بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

سیدمحمدعلی ابطحی

جسارتن پا توی کفش روزنامه مرحوم توفیق کردیم و بنا داریم هر از گاهی در این وبلاق به شیوه بخش انگولکچی این روزنامه شیرین و بیاد ماندنی تاریخ مطبوعات، گفتار ِ مقامات و غیرمقامات را انگولک کنیم. پشت بامی کوتاه تر از سید محمدعلی ابطحی تنها روحانی وبلاق نویس دمکرات و پست اپوزیسیون بامزه هم پیدا نکردیم. حداقل برای شروع.

***

ابطحی: یک بار بعد از سخنرانی‌ای که در یکی از سمینارهای بین المللی در آلمان داشتم، یکی از افراد اپوزسیون که وابسته به یکی از احزاب قدیمی چپ بود شروع کرد با من صحبت کردن، موضوع سخنرانی من درباره دینداری بود.

انگولکچی: بنده خدا بد کرده اومده نشسته پای سخنرانی‌ات؟ اونم یک چپی از احزاب قدیم؟

*

ابطحی: ایشان ادعا می‌کرد که در ایران هیچ کس دین ندارد.

انگولکچی: حالا هیچ کس رو اغراق کرده.

*

ابطحی:  من هم که قصد داشتم پاسخ منطقی بدهم..

انگولکچی: به اینکه هیچ کس دین ندارد؟

*

ابطحی: گفتم آماری که اخیراً در ایران گرفته اند نشان می دهد مردم ایران هنوز هم بیشترین اسامی فرزندان خود را از میان اسامی محمد و حسین و رضا و زهرا و فاطمه انتخاب می کنند.

انگولکچی: ولی تمامی قاچاقچیان سریال‌های صدا و سیما نامشان جمشید خان و فرامرزخان است.

*

ابطحی: فرمودند این اسامی را انتخاب می کنند که فرزندانشان را در مدارس و دانشگاه ها ثبت نام کنند.

انگولکجی: اینجا بگذار اون یکی رو انگولک کنم.

*

ابطحی: پرسیدم تا به حال آماری از این که مثلاً افرادی را با نام شهرام و هومن و نگار و آیدا از دانشگاه یا مدرسه اخراج کنند دارید؟

انگولکچی:  مثالی زدی ها! اگر می‌گفت شهرام جزایری؟

*

ابطحی: مثال دیگری به روز عاشورا زدم و گفتم که حتی آن‌هایی که از حکومت هم دل خوشی ندارند در سراسرکشور به عزاداری می پردازند.

انگولکچی: مگر دین را این حکومت آورده؟

*

ابطحی: اول گفت که دختر و پسرها برای ارتباط با یکدیگر در عاشورا به خیابان ها می آیند

انگولکچی: فیلم حمله به جوانان میدان محسنی در شام غریبان را حتمن جایی دیده. دوم چی گفت؟

*

ابطحی: گفتم یعنی دختر و پسرها انقدر ندید بدید هستند و مشکل برای دیدن یکدیگر دارند که فقط در این مراسم باید همدیگر را ببینند؟

انگولکچی: یعنی نیستن؟ اورکاتم که فیلتره. خبر نداری مگه؟

*

ابطحی: افاضه ی جدیدی فرمودند که رژیم عزاداران از فلسطین می آورد. گفتم با هواپیما می آورند یا با کشتی؟ این جمعیت خیلی زیادتر از این حرف هاست.

انگولکچی: می‌گفتی بابا فلسطین فقط می‌گیرد.

*

ابطحی: دیگه بحث ادامه پیدا نکرد. فقط من گفتم که جمهوری اسلامی شانسی بزرگتر از این ندارد که بخشی از اپوزسیونش چنین فکر می کنند.

انگولکچی: حالا این یک قلم رو درست گفتی. بریم بگردیم یک اپوزیسیون دیگه پیدا کنیم.

***

 

نظرات 12 + ارسال نظر
محسن یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:43 http://after23.blogsky.com

شکیب-ناصر-ستار و سرمدی عزیز: کامنتی گذاشته بودید را کلن دیلیتش کردم. روش شما را در وادار کردن کسی به غذر خاهی نپسندیدم. کامنت های شما همان طور که مرقوم فرمودید به خاهش من و برای ختم کلام پاسخ داده نمیشود. در ضمن در این دنیای مجازی تنها چیزی که از روی آن میتوان مخاطبینی را شناخت یا نشناخت این آی پی آدرسی است که همراه با کامنت برای وبلاگ نویس می آید. آی پی های همه شما یکی است. وبلاگ نویس میتواند نتیجه بگیرد که همه اینها از یک سرچشمه است ولی به نظر من هم نمیتواند بگوید که آدمها هم یکی هستند. نتیجه گیری با عدم شناخت عمیق همیشه این مسائل را به دنبال دارد. کرکره را پایین بکشید و قضیه را تمام کنید. علاقه شما به ژانوس قابل ستایش است ولی امیدوارم از علاقه من به ایشان بیشتر باشد.

ماه مود شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 18:52

به اطلاع همه مهندسین میرساند که
الف: امروز هم یکی از سالگرد های امئن فلس تینی ها به این مرز و بوم بود
ب: مشاورین انها همه مهندسینی هستند که به اساتید ما درس میدهند
ج: الان چیزی که فراوان است به لطف سرداران دارندگی و برازندگی (دانشگاه ازاد ) مه هن دس است ولی مشکل این است که هنگام تقسیم سینوس به ان عدد شش را جواب میدهند البته به لاتین ام تا حان کنید تا ببینید چه مهندسانی
دال: ام ری کا هیچ قلتی نمیتواند بکند
این مساله با ازمون و خطا راه حل پیدا نمی کند

شمس پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 19:50


سلام
به اطلاع دوستان میرساند که سال گذشته در زمان اعدام صدام یکی از همکاران قبلی اش که در فیلم جنایات صدام سر میبرید موقع اعدام سرش از تنش جا شد
پیدا کنید مکافات روزگار را
این خبر در همان موقع از کانالهای ترکیه و اروپا به نقل از یکی از اعدام کنندگان نقل شد و این اتفاق یک در میلیون رخ میدهد

در اعدام کرگدن ها گاهی پیش می آید. سابقه داشته. گویند تیرکمان شاه هم به همین شکل سر از کله اش کنده شد.
یکی از انگلیسی های خبیث هم که نمیدانم در جنگ ممسنی بود یا در جنگ کازرون سر بریده اش تا نیم ساعت فحش ناموسی میداد. - به نقل از مش قاسم

پروانه سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 22:29 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

من یک مهندسم و مسائل را تحلیل و استدلال می‌کنم، به آنها می‌گفتم که دشمنان جرات جنگ کردن با ما را ندارند. برخی حرف من را زیر سئوال می‌بردند ولی من برای آنها دو دلیل می‌آوردم؛ اول این‌که به آنها می‌گفتم من مهندسم، اهل حساب و کتاب هستم، جدول می‌کشم، ساعت‌ها فرض‌ها را می‌نویسم، رد می‌کنم، استدلال می‌کنم و با استدلال برنامه‌ریزی می‌کنم و به پیش می‌روم، آنها قادر نیستند برای ایران مشکلی ایجاد کنند
http://www.radiozamaneh.org/news/2007/09/post_2289.html

مگر مشکلی ایجاد کردند؟

شمس سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 20:14

بسم الله
با توجه به اینکه پیر مراد دارد ارام ارام ما را دک میفرمایند و دنبال استقلال دادن به ما هستند
ما یعنی من و چند نفر دیگر اعلام میکنیم ما مستقل نخاهیم شد و تا فتح تمامی روزنه های وبلاق دگر اندیشان اینجا حضور به هم خاهیم رساند ما که به علوم غریبه وارد نبوده و از جفر و جفریات چیزی در چنته نداریم که مستقل بشویم
چرا که استقلال و مستقل شدن در دنیای امروزی جز با ارتباط با اجنه امکان ندارد (من استانداردم کجا بود ) کهمستقل بشوم
لطف کنید تا چندی رعایت حال ما را کرده
بعدان دنبال استقلال از نوع نه شرقی نه غربی خاهیم رفت
و اما بعد فلستینی ها بار اولشان کی بود به ایران امدند
به اقای ابطحی هم سلام مخلصانه ما را برسانید

ما خاستیم استقلال عطاء کنیم. نمیخاهید نخاهید.
من که فکر میکنم فلسطینی ها هی به ایران آمدند.
برای سلام رساندن به سایت محمدعلی ابطحی به همان لینک داخل متن بروید و سلام و علیک کنید.

سیامک سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 15:49 http://morghegereftar.persianblog.ir

به نظر میرسد از جواب ما خوشتان نیامد.دچار سوءتفاهم نشده باشید بسیار خوب است.منظور دقیقاً همان شخص بود.درضمن آپم!

آخه قبل از اینکه بگویی خدا انگولکش کرده ما انگولکش کردیم و دیگه راه برگشت نبود. این بود که نظر شما را وقتی عینن آپ کردیم که کار از کار گذشته بود و الا ما به هفت پشتمان بخندیم که از کامنت شما خوشمان نیاید. اصلن شما بیایید بزنید توی گوش ما اگر ما جواب دادیم؟ اصلن میخای وبلاگو دیلیت کنیم؟

شمس سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:15

ان مردی که قرار بود در باران بیاید
دیر امد و دیر امد و دیر امد
شما از کجا میدانید که به نان و نوا نرسیدند اینروزها عجب سیستم به نان و نوا رسیدن پیرو توابع تعریف نشده ریاضی است اگر کسی فرمولاسیونش را دارد بگوید
بیت
مشکل (پول) به فکرت نشود طی ور نه
رخنه در سنگ کند ناخون اندیشه ما
من دو سه تابع ساده را رفتم نبود دنبال فوق رفتن هم کار جدید است بنگریم که بکجا میرسد
خلاسه
البته منظور از نان ونوا نان خوب است و این نمی شود مگر اینکه فامیل درست و حسابی ؟ داشته باشیم
البته تا درست و حسابی چه معنا شود
من منتظر هستم که عکس مردی با عبای شکلاتی را بگذارید تا چند خاتره عجیب از ایشان در تبریز دارم که بیان کنم
تا کور شود هر انکه نتواند دید که بلی ما هم با بزرگان نشست و برخاست داشته ایم
بیت
همنشین تو از تو به باید
تا تورا عقل و دین بیافزاید
شمس
اقای قازی اینجا هم کارت سوخت دیر میاید و هم اینترنت

آخر ما چه کنیم که هر نانی از گلویمان پایین نمیرود. اگر میرفت که روز به روز نحیف تر نمیشدیم.

شمس دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 16:29

قابیل را چه کار که چشم ملامتی
مامور دیده بانی هابیل می کنند
یک روز پیل مورچه کردند زیر پای
و امروز نیز مورچه را پیل میکنند
ازما چه جای جلوه که تجلیل میکنند
تا با کداو فرضیه تعجیل میکنند
ما گفته با شیم که
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
بنویسید تا ما هم درد دل کنیم و بگوییم که خشکسالی بد جوری کلافه مان کرده
راستی شهریور و صحبت از چپ سابق؟
کاش دوره اقای وب نوشتی بود
میگن با یه بانو هم دست داده (اعوذ بالله من الشیطان الرجیم)
این گفتار در کجا رخ داده که فیلمش را پیدا کرده و تکثیر کنیم تا از این رهگذر به نامی و نانی ............ برسیم
از طرف نخودی

آقای خاتمی با بانویی گفتند دست داده. تکثیر هم کردند ولی به نان و نوایی نرسیدند الا این که عده ای در حوزه کفن پوش بلند شدند که خلع لباسشان کنند. ما هم بزودی عکس ایشان را با لباس غیر روحانی در این وبلاگ میگذاریم. البته باید مناسبتی بیابیم.

شمس دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 14:32

در بحث توفیق به تر است که وارد مسایل قرمز نشوید که بالطبع ما را هم به انجا میکشانید چرا که
رشته ای بر گردنم افکنده دوست
میکشد هر جا که به دلخاه اوست
و اما بعد
گیرنده هامان بیشتر از ان است که شمار بتوان کرد
مساله عزا و عزاداری به قول شما ربتی به هیچ نظامی ندارد
و به دست غیر نظامی ها اداره میشود (تا جایی که اتلا ع داریم)
و اما اسامی مردم دیگر به اسامی فک نمی کنند
به نظر بنده از خودمان سوژه ساخته و به پروپای او بپیچیم
تا ما به در گوییم دیوار میشنود (البته بعید است )
شما هم رفته اید به کبریت بی خطر طعنه میزنید من از وب نوشت نامبرده حالها کرده ام
و اما بیت
سر مست با قبای زر افشان چو بگذری
یک بوسه نذر حافظ پشمینه پوش کن
راستی
اگر سیاسی کاری کنید ما ول کنیم بریم دنبال کارمان چرا که هر چه که به بالا بالا ها اتصال پیدا کرد بهش نمی پیچند
(البته دنبال بیکاریمان)
در زلف چون گمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها ............................جنایت

ما غلط بکنیم به این دوست عزیزمان در این دنیای مجازی یعنی آقای ابطحی که یک وقتی در اورکات با ایشان دوست بودیم و حالا در کلوب دات کام دوستیم طعنه بزنیم. انگولک طعنه نیست. بلکه مقوله ای است که اگر در حضور ایشان هم بودیم چنین میکردیم. سیاسی کاری هم نیست. اینکه سراغ ایشان رفتیم و به قول شما بی خطر ترین را انتخاب کردیم را من در متن هم نوشتم. ما میخاهیم که وبلاقمان برقرار باشد و با این دوست شوخی هم کرده باشیم. امیداست که ایشان خود نیز ملاحظه بفرمایند که مسلمن بر ما خرده که نمیگیرند هیچ تشویقمان هم میکنند.این کتگوری عرض کردیم غیر مقامات را هم شامل میشود.

سیامک دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 http://morghegereftar.persianblog.com

خداییش اون بابا چپ قدیمی اصولاً احتیاجی به انگولک ندارخ.اونو خدا انگولکش کرده.

فیروزه دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:27


به افاضات رئیس جمهور منتخب ملت هم سری بزنید که قطعا پستی شود خواندنی

ما زورمان به رییس جمهور منتخب نمیرسد. هر چند که ایشان خیلی مردمی هستند. میگذاریم ریاست جمهوریشان تمام شود آن وقت.

حسام دوشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 07:31 http://hessamm.blogsky.com

چه ایده جالبی! من توفیق رو که نخوندم اما توی گل آقا از اینجور متن ها زیاد بود... یادش بخیر.
وقت کردین به لاریجانی هم سر بزنین. از حرفهای اون می شه کلی سوژه درآورد. اصلا برای هر جمله اش می شه کلی مطلب طنز نوشت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد