بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

کراوات، جلال، سیمین و ما

کراوات

در خبرها آمده بود که از روز اول مردادماه 86 مردانی که به شکل زننده در انظار ظاهر شده و مخل آسایش و امنیت اجتماعی شوند دستگیر میشوند. البته اول تذکر می‌دهند و اگر مقاومتی ببینند دستگیر و جریمه می‌کنند. مصادیق بارز عدم رعایت حجاب اسلامی در مردان عبارت است از کراوات، پاپیون و برداشتن زیر ابرو. البته استفاده از چفیه جرم نیست.

راستش ما خودمان غیر از فصل تابستان که گرم است و یقه پیراهنمان را تا جاییکه مخل امنیت اجتماعی نشده باشد باز میگذاریم. ولی دروغ چرا تا قبر آ آ آ آ در بقیه مدت سال با کراوات سرکار حاضر می‌شویم. پاپیون هم تا حالا نزده ایم. زیر ابرو هم برنداشته ایم.

اطلاعیه نیروی انتظامی باعث شد که ما گرما را به جان بخریم و به کوری چشم دشمنان آراستگی از امروز که اول مرداد ماه است علی‌رغم گرمای هوا الی ماشاءالله با کراوات از منزل خارج ‌شویم تا در این مقاومت جانانه‌ی خاهران در کنار آن‌ها باشیم. مگر این‌که یکی بیاید و حرف امروز این یکی را تکذیب کند و ما هم تا اول مهرماه دست نگه داریم. کسی چه میداند؟. مطلبی را که از آن بحث کردیم تیتر یکی از روزنامه‌های  دیروز صبح بود.

ضمنن نمی‌دانیم مقامات جمهوری اسلامی که زنان خارجی همراه هیات های سیاسی و اقتصادی را مجبور می‌کنند روسری سرشان کنند، مردانشان را هم مجبور می‌کنند که کراوات هایشان را باز کنند تا جامعه اسلامی بری از این مفاسد اجتماعی شود یا خیر. البته گمان نمی‌کنیم زورشان برسد.

خدا بیامرزد جلال آل احمد را که غرب زدگی را نوشت. شاید امروز اگر زنده بود و چفیه بر گردن مردان ایرانی را میدید، عرب زدگی را می‌نوشت. البته هم خودش و هم بسیاری از مبارزان مسلمان زمان شاه از کراوات استفاده می‌کردند. عدم استفاده از کراوات را هم نظام جمهوری اسلامی مدیون بنی صدر نابکار است که خودش وقتش که سرآمد با چادر و کاملن محجبه از ایران فرار کرد..

چلال گفتیم و دریغمان آمد که یادی نکنیم از سرکار خانم سیمین دانشور نویسنده گرانقدر و یکتای معاصر که بیمارند و امیدواریمهرچه زودتر بهبود یابند.

دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه

هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

نظرات 7 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 19:39

حالا هی کراوات بزنین تا مجبور شیم بیایم تو زندان ملاقاتتون. این جماعت سخت گیر تر از اینهان. عقلشون زیادی تو چششونه. یعنی دیه فقط چشم دارن از عقل خبری نیست. ما که صاف میریم و صاف میایم. دوست هم نداریم کسی به خاطر تمیزیمون بهمون گیر بده. پس سعی میکنیم به قول سیاوش چرکو بگردیم تا اونها هم راضی باشن.

اومدی زندان برام سیگار و میوه و شیرینی هم بیار. در ضمن چون تکذیب شد که کراوات از مصادیق بارز بدحجابی نیست لذا ما دوباره تعطیل کردیم تا مهر ماه.

تینا(دختر قرمز) پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 14:06 http://tinagallery.blogsky.com/

سلام این ادرسه وبلاگ جدید دختر قرمزه اگه دوست داشتید یه سری بزنید..
**گالری نقاشی یک دختر قرمز**

معلومه که دوست داریم. تازه لینکتم زیب وبلاگمان کردیم.

یکی پنج‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 00:28

دیگر بهترین نقدها را بر دیکتاتوری ما می توانیم بنوسیم ۱۰۰ سال تجربه ۱۰۰ سال تنهائی

اگر میتوانستیم دیکتاتوری را نقد کنیم که اوضاع و احوالمان خیلی خوب بود که.

الکس چهارشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 06:16

والا بابام ما همینطور حیرون موندیم که ما کجا زندگی میکنبم و بعضی از این مردم ما چطوری اسمشونو مردم میگذارند و سرشونم بالا میگیرند. خدائیش آدم نمیدونه که عروسک گردانه این معرکه کیه و هدفش از این خیمه شب بازی ها چیه ؟
با کراوات مبارزه میشه ولی مصرف اتوآشغالهائی به نام شیشه و کراک حرام اعلام نمیشه و هیچکس به خاطر مصرف این نوع مواد تنبیه جدی نمیشود مگه این نوع آشغال ها که باعث نابودی سلامت جوانان ما و جامعه میشود اهمیتشان کمتر از مبارزه با ایدز و..... است گاهی اوقات میگم مش قاسم خدا پدرت رو بیامرزه ما نه تورا فهمیدیم و نه ترا شناختیم انشاله که نور به قبرت بباره.

حق با شماست. خدا آن بزرگوار را بیامرزد.

پروانه سه‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:05 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

شما عجب برادر شجاعی هستید که می خواهید کراوات بزنید. من از آن خاهران شجاعی نیستم روسریی را که بیست و پنج سال پیش به زور بر سرمان کردند،از سر بردارم .

.
شبی که خبر بستری شدن سیمین دانشور پخش شد دوستی به من زنگ زد که اخبار سراسری گفته است که سیمین دانشور بیمارستان هستند و لی چون زن بود نشونش نداد پرسید که آیا من میدونم کدوم بیمارستان است.
گفتم :خوبه که این خبر رو به خاطر جلال که غرب زدگی رو نوشت، دادن سیمین بهبهانی رو دو سه سال پیش یک کتک حسابی جلوی دانشگاه زدن.
امیدوارم، سیمین دانشور ،از اولین زنانی که در ایران دکترا گرفت بهبود پیدا کنند

حسام دوشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:06 http://hessamm.blogsky.com/

باید خوشحال باشیم که حداقل در یک مورد در دنیا تک هستیم. هیچ کجای دنیا دولت نوع پوشش زنان و مردان را تعیین نمی کند. هر کس آزاد است هر طور که مایل است لباس بپوشد. در همین کشورهای عربی که سر منشا اصلی دین ما هم هست چنین قوانین سختی برای حجاب و پوشش وجود ندارد که اینجا هست. تنها در مکه (که یک شهر کاملا مذهبی است و اصلا ورود غیرمسلمانان به آن ممنوع است چنین وضعی وجود دارد). در سایر شهرهای عربی زنان محجبه و غیرمحجبه در کنار هم دیده می شوند. در چنین شرایطی کسی که حجاب را رعایت می کند واقعا از سر اعتقاد و علاقه شخصی اش است و نه اجبار. اما اینجا، تنها اثر چنین قوانینی شیوع ریاکاری و تنفر میمان مردمی است که از حداقل آزادی های موجود نیز بهره مند نیستند.

مهین دوشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:05

مطلبت بسیار جالب بود . من اگر جای مقامات جمهوری اسلامی بودم دستور میدادم همه مردان کراوات زن حتی فقط اگر برای عکس انداختن باشد و مخصوصا متولدین این ماه ( چون تولدشان مقارن این طرح عظیم میباشد) را به عنوان مفسدین فی الارض معرفی و انها را در حالیکه کلاه بوقی کاغذی بر سرشان باشد از فرودگاه مهراباد به کشورهای دیگر تبعید میکردم که بروند در انجا و حتی با کراوات بخوابند . البته همه میدانیم که کراوات دیگر در موارد کاملا رسمی جشن ها و مهمانی ها هم گاهی به کار نمیرود . بسیاری از هنرمندان در مراسم اسکار بدون کراوات ظاهر میشوند البته انسان موجودی است که از هر چه منعش کنند بیستر به طرف ان گرایش دارد و اگر قانون گزاران جمهوری اسلامی به این نکته بسیار ساده واقف بودند و انسان ها را در انتخاب پوشش ازاد میگذاشتند از هدر رفتن این همه انرژی و بودجه و درگیری فکری جلوگیری و هم خود و هم ایرانی جماعت را راحت میکردند .

در اثر جاری شدن روح اسلام در آن هنرپیشه ها کراوات نمیزنند. یکی از آیت الله های اینجا هم یکبار فرموده بودند که سخنگوی دولت آمریکا ریش دارد و این از اثر اسلام است. قانون گذاران جمهوری اسلامی اگر واقف بودند که کارما به اینجاها نمیکشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد