وچه بسا هنگام خوانش آن آن کمرمبارک وعزیزرادچارقرفرموده باشد
زنده وژاینده باشید

این آخرین کامنتی است که بی ارتباط با مطلب نوشته شده من آپ میکنم. آن شعر ها را هم علی رغم زیبا بودن به قول شما من تا آخر نخاندم. چون من مدتهای مدیدی است که شعر نمی خانم مخصوصن شعر های فکاهی و طنز.
در پایان پیشنهاد میکنم که یک وبلاگ راه بیاندازید برای بیان آنچه که دل تنگتان میخاهد.
در ضمن بر خلاف نظریه شما آی پی آدرس دقیقن مشخص کننده محل حضور فیزیکی است.

شمس سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 13:31

ما هم نظر خاهیم داد اعتبارمان کم است
ابولولو

سیروس دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:13

حسام جان! <لب اب و می ناب و دلبر نیکو سرشت >همان
بهشت است دیگر!

ما یعنی صاحب وبلاق فکر میکردیم بهشت خیلی بیشتر از اینهاست. یادمان باشد روزی سکه بیست و پنج تومانی را در اینجا آپ کنیم. یعنی روزی که نه همین چند روز دیگر. اولین پستمان است.

تینا دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 16:49 http://tinagallery.blogsky.com/

خیلی قشنگ بود ... هر ماه می گذارین؟؟؟

ما که هر از گاهی یک کتگوری درست میکنیم و یک چیزی آپ میکنیم و میریم دنبال یک کتگوری دیگه. ولی این یکی قراره که هر ماه یک دونه باشه. حتمن.

حسام دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:01 http://hessamm.blogsky.com

چون ج ه ن م کلمه بسیار زشتی است و ما را با آن کاری نیست از نوشتن نام آن امتناع نمودیم!

از اینکه حرمت وبلاق ما را نگه میدارید سپاسگزاریم.

حسام دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 http://hessamm.blogsky.com

لب آب و می ناب و دلبر نیکوسرشت
ای به ***م که نمیرم به بهشت!!!

البته منظور شما از سه ستاره ج و ه و ن است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد