بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

شاهد*

شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد 

 پس شاهد چیست؟ 

 همین است. 

 غیر از این هم نیست. 

بیخود کلاه شرعی برسرش مگذارید. 

حتا اگر حافظ باشید. 

قدیس نیستید که. 

هستید؟ 

 

* شاهد: پسر یا مرد خوب‌روی

نظرات 13 + ارسال نظر
رشاد یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:50

شاهد شاهده. با موی و میان یا بدون آن! به ذوق طرف بستگی داره!

فروزان دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:50

من با نظر فیروزه خانوم خیلی موافقم
چون اگه شاهد موی ومیانی داشته باشه
میایمی سنجی کدوم بهتره
هر کدوم بهتر بود
اولی رو ول می کنی
میری سراغ اون یکی
و بالعکس
ما که هر چی دیدیم تا حالا همین بوده
البته حرف حافظو کسی گوش نداده
بنده طلعت آن باش که انی دارد
خب باید دید کی آنی دارد
مساله پیچیده شد
آن رو هر کسی نمی تونه بفهمه
مگه نه؟؟

نظر خانم فیروزه قبل از تغییر یا بعد از تغییر؟
ولی درسته کمی سخته.

الی دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:27

سکوت میکنم...

آرمین دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:38

حافظ که گفته اگه مویی و میانی داشت بدرد نمیخوره احتمالا منظورش در شرایط عادی بوده . در شرایط معمولی اگه مویی و میانی داشت بدرد نمیخوره چون ممکنه مثل اون زیاد باشه پس باید آنی هم داشته باشه ولی اگه تو بیابان باشه دیگه حق انتخاب نداری . اینو من به شعر حافظ اضافه میکنم باید میگفت.

من فکر کردم که میگی گفته. یعنی توی ذهنش بوده. نگو پیشنهاد کردی به حافظ. حالا می بینیمش احتمالن.

فیروزه دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:47

اره کامنت من ایراد فنی داره تصحیح می کنم

من شاهد رو کلا به معنای معشوق فرض کردم و دوم اینکه می خواستم بگم اگر " آنی" نداشته باشه مفت هم گرونه

ما هم خیلی تعجب کردیم.

شهرزاد دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:23

این حافظ هم شاهد شناس حرفه ای بوده یک جای دیگری می‌گوید:
از بتان "آن" طلب ار حسن شناسی ای دل
کاین کسی گفت که در علم نظر بینا بود

آن زمان هم فشار وارد بر ملت از طرف مغولان تازه مسلمان شده و کاتولیک تر از پاپ باعث شده بود که شاهد بازی کار و بارش خیلی بگیره.

آروین دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:01

خم ابروی تو در صنعت تیراندازی
برده از دست هر آنکس که کمانی دارد

یکی از بیت های مورد علاقه منه... خوشحالم که به این غزل اشاره کردی...حالا واقعا حافظم آره؟
یاد شعر ایرج افتادم که اون هم به موی و میان اشاره داره:
آب حیات است پدر سوخته
حب نبات است پدر سوخته
وه چه سیه چرده و شیرین لب است
چون شکلات است پدرسوخته
آب شود گر به دهانش بری
توت هرات است پدرسوخته
.
(تعدادی بین که نمی یارم اینجا)
.
.
تنگ دهان موی میان دل سیاه
عین دوات است پدرسوخته
و ...(چند بیت دیگه که باز هم نمی یارم اینجا)

اصلن تو ورای حافظی.
پسر من اصلن فکر نمی کردم یعنی تا به حال فکر نکرده بودم که ایرج اینو برای یک شاهد سروده. باید برم همه شو بخونم و سر از کارش در بیارم. البته پدرسوخته هاش بیشتر شبیه ناصرالدین شاهه و شاهدشم حتمن ملیجک.

فریدون دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:55

سلام

نیازی نمی بینم که این روز یعنی خاموشی بامداد را یاداوری کنم.

قلمت و دمت گرم.

هر چند که من در شعر طفلی مهدکودک برو هستم.
اما امروزم را با ایشان سپری کردم. شعرش و یادش همیشه زنده
وپایدار. ارزو داشتم امروز را لااقل سر مزارش سپری می کردم.
اما از تو چه پنهان گریستم و خندیدم!!_؟؟

اگر سر مزارش بودی چند تا باتوم میخوردی و برمیگشتی. کجای کاری برادر؟ مگر میشه رفت و کنار مزار شاملو با خیال راحت نشست از ددمنشی سگان مامور بر مزار؟

آرمین دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:40

لسان الغیبه دیگه . قرار نیست همه چیزو بگه که.
حتما بیابانی در کار بوده

شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد
بنده ی طلعت آن باش که آنی دارد
این کدوم واژه اش بوی بیابان میده؟ اصلن صحبت بیابان این وسط نیست.

آرمین یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:40 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

این قضیه لنگه کفش که اگه در بیابان باشد نعمتیست اینجا هم صدق میکند . یعنی اگر در بیابان باشد حتی مویی و میانی هم نداشته باشد گوهریست بس گران بها

خب حافظ که نگفته بیابان.

آرمین یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 22:27 http://nagoftehaa.mihanblog.com/

کامنت فیروزه خانوم یه جاش میلنگه

جوابش با خانم فیروزه.

آرمین یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 19:12

اول

دوم.

فیروزه یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 17:28

ولی خداییش "بنده طلعت آن باش که آنی دارد"

حالا اگر مو و میانی داشت که چه بهتر ولی اگه نداشت مفت گرونه

این یعنی این که هر کسی آنی هم داشت اگر مو و میانی نداشت مفت گرونه؟من فکر کردم که می خوای بگی اگر نداشت هم جهنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد