بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

والنتاین هشتاد و هشت


دولت عشق آمد و من ......؟

نظرات 12 + ارسال نظر
فرناز چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:26

راستش من هم ولنتاین باز هیچ نیستم اما با این قسمت مبارزه با خرمقدسی و عشق زمینی و اینکه جوان ها با ان داستان حال کنند و به هم کادو بدهند حال می کنم .

ب چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:04

دولت ضد عشق آمد و
من خنده بدم گریه شدم

به به.

خاموش سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:11

عکس از...؟

من.

پروانه سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 15:58 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

"والنتاین روز مبارزه با خر مقدسی نیز هست"
برای مبارزه با خرمقدسی چرا از برگزاری جشن های کهن که به اشتباه در ذهن ها جشن های زرتشتی می نامند، استفاده نکنیم و بگذاریم فرهنگ بیگانه هجومش را بر ما کامل کند تازه بیشتر اینها را از خود ما گرفته و به ما به شکل دیگری پس می دهد!

"خب تقصیر ما چیست؟ یکی میگوید جشن سپندارمزگان روز بیست و نهم بهمن است. یکی میگوید روز پنجم اسفند است"
از وبلاگ عسکامون

گاهنامه خورشیدی باستانی که هنوز هم به شکلی از آن استفاده می شود. همه ی روزهای ماه نام داشتند.
روز پنجم هر ماه اسفند نام دارد
همه ی ماههای باستانی سی روزه هستند پس می بینیم که 29 بهمن می شود پنج اسفند باستانی.
به زودی گاهنامه 89 را در وبلاگ اسکن کرده و می گذارم.

حرفهایم تمام نشده ولی وقتم تمام شد
ادامه دارد

حسام سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 http://hessamm.blogsky.com

اون روز ما یه جمله گفتیم امروز ولنتاینه شر به پا شد! همه از هم کادو می خواستن می گفتن چرا تو یادت نبوده!

خب اگه یادت نبوده که چطوری گفتی والنتایمه؟ باز تو یادت بوده والنتایمه. میگفتی بهشون شما چرا به من کادو ندادین.
تازه تا باشه والنتایم باشه. میرفتی از کریم آقای سر کوچه یک شمع میخریدی و یک شوکولات.

پرستوی سفید دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 19:16 http://n-hoseini.persianblog.ir

درود بر شما...این زفان مبارک اگر در کام نبود که می گفتم (مثل الان که می گم): پدر عشق بسوزد... از این بحث می گذرم چون سخن بر سر جشن است و نه عشق. شما اگه می خواهید نعره بزنید و این جور کارها. عواقبش گردن خودتون.به نظر من این کار رو نکنید و جشن تان را بگیرید که این روزها جشن رو از آدم ها بد جور می گیرند و می دونید که ژای آمریکا هم در میونه.

نعره زدن و سماع و بیهوشی عین جشن و خوشیه.

بابک دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:07

ولن شما مبارک محسن عزیز
بهانه ها برای شاد بودن زیاده اگه دل و دماغ شو بزارن واسه آدم
....................
فتو بلاگ شما هم که فیلتر گردید به میمنت و مبارکی
مگر شما چه کرده ای؟ ها؟

حتمن به اسب شاه گفته ایم یابو.
راستش خودمان هم نمیدانیم. آستانه تحمل به این پایینی نوبر است.

فریدون دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 16:13

سلام

دست مریزا!!!

هرجا شادیست رگ گردن....مقدسافوران کلفت میشه.
اجازه بدین بترکن!!

اجازه آن ها هم دست ماست.

فرشته دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:37 http://freshblog.blogsky.com/

درسته که ما هم روز عشق داریم .... ولی خداییش اون روز تو یاد کی می مونه؟؟؟ و کی اون روز رو جشن می گیره؟؟؟

خب ما جشن می گیریم.
فکر می کنی ما چه کردیم روز والنتاین؟ یک کارت تبریک خریدیم و این چن تا شمع رو.
روز سپندارمزگان هم همین کارو می کنیم.
تا باشه جشن باشه.
مرگ بر عزا.

پروانه دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

من در اینجا یادم نمی آید شما از جشن های ایرانی(به جز نوروز و چهارشنبه سوری که عام هستند) نوشته باشید.

این چیزی بود که در همین مورد پارسال نوشتم.
http://after23.blogsky.com/1387/11/26/post-155/
این هم از اون وبلاگ خدابیامرز بدوبیا که ویژه سپندار مزگانه
http://bodobia.blogspot.com/2006/02/blog-post_14.html
ولی به لینکی هم که برای توضیح این جشن توی این پست بلاق اسبات داده شده هم بروید می بینید چیزی که توی عسکامون براتون نوشتم درسته. هیچ اشاره درستی به ریشه و بن سپندار مزگان نشده.

پرستوی سفید دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:11 http://n-hoseini.persianblog.ir

درود بر شما... دولت عشق آمد و من نعره ای و ... ولش کنید بگذاریدما هم زفان در کام بگیریم و نگوییم جشن عشق خیلی خوب است اما... عشق دروغی بیش نیست دروغی شیرینکه گریزی از آننیست. البته من اینها را در حالی که زفان در کامگرفته بودم گفتم ها...

خوبست که زفان در کام گرفته اید. و اگر زفان در کام نگرفته بودید می فرمودید:
عشق اصلن دروغ نیست چه برسد به این که گریزی از آن باشد و ما با شنیدن این کلام ملکوتی نعره ها می بزدیم و به سماع در می بیامدیم و بی هوش می بشدیم.
مریدان بمانند.

پروانه دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:37 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

بدا به حال ما که جشن های خود را نمی شناسیم و والنتاین را جانشین ورز اسفندگان کرده ایم.

من در مورد جشن ها و شادی ها محدودیتی برای خودم نمیشناسم. هر روز جشنی را که بدانم و یادم باشد را گرامی میدارم. یک بار دیگر هم در جایی دیگر این را گفتم.
کریسمس، فطر، نوروز، پسح، اسفندگان، والنتاین، ....
روز اسفندگان را هم جشن می گیریم.
والنتاین روز مبارزه با خر مقدسی نیز هست. روزی که میگوید عشق زمینی، ممنوع و گناه نیست.
چنین مناسبتی در هیچ یک از اعیاد ایرانی نیست. هست؟
تا باشد عشق باشد و گرامی داشت آن. به هر زبانی و در هر مکانی و با هر کیش و آیینی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد