بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

انقراض


جورج تنها

1912-2012


همیشه فکر می کردم که انقراض نسل ها وقتی بوده که من نبودم. ولی امروز بعد از هزاران سال عمر، شاهد انقراض یک نسل بودم.

نسل جورج تنها.

در سال 1372 گونه ای از لاک پشت یافت شد که نمونه ی دیگری نداشت. این لاک پشت امروز در صد سالگی درگذشت و نسل او منقرض شد.

کلن منقرض شدن خیلی تلخ است.

ب ویژه نسل لاک پشت. لاک پشتی که صد سال برای او عین نوجوانی است.

در مورد جورج بیشتر بدانید.

نظرات 12 + ارسال نظر
ننگ نام دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:19

روزی خاهد شد که دستگاهی بسازن که از بخش ناخود اگاه حیوانات باعمر بیش از صد سال تصویر برداری کنند یا حافظه شون را ریکاوری کنن و قدیمو ببینن
به امید ان روز
از کلاغ حرفای زیادی خاهم پرسید.

فکر می کنی کلاغ خیلی حرف برای گفتن دارد؟ خیلی زندگیش تکراری است. البته شاید از دورانی که فیلم و عکس و این ها نبود بتواند کمی تعریف کند. ولی کلاغ های آینده هیچ چیز تعریف کردنی ندارند. همه اش در اینترنت هست.

Ni mA دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 http://darkknight.blogsky.com

nAMrDA jOrJ rO kOShtAN

Hala kOJaSosH DidY?

جوهر چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:48 http:// chekehjohar.blogfa.com/


این همونه که توی جزایر اکوادور بود؟
خیلی کارا کردند که بتونن نسلش رو ادامه بدهند نمیدونم تونستند یا جورج بی وارث وناکام رفت.

نخیر نتونستند. جورج آخرین از نوع خودش بود و تمام شد.

فرناز چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:33 http://farn-sighs.blogsky.com

تعجب می کنم که چرا چنین موجود بی آزار و آرامی نسلش منقرض می شود و اینهمه موجودات پلید و مردم آزار نسلشان منقرض نمی شود ؟ بعد می بینم که با رشاد موافقم .. بدترین موجود روی زمین انسان است و اگر نسلش منقرض شود امیدی هست که جانوران دیگر ادامه بدهند . غصه ام گرفت .
باید امید داشته باشیم . فعلا صبر کنیم تا نسل پلیدها منقرض شود و بعد ببینیم .................

از آنجا که پلید، کم نداریم، این پلیدیان زمان، به عالم و آدم رحم نمی کنند، خب می شوند آخر خباثت.هم از توبره می خورند هم از آخور. این جا آخور است. توبره اش کجاست را نمی دانم.

فروزان چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 15:03

سلام حال شما
بی خیال جورج
فعلا خودم بیشتر تنها هستم
و در سفر دور ایران
ولی خب آره منقرض شدن خیلی بده
وقتی هیشکی هم مقصر نیست
فقط دوره ات تمام شده باشه

تنهایی انواع مختلف دارد. این نوعش فیزیکی است و خیلی سخت.
در سفر و آن هم دور ایران هرگز کسی تنها نیست.

پروانه چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:22

روانش شاد!

ینی من حالا به عنوان صاحب مرده باید پاسخ بدهم؟

فرانک چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:55

دوباره سلام
عنوان وبلاگتان را از کتاب 23 سال علی دشتی گرفته اید؟

خدا نکند. من خیلی بیشتر از ایات شیطانی به این کتاب ایراد دارم. با این که هرگز آن را نخواندم. همین طور آیات شیطانی را. چرا که به دانسته هایم چیزی اضافه نمی کردند.

این را همان بالا نوشته ام. همان است و بس. اوائل وبلاگ نویسیُ‌فقط بعد از این ساعت به سراغ این صفحه می آمدم.

فرانک چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 http://faranak333.blogfa.com

درود
از دین ارای تان در کانت های دوستان با وب تان اشنا شدم.
انقراض به نظر دردناک می اید. کورت ونه گوت به زیبایی انقراض و یا تبدیل شدن به نوعی دیگر را در برخی از رمان هایش یه خوبی به تصویر کشیده است.در داستان خانه آشر الن پو وحشت انقراض به خوبی دیده می شود. انقراض نسل ها از مضامین بسیار دغدغه ساز است. اما همواره امیدی هم در منقرض شدن وجود دارد که روبر مرل آن را به زیبایی نشان میدهد روبر مرل انقراض را نه پایان زندگی بلکه ورود به به چرخه ی دوباره زندگی و تکرار ان از اول می داند برخلاف ونه گوت که انقراض یک نوع را با تبدیل شدن به نوعی دیگر جایگزین
می کند.

پیشنهاد می کنم شما به عضویت وبلاگ کتابهایی که می خوانیم در بیایید. گاهی برایمان از این کتاب ها بنویسید.
این هم آدرسش:
http://ketabamoon.blogsky.com/
دوست داشتید دعوت نامه را برایتان بفرستم.

دارا چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:27

یعنی ما الان جورج تنها نداریم؟....

نه. حتا جورج کلونی هم تنها نیست.

رشاد سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:36

همین که نسل بشر منقرض بشه از همین حالا خوشحال کننده است. مهم نیست من باشم یا نباشم.

بشر چه هیزم تری به شما فروخته. حیفت نمیاد پنه لوپه کروز منقرض بشه.؟

رشاد سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:29

این موجود دوپا باعث انقراض نسل بسیاری از موجودات شده‌است. به امید روزی که خبر انقراض نسل بشر را بشنویم (یا دیگر نشنویم).

برای شنیدن خبر انقراض بشر باید خودت گوینده خبر باشی. تازشم مگه نشنیدی که یک ضرب المثل مشهوری هست که می فرماید:
عمر طولانی این عیب را دارد که انسان باید شاهد مرگ بسیاری از عزیزانش باشد؟

آرام سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:34 http://bahare2mehraban.blogfa.com/

سلام.
از شنیدن خبر مردن جورج تنها غمگین شدم.
اما بعدش فکر کردم درسته که منقرض شدن تلخه, اما تنهایی تلختره. وقتی آخرین نمونه یک گونه باشی, یعنی توی این دنیای بزرگ تنهایی, تنهای تنها.
شاید حالا آرامتر شد, شاید....

من آگاهی از طرز فکر لاکپشت ندارم. ولی شاید حق با شما باشد. ولی انقراض خیلی خیلی خیلی عمیقتر از این حرفاست. انقراض ینی هیچ راه حلی برای حل مساله تنهایی آدم، نیست. در این مورد لاکپشن البته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد