بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

هفت دلاور

در فیلم هفت دلاور، نسخه هالیوودی هفت سامورایی،  مردم دهکده ای را می بینیم که در مقابل حمله راهزنان، قادر به دفاع از خودشان نیستند و تصمیم به استخدام هفت تیر کش می گیرند.  یول براینر  را می بینند تا با چند کابوی دیگر، شر راهزنان را از سرشان کم کنند. در این سکانس شاهد دیالوگی کم و بیش مانند این هستیم: magnificiant 7

-خب حالا چقد به ما دسمزد می دین. 

- یک کیسه برنج و سه دلار، پول. 

-همین؟ 

-خب این دار و ندار ماست. 

-باشه قبول. 

-یعنی شما قبول میکنین که در مقابل این مبلغ برای ما کار کنید. 

-خب آره. مبلغ خیلی زیادیه. ما تا به حال دستمزدهای بالا خیلی گرفتیم. ولی تا حالا کسی دار و ندار به ما پیشنهاد نداده بود.... 

**** 

حالا بزنیم به صحرای کربلا 

ما در طول سی سال گذشته در کلیه انتخاباتی که در کشور انجام شده، شرکت کردیم و رای دادیم. دور اول ریاست جمهوری به حسن حبیبی، بعد به رجایی و دو دوره به رهبر انقلاب و دو دوره به رییس مجمع تشخیص مصلحت و دو دوره به اقا خاتمی و بعدشم معین و بعدشم دوباره در دور  دومش به هاشمی  و بعدشم یعنی پارسال همین روزا به میرحسین. توی این انتخابات که شرکت می کردیم خب گاهی هم در مقابل پرسش مخالفانی که رای نمی دادن قرار می گرفتیم، که چرا رای می دی و ...... اینا؟ 

میگفتیم، خب دار و ندار و تنها سهم ما از دموکراسی همینه. اونم ببریم توی پستوی خونه مون قایم کنیم؟ 

حالا آقا  این دارو ندار ما رو دزدیدن. خب نوکر پدرتم وقتی دار و ندار ما رو می دزدین، این جوری می شه که سنگ روی سنگ بند نمی شه. 

 این یک معادله n بعدی در فضای توپولوژیه؟

*** 

 پ.ن.

حالا شکل دار و ندار بخش صحرای کربلا، با هفت دلاور فرق می کنه، ولی هویجوری این دوتا رو به هم چسبوندیم.

نظرات 11 + ارسال نظر
ر و ز ب ه یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:51

من یه چیزی رو در درون سخن های شما به خوبی متوجه شدم.
شما به واقع یک "اصلاح طلب" هستید.
تا حالا خیلی از کسانی رو دیدم که این اسم رو یدک می کشن ولی خوب تو شرایطش که قرار گرفتن این جور نشون ندادن.

اصلاح طلب باید همه کاراش اصلاح طلبی باشی!
این رای دادن شما هم یکی از اون ویژگی هاست. یکی از اون ویژگی های مهم "اصلاح طلبی" که اونو به خوبی داشتید و دارید.

نمیشه آدم بگه اصلاح طلب هستم و انتخاباتی برگذار بشه و از شانس کمی (از همه لحاظش) برخوردار باشن و اون نره و رای نده.

جالب بود برام.

خیلی از این مشکلات ما ها برمیگرده به خودمون. خودمونیم که هنوز تکلیف مون رو با خودمون روشن نکردیم که اصلن چی هستیم؟ کی هستیم؟ چی می خوایم؟
این پرسش ها رو پاسخ بدین به خیلی از کارا میشه رسید و براشون برنامه ریخت.

من به عنوان کسی که در انقلاب ۵۷ حضور داشتم از آنچه که بعدش پیش آمد اصلن دل خوشی نداشتم. این بود که از همون اولش حالم از هرچه انقلاب بهم خورد. از این که هر روز اجساد سران رژیم گذشته رو با یک گلوله در مغزشون توی روزنامه کیهان اون وقت می دیدیم اصلن دلم خنک نمی شد. اگر در عمرم زودتر به آنچه که بعد از انقلاب باور کردم می رسیدم عمرن به سهم خودم توی انقلاب شرکت می کردم.

فرناز یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 http://farnaz.aminus3.com/

یه چیزی همیشه برام خیلی مهم و خیلی عزیز و بشدت احترام برانگیزه و اون اینه که آدمها طبق اعتقادات خودشون رفتار کنند و فکر می کنم اینطوری خیلی کارها تو دنیا بهتر از این که الان هست میشه . یعنی اگر یک آدمی نظراتش صد در صد مخالف من باشه اما بدونم عمیقا اون طور فکر می کنه و بخصوص در رفتارش هم اونو نشون میده برام قابل احترام تره تا آدمی که ظاهرا مثل من فکر می کنه اما دررفتارش تناقض می بینم یا مثلا بلاتکلیفی .
اینهارو گفتم تا برسم به این قسمتی که شما چسب زدی و اتفاقا به نظر من چسبش هم خوب کار کرده : این بحث دار و ندار در این مورد برای من تازگی داره و جالبه که یک نفر جوری که درست می دونسته رفتار کرده و می کنه و ازش دفاع می کنه .
ضمن اینکه باعث میشه با دید دیگه ای به داستان رای گیری نگاه کنم ...

یه چیز دیگه ای به این بیانات شما من اضافه می کنم و اون اینه که هر کس باهر طرز تفکری تا یه جایی آزاده. هر چه قدرم بر خلاف نظرات من باشه. اینگلیلیسیای خبیث یک ضرب المثل درستی دارن و اون اینه که میگن:
آزادی مشت تو وقتی تموم میشه که دماغ من شروع بشه.

ر و ز ب ه یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 http://hazrat-eshgh.com

چه پشت کاری !!!!!!!!!!!
جانم به قربات شما :)

من پارسال نخستین رای ام بود. چهار پنج تایی میشد ولی ندادم.

راستی یه پرسش؟ تا حالا تو این همه که رای دادین موردی بوده که برای نمونه از قبل دونسته باشین انتخاباته فرمایشیه و این چیزا (حالا خودتون به این رسیده باشید یا اینکه گفته ها و شنیده ها) و باز شرکت کرده باشین ؟؟
کدوم؟

نه. حتا اگر فکر می کردم انتخابات فرمایشیه بازم معتقد بودم که من نظر خودمو باید بدم. مثلن توی دور اول که عالم و ادم به بنی صدر رای دادن و نتیجه انتخابات قبل از شروعش معلوم بود، من به حسن حبیبی رای دادم که تا به امروز هم پشیمان نبوده ام چرا که کوچکترین سندی دال بر ناپاکی و نامردی و نا.... اینای او ندیدم و نشنیدم. و فکر می کنم اگر او برگزیده شده بود شاید که نه بلکه حتمن، قضایا خیلی فرق می کرد.
انتخابات دور نهمن ریاست جمهوری که محمود با هاشمی رفت دور دوم و اینکه توی سر سگ میزدی پیشگویی میکرد که هرکی با هاشمی بره دور دوم برنده است، نتیجه تفرقه اصلاح طلبان و بایکوت مردم گاهی در صحنه بود.

A. F شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:07 http://shortcircuit.blogsky.com/

بسیار تشبیه زیبایی بود
واقعا دار و ندار ما همین بود

من فک کردم هیچ جوری بهم نمی چسبن. خوبه که قسمت چسبونانکیشو تو پیدا کردی.

نیره (پرستوی سفید) شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 20:49 http://www.n-hoseini.persianblog.ir

درود بر شما... صبح 14 خرداد رسیدم تهران. با چمدانم داشتم می رفتم توی ایستگاه مترو که گفتند : خانم ! باید چمدون تون بازرسی بشه!!! می خواستم بگم من چمدونمو حرومه بمبی برای این روز نمی کنم...
(بدون شرح)

خب بود یک دونه از این عروسکایی که با باز کردن در چمدون فنری می زنن بیرون توی چمدونتون بود. مثل مثلن عروسک جیم کری توی فیلم ماسک.

شمس جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 22:15

اینسا نواخته شدن بدرد عمه مان میخورد اماما ما خاستار
نواخته شدن با تمام معنای ان هستیم
مسلن فیل مورچه را نواخت

اتفاقن مورچه های زیادی از زیر پای فیلم جون سالم به در میبرن. کارتون مورچه ها رو دیدی؟

مشس جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 16:44

عجب تحت تاثیر دارو ندار اهالی دهکده قرار گرفتیم ولی خوب است بدانید که من به یک بستگی پاک قناعت دارم و باشد این دزدان با بردن دارو ندارمان خودشان کوس رسوایی خویش را خواهند نواخت
ما به گسیختن زنجیر ۱۴۰۰ ساله باور داریم

نواخته اند.

ابوغریب جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:49

این عسک توست (مربوط به شونصدسال پیش )بربام مدرسه ی نظامیه ی بغداد
وقتی فرداش (انحامات!)تموم میشد

http://www.picasion.com/pic24/638b856984b45646a43a2f671cfb2769.gif

خیلی دنبال این عسک گشته بودیم. کجا بود؟ از تو ی آلبوممان کش رفته بودید؟
آخرین انتحام آخر سال معمولند حال ما را تا اعلام نتایج ثلث سوم و نهایی می گرفت.

حسام پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 18:24 http://hessamm.blogsky.com

بیست دقیقه؟ خودم که بودم و دیدم دیگه اینو. از ۹ صبح که بیرون رفتم دیدمشون تا ۲ بعداز ظهر. بعد توی مانور معمولا یه کاری می کنن نه اینکه فقط وایسن گوشه خیابون مردم رو تماشا کنن.

خب طبق معمول دوروخ گفتن.

نیلوفر پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:11

شما واقعا در تمام این رای گیری ها که نوشته اید شرکت کرده و رای داده اید ؟؟ فکر نمیکنید اگر همه با هم در این رای گیری های فرمایشی شرکت نمیکردیم همه دار و ندارمون الان وضعیت بهتری داشت .البته به رای گیری خرداد ۸۸ کاری ندارم که شرکت در آن برای اینکه به خودمان ثابت کنیم رای ما را خواهند دزدید ضروری بود .

نه خیر. نمی شد. گیرم این آقایان با یک ملیون رای رییس جمهور می شدند. مگر فرقی می کرد؟ ما در انتخابات در هر مقطعی هر کسی را که به نظرمان از دیگران بهتر می آمد را انتخاب کردیم. اصلاح طلبی یعنی این. حالمان دیگر از هر چه انقلابه بهم می خوره. در ایران بعد از هر بیست و پنج سال و سی سال عده ای به قدرت رسیده و قبل از خودشان را قتل و عام کرده اند. از قتل و عام خسته شده ایم. برای همین هم هست که با نمادهای سبزمان کماکان به دنبال رسیدن به دموکراسی هستیم. بی ریختن هیچ خونی.

حسام پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:31 http://hessamm.blogsky.com

از دیروز تمام خیابونا رو به حالت حکومت نظامی درآوردن. از صادقیه تا اما حسین نیروهای ضدشورش چیده بودن که نکنه یه وقت خدایی نکرده مردم بخوان شنبه بیان بیرون...

یعنی واقعا انقدر از یه قرار اینترنتی نصفه نیمه بدون مجوز از طرف ما می ترسن؟؟؟ انقدر؟؟؟

رییس پلیس گفته مانور آمادگی بوده و بیس دیقیه ای جواب داده و نیروها در جاهای خودشان مستفر شدن. ساعت دوازدم تموم شده.
مانور بوده حسام جون. ترس و اینا نبوده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد