بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

شکرآب

میونمون شکرآب شده به معنی با هم خوب نیستیم به کار میره. من نمی دونم قحطی ترکیب واژه هاست؟ شکرآب که بد نیست که. خیلی هم خوبه. اصلن از شکرآب خوشمزه تر؟ که میشه شربت؟

اگه می گفتن زهرآب یا گندآب، باز یه چیزی. آخه شکرآب؟

اگه شکر بد بود که نمی گفتن، پارسی شکر است. ها؟

نظرات 18 + ارسال نظر
سامان مهدی زهی پنج‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 19:01

شکراب که خوب است اما خیلی ها بعداز اینکه بینشان شکراب میشود اب روغن قاطی میکنند.

مهربانو دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:25

دروغ گویی را از همان بدو تولد با قصه ها به خوردمان دادند
دقت کردید توتمام جهان دروغگوترین آدما ما ایرانیا هستیم؟

ما که لنگه نداریم. دیگران را نمی دانم.

آرمین شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:29

تمام شد. برگشتیم

خب دیگه تازه آغاز گرفتاری هاست.
خدا بهت صبر بده.

بشار چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 http:// bashshar.blogfa.com

در زندان کار نمی کنم
و از این که بمبی نیمه شب
رویای پرندگان را لت و پار کند گریه ام نمی گیرد
دیگر برای هر چیز کوچکی زیر آواز نمی زنم
لباس مناسب سنم را می پوشم
و در بهترین کلاس درس ثبت نام می کنم
این زندگی دلخواه من است ...

بر هم نیست. خوش به حالتان. ولی ای کاش برای هر چیز کوچکی زیر آواز می زدی.

آرمین چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:52

سلام علیکم.
هرچی شما بگید. اصن هرچی گفتید درست بوده. از این به بعد هم درسته

به به. از این ورا؟ تمام شد؟ برگشتی؟

باکارا سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:50 http://baccara.blog.ir

سلام
سوال شما جالب بود و من پاسخ به ذهنم نمیرسید ...
بعد از چند روز دوباره اومدم دوستان نظرات خوبی گذاشتند و البته پاسخ پروانه هم خیلی خوب بود

در مجموع و خارج از نظر من، انگار ترکیب درستیه.

مهربانو سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 14:50

حتمن دلیلی داشته.....

خب مام دنبال دلیل می گردیم.

m.gh سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 http://www.greenliving.blogfa.com

بله شوما درست میگویید
مگر همین شکر ونمک اب کم به دادمان رسیده؟

مگر همین قند و نمک کم به جامعه بشری خدمت کرده؟

اگر فکر میکنید حال بنده خوب نیست
که البته که خوب نیست

سرم قندی نمکی را در انترنت سرچ کنید

دیدید حالا ما یک چیزهایی میدانیم
راستی سلام یادم رفت
سلام

شکر و نمک؟ مخلوط با آب؟ داد ِ ما؟
باید برم بگردم.

پروانه یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:24

برای فیروز خواندم گفت: یعنی رابطه مون مثل شکر بود ولی حالا شکراب شده یعنی رو به بدی میره یعنی شیرینی رابطه داره کم میشه

الله و اکبر. اینم پاسخ خوبی بود.
آفرین فیروز.

نیلوفر یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 20:09

خوب بگیم قنداب .

خب اینم مثل اون.

ابهر.زنجان یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 http://ensanvaensaniyat.blogfa.com/

روز بخیر هم وطن. بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده,کاراگاه ابهر.زنجان به این نتیجه می رسه که این عکس خودته و توهم نویسندگی می کنی

پیروزمند باشی.

در قرن21 قلم حرف اول را در میان مردم می زند

روز شما هم بخیر.
کدوم عکس؟
و اما من. من نویسندگی نمی کنم.

ابهر.زنجان شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:07 http://ensanvaensaniyat.blogfa.com/

درسته

میتینگ انلاین شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:31 http://meetingonline0.blogfa.com/

اصلا من یکی با همه ی دنیا فرق دارم. (می کنم - نمی کنم - خواهم کرد - شاید کردم)
من هم خیلی با واژه ها به ویژه با وجه تسمیه ها سر و کله می زنم.
افتخار دادید و به وبم سر زدید. باعث سرافرازی ست.

ممنون. من کاری نکردم. دید و بازدید از سنت های حسنه ی مردم است.

میتینگ انلاین جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:41 http://meetingonline0.blogfa.com

:)

میتینگ انلاین جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:40

1- با توجه به کامنت اول: این بنماییم، شکل تغییر یافته ی واژه ی نمودن است:
نمودم! نمودی! نمود!
نمودیم! نمودید! نمودند!
این آن نماییم نمایش دادن نیست. همان نمایاندن یعنی.
خب تغییر شکل زبان است دیگر. ما نمی توانیم بگوییم آمدیم سلامی عرض بنمودیم.
اصلا تقصیر واژه است که "ب" را اولش خوش جفت و جور نمی شود.
2- و اما شکر آب! شما که استادید بهتر می دانید در گذشته شکر به شکر بودن شکر می شد. نه به رقیق شدنش با آب! که اگر آب به شکر برسد، اول آب می شود، یعنی وا می رود و حل می شود و بعد از خشک شدن مثل سنگ سخت!
پس شکر برای دانه دانه بودنش شکر است، اگر قنداب بینمان قنداب می شد و ته دلمان هم قند آب می کردیم.
پس در گذشته شکر آب دیده، دیناری نمی ارزید. پس هر چه دانه دانه تر بهتر که اگر بهم بیفتیم، آخرش سخت می شویم.
3- اولی شوخی بود!

باید دید بنماییم با نون زبر دار خوانده میشود یا نون پیش دار. با پیش دارش که عین نشان دادن است.
آینه چون نقش تو بنمود راست ........
من قبل از هدایت این واژه را به این شکل استفاده ندیده ام. البته شاید هم بوده و من ندیده ام.
واژه ی دیگری که هر جا ببینم می گویم، گردیدن است که امروزه به جای شدن استفاده می شود. خب شدن چه ایرادی دارد که چرخیدن را به جایش می گذارند.

ممنون. من استاد نیستم. ای کاش بودم. ولی پاسخ شما خوب بود. بنابراین شکرآب ینی شکر آب دیده. نمی دانستم.
هرچند رابطه ی شکر آب دیده، اگر بماند قند در دل طرفین آب می کند.

آذردخت سبز جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 http://azar2012.blogfa.com

خیلی باحال بود تا حال به این فکر نکرده بودم

پاسخ میتینگ آنلاین خوب بود. من به این شکل قضیه فکر نکرده بودم.

اقای صورتی پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:20

از خرابه شوما رد می شدیم گفتیم سلامی عرض بنماییم

قدمتان روی دو تا تخم چشم بنده. تشریف داشتید. حالا کجا به این عجله؟
یک چیز دیگر هم عرض بکنیم در باره ی واژه ی "بنماییم". "بنماییم" واژه ی درستی برای انجام دادن و یا کردن نیست. "نمودن" ینی نشان دادن. این کلمه در این معنا حدود پنجاه شصت سالی هست که در ادبیات پارسی آمده و شوربختانه جا افتاده ولی درست نیست.
پارسی را پاس بدایم. باشه؟
جسارت بنده با ببخشید. من یک وقتی معلم بوده ام و هنوز که هنوز است این نقش را بازی می کنم.

پاپیون چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:01 http://http://oinion.blogsky.com/

شکر به سختی در آب خنک حل می شه
حلال شکر آب گرم هست واسه همین و اینکه
وقتی شکر رو در آب سرد می ریزی و شروع به هم زدن می کنی انگار داخل آب طوفان شن شده کلی باید هم بزنی تا کمی حل بشه

درست ولی بالاخره و در نهایت شما لیوان شربت داری.
زهر که بدتره. گیرم اصلن بیرنگ هم باشه.
شایدم اصلش این بوده که:
روابطمون شکر آب سرد شده. و به مرور سردش افتاده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد