بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

شانزده آذر نود وسه خورشیدی


مصطفا بزرگ نیا، احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی



برای اولین بار در تاریخ مبارزات سیاسی دانشجویان میهنمان، از ابتدا تا کنون،  امروز مراسم یادبود شانزدهم آذر سی و دو خورشیدی، بدون هیچ نیروی سرکوبی در دانشگاه تهران برگزار شد.

انجمن اسلامی با مراسم خودش و سخنرانی علی مطهری و دکتر معین و سید محمد جان خاتمی با تصویر.

و بسیج دانشجویی با جلیلی و قالیباف.

جا دارد که بگوییم: دست مریزاد شیخ حسن.


پ.ن. :

بنا به روایتی این تصویر ویرایش شده است. چرا که بزرگ نیا با آن دو دیگر دوست نبوده که این عکس را به یادگار گرفته باشند.

نظرات 8 + ارسال نظر
نیلوفرانه سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:13 http://koochehayedel.blogfa.com/

از لاهیجان میشه رفت دیلمان
یه جاده ی پر پیچ و خم کوهستانی که واقعا زیباست خیلی زود سرد میشه و برف میباره تابستون هواش خیلی خوبه البته تموم فصلهاش قشنگه اما رفت و امدش سخته
انشالله خدا قسمت بکنه باید طلبیده بشین
عسکاشو براتون میفرستم

پس باید طلبیده بشیم. آدرس عسکاشو اگه توی عسکامون بزارید اونجا به نام خودتون آپلودش می کنم.

نیلوفرانه دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 23:06 http://koochehayedel.blogfa.com/

عسکی که از بام رامسر گرفتید بسیار زیبا بود منم چنین عسکی گرفتم اما در کوههای دیلمان

من فقط نام دیلمان را شنیدم. ولی نمی دونم کجاست.

الهام یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:11

فقط می تونم بگم آدم های شجاعی بودن و در همین نسل هم چنین جوان هایی زیاد دیدم.

همیشه این آدم های شجاع بوده اند. شجاع تر کسانی که آگاهانه می میرند. منظورم صدها هزار شهیدانی است که در هشت سال دفاع مقدس جان باختند.

فلورا چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:30


دیگه تلاش نمیکنم که کسی دکتر شریعتی رو دوست بداره، دیگه تلاش نمیکنم که ثابت کنم مصدق خائن نبوده و قصد دیکتاتوری نداشته، وقتی ، در عصر ارتباطات، هر انسانی با هر مقدار تحصیل و با هر میزان حب و بغض یک رسانه است و جریان ساز
به خدا هم پناه نمیبرم از شر رسانه، ازیرا خداوندگار نیز از شر رسانه به هزارتوهای خلقت درپیچیده و قصد تجلی نداره!

چه کارهای خوبی می کنید. کاملن حق با شماست. همه در این دنیا یک رسانه شده ایم. و من فکر می کنیم روز به روز هم تغییرات بیشتر می شه. خود من که به شخصه نمی تونم هیچ پیش بینی از ده سال دیگه بکنم.

فلورا دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 19:15

"سه آذر اهورایی"لقبی بود که دکتر شریعتی به این سه جوان در یکی از نوشته هاش داده
مهدی شریعت رضوی برادر همسر دکتر شریعتی بوده، در متن اومده :
"همانجا که سه آذر مان در آتش بیداد سوخت، آنها را در پیش پای نیکسون قربانی کردند... "باقیش یادم نمونده

راستی حسین شریعتمداری رو هم دیروز نذاشتن تو پلیتکنیک سخنرانی کنه... مش حسن کولاک کرده!

حالا که فهمیدم شریعتی این لقب رو داده دیگه من تکرارش نمی کنم.
ارتباط همسر بزرگوارش رو با یکی از این سه شهید می دانستم.
حسینم که ول معطله.
شیخ حسن که حرف نداره. به نظر من یکی که دو سور زده به میرحسین و سید محمد. تاریخ بر این جمله من قضاوت خواهد کرد.

انا دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:23 http://anatbs.blogfa.com

من که اصلا نمیدونم اینا کی هستن تا نظر بدم

مگر شما دانشجو نیستید؟ این سه آذر اهورایی، (نامی که این روزها به آنان داده اند،) دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران بودند، در سفر نیکسون معاون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران در 16 آذرماه سال هزار و سیصد و سی و دو، در اعتراض به سیاست های آمریکا در حمایت از شاه ایران، در دانشگاه تهران، در تظاهرات نسبت به این سفر، شهید شدند. و از آن روز به بعد، 16 آذر تبدیل شد به روز دانشجو.
یاد و خاطره ی همه ی شهدای میهنمان گرامی باد. چه این سه آذر اهورایی و چه صدهاهزار نفر دیگری که در هشت سال دفاع مقدس جان باختند.

مهدی دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:17 http://www.bestbookss.blogfa.com

خواهش می کنم دوست عزیز.به هر حال نیت من این بود که حتما جایزه بدم!

من اصراری در دادن آدرس ندارم. ولی خب، خودم را شایسته ی دریافت آن نمی دانم. چرا که می دانم اگر کسانی دیگر این مسابقه را می دیدند، چه بسا بسیار زیباتر از من می نوشتند. فقط همین.

نیلوفرانه یکشنبه 16 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 23:18 http://koochehayedel.blogfa.com/

سه یار دبستانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد