بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

هشتم مارس ۲۰۰۹

هشتم مارس 2009 

تصویری که دو سه سال پیش هم در ترانه های شبانه گذاشتم. 

با آخرین تغییرات 

اگر عکس شما در این جا نیست حتمن من نداشته ام 

 ***

در سردر کاروانسرایی / تصویر زنی به گچ کشیدند
ارباب عمائم این خبر را / از مخبر صادقی شنیدند
گفتند که واشریعتا خلق / روی زن بی نقاب دیدند
آسیمه سر از درون مسجد / تا سردر آن سرا دویدند
ایمان و امان به سرعت برق / می رفت که مؤمنین رسیدند
این آب آورد آن یکی خاک / یک پیچه ز گِل بر او بریدند
ناموس به باد رفته ای را / با یک دو سه مشت گِل خریدند
چون شرع نبی ازین خطر جَست / رفتند و به خانه آرمیدند 

این است که پیش خالق و خلق / طلاب علوم روسفیدند
با این علما هنوز مردم  / از رونق ملک نا امیدند!!
ایرج میرزا

نظرات 21 + ارسال نظر
الی یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 14:06

سلام...
چرا آپ میکنی خبر نمیدی؟
شعر قشنگی بود...
یه نفر میگفت هم دوره بودن ایرج میرزا با شهریار ظلم بزرگی به ایرج میرزا بود..
من اپم
عیدتم مبارک

من گاهی خبر می کنم.
عید خودتم مبارک الی خانم. عید همسفرت هم مبارک.
هم دوره بودن خیلی ها با خیلی های دیگر ظلم به آنان است.

نسیم یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:56

دوستم من دیشب داشتم قبل از خواب به این عکس فکر میکردم چرا ژکوند ژکوند توش نیست . التبه لبخند مونالیزا ی داوینچی هست ها و مال من و تو نیست D:

ژوکوند گفتی و کردی کبابم.
راست می گویی.
از او می نویسم برایت ولی نه در اینجا. که برایت ایمیل می زنم.
نسیم جان زندگی خیلی تلخی ها دارد.
دلم این روزها برای آن ژوکوندخیلی می سوزد.
بیش از یک ماه است او را ندیده ام. میدانی من خیلی خبیثم.
همین حالا که نه ولی همین امروز به او زنگ می زنم و احوالش را می پرسم.

نیاز شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 19:54 http://www.aroundtheworld.blogfa.com

هون عزیز، از اینکه یاد زنان کردی خوشحالم. خوش به حال افسانه گلم که تو رو داره. باورم نمیشه ترانه ملوس اینقدر بزرگ شده باشه! عجب روزا زود می گذرن.
مثل همیشه عزیزترینی!

و اگر تو هم بدانی که چقدر دلم برایت تنگ شده.

ابو غریب بخارائی شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:38

اندرباب (فتحه وضمه وکسره)
در پیوندبا حضرت خاکشیر وبرگی از خورجین ابوغریب بخارائی

چیزهای دیگر هم درخورجین یافت همی گرددی
تو باید فکرتازه ای بکنی چون برای خواندن محتویات این خورجین فتحه وکسره وضمه کفایت نمیکند باید اعراب دیگری را بدانها بیفزائی آخه موضوع بیشترازین چیزا که فکرمیکنی بیخ داره
بای
بای

ما به غیر از فتحه و ضمه و کسره، ایضن دو سه اعراب دیگر هم بلتیم قربانت گردم و آن ها این ها هستند. هستنی:
تنوین که حالمان از آن بهم می خورد این است که از بیخ و بن آن را در رسم الخط مبارکمان ان اش را حذف فرموده ایم و به جایش نونی می نویسیم که از تویش هزار تا تنوین در بیاید.
و دیگر رویم به دیوار سکون است. این سکون از همان دوران دانش آموزی برای ما یک بدآموزی هایی داشت که عمرن در هیچ جا از آن حرف نمی زنیم. آخر می دانی شکلش هم بلانسبت بسیار موهن است.
می ماند سیومی که تشدید است. آن را هم خیلی وقت است که حذف فرموده ایم و به جایش همان تکرار حرف را می گذاریم. اصلن درست نیست آدم خودش را قاطی این اعراب آمده از بلاد عرب کند. کردنی.
ایضن همزه. آی ما بدمان می آید از این همزه. این را هم برداشته ایم و به جایش ی نهاده ایم. آن هم چه یییی!
خاطر مبارکمان را بیشت از این آزرده نمی کنیم به جهت یادآوری اعرابی دیگر. اگز خاطر مبارک شما آزرده نیست بفرمایید بر این صحیفه زرین آن ها را بنشانیم. نشاندنی. یا می فرمایید خودمان در اوراق شما مداقه کنیم؟

نسیم شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:38

میگم چقدر سرت شلوغه رفیق
در ضمن اون دوستت نسیم هم چقدر خوشگله ماشالله

خیلی هم شلوغ نیست اتفاقند. تکراری هم خیلی داره. مثل همین نسیمی که گفتی. فک کنم حداقل دو تا توش هست.
من از اولش هم میدونستم که قدرت تشخیص زیبایی ها را خیلی خوب داری.

فریدون شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:11

سلام

فراموش کردم بنویسم که قطعه تصویر زن شامل 17 بیت می شود.

7 بیت اون وسطا از قلم افتاده است

ممنون.
اون ۷ بیت سانسور شده رفیق. ما اینجاییم نه اون جا.

فریدون شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 01:44

سلام

اونایی که عکسشون هست نمی تونن خودشونو پیدا کنن وای به حال من!!!

مگه خواهر هم داشتی ؟

ضمنا من می تونم به جای تو جی میل اکانت بگیرم فقط شرطش اعتماد تو هستش!!!!!!!

چرا اجحاف کردی؟ عکس مادر به روز هستش اما مال سیمین
خانم..............

قطعه حجاب ایرج میرزا از مثنوی های وی بشمار می رود و
شامل حدودا 400 بیت می شود

مراا جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 22:15

هر روزی که جهانی باشد ما هم در تقابل با جهان برای خودمان چنین روزی میافرینیم شاید که اینگونه بر روحیه جهان جنگی خود غذایی بدهیم
هر روز خدا روز زن است دیدن یک بانوی وجیهه در خیابان همیشه مرا به یاد باربی های شهرمان و میهنمان میاندازد که بخاتر یک غیرتی شدن پیرمردی درون قرون تاریک انهارا محکوم سیاهی چادر کرده است و ایران



من راستی کلمه هاسمیک را دو سه بار در نوشته هاتان دیده ام چیست راستی اسم است به چه معنا است

هاسمیک یک نام ارمنی است.

niloofar چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:12

Che ax ghashangi . Merci ke manam hastam. vali mishe begid chera parti bazi kardid yeki ra 2 va 3 bar bazi ra ham mesl Nahid va Mina va Shabaji aslan ??

از هر کس عکس بیشتری داشتم بیشتر عکس گذاشتم. از آن ها هم اصلن عکس دیجیتالی نداشتم.

پروانه چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

بهترین جا برای عکس های شما این است که یک اکانت در گوگل برای خود باز کنید با هر ایمیلی داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید.
در آنجا در قسمت آلبوم ها عکس های خودتان را بفرستید تا همه یک جا و در اختیار خودتان باشند و هیچگاه آدرسشان تغییر نکند . تا وقتی گوگل فیلتر نشده( که گمان نمی کنم بتوانند فیلتر کنند) عکس ها دیده می شوند.
من از این روش گاهی در وبلاگ کتابخوانی استفاده می کنم.
این آدرس عکس هایی که در وبلاگ کتابخوانی استفاده کرده ام

http://picasaweb.google.com/p.esmrez/YRENSK?authkey=Gv1sRgCJPVovD079mWtQE#

من اکانت در جی میل دارم ولی گویا شما این امکان را وقتی برای خودتان ایجادکرده اید که محمودمحبوب رییس نبود. چون اینروزها از برکت سر این معجزه تاریخ این امکان در کشور ما برقرار نیست و کسانی که قبلن این امکان را داشته اند می توانند از آن استفاده کنند. من چند وقت پیش هم به سراغ این قضیه رفتم ولی نشد و امشب هم که تست کردم با پیغام زیر مواجه شدم:
یا احمدی نژاد یا پیکاسا.
منم خب گفتم معلومه که احمدی نژاد.

فرشته چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:34 http://freshblog.blogsky.com

ببخشید.. فکر می کنم زاویه عکسی که ازشون گذاشتین یه جورایی ایشون رو مرد نشون داد ! خودتون دقت کنین!

حق با شماست. توی کم کردن حجم عکس اینطوری شد.

فرناز چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 00:30

اینها شونصد نفر نیستند و صد و بیست نفر هستند . و معجون جالبی هم از کار در اومده . کاش اونهائی رو که ما نمیشناسیم معرفی می کردین .. یا لااقل صد و سی چهل تاش رو !
منو یاد اون عکس دسته گل می اندازه یک مجموعه ی متنوع که همه با هم زیبا هستند .
واقعا اسم مادر شما هاسمیکه ؟ ( یاسمن ؟‌) من یک دوست خیلی نازنین مسیحی با این اسم دارم .

هاسمیک درسته. من دو رگه هستم.
معرفی شون سخته. ولی ترکیبش راست میگید قشنگ شده.
اون عکسی که از همه بزرگتره ترانه دخترمه.

خاموش سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 21:17 http://laylay.blogsky.com/

خوب از تینی پیک عکس ها را آپلود نکنید لطفا، چون من هم نمی تونم ببینم. free2upload را پیشنهاد می کنم کار باهاش هم راحته هم بی مشکل.

تینی پیک خیلی معتبره. اینی که شما نوشته ایدهم معتبره؟ فردا فیلتر نمیشه؟ خودش خودشو تعطیل نمی کنه؟ مثل ای میج سورس که روسی است و کلی از آلبوم های ما را به دلیل احمقانه ای پاک کرد نیست؟
چشم امتحانش می کنیم.

فرناز سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:53

معلموم شد مشکل ندیدن عکس ها از طرف من یک مشکل فنی نیست بلکه ربط به چشم بصیرت من دارد چون آخرین 2 عکس وبلاق وزین عکسامون رو می بینم اما این یکی را باز نمی توانم ببینم !

آن دو عکس آدرسش مربوط به همان وب سایت عکاسی است و اینها تینی پیک هستند و شما با تینی پیک مشکل دارید. عکس را برایتان می فرستم.

پروانه سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 08:32 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

من هم از برگزاری روز زن و مرد و ... خیلی خوشم نمیاد . روز انسان را بیشتر دوست دارم.

به هر حال روز زن در ایران بهانه ای است که ما زن ها بگوییم: ببینید ما زنانی هستیم که به کمترین حقوق خود آشنا نیستیم..ما نصف مردان هستیم...ما باید در پستوی خانه باشیم... حجاب زن نشانه ی عقب ماندگی مردهای جامعه ی ماست....

تا باشد بهانه ای باشد که چیزی را بگوییم. قضیه در این شکلش خوبست.

فرشته سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:46 http://freshblog.blogsky.com

اه ببخشید خودمو پیدا کردم ممنون !

فک کردم پیدا نکردید در کامنت قبلی نوشتم.

فرشته سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:42 http://freshblog.blogsky.com

اینجا ایران نیست هم روز جهانی زن رو به همه زنهای دنیا تبریک گفته!

شما که عکس منو داشتین که!!!
می تونم بپرسم اون آقاهه ( تصویر کناریه سیمین بهبهانی )بین این همه زن چی کار می کنه؟؟؟؟

اولن که شما هم توی عکس هستید. بگردید خودتان را پیدا کنید.
آن آقا هم هاسمیک مادر من است. خیلی هم زن است نمی دانم چطور او را مرد دیدید.

mitra سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:26

dayi merci ke axe manam gozashti. dooset daram ye donyaaa

Man akhe ax tu ru nazaram ax kio bezaram. Manam du donya dooset daram

فرناز دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 22:12

8 مارس در ایران :

در 8 مارس 1301 ش . انجمن پیک سعادت نسوان در انزلی برای اولین بار روز جهانی زن را برگزار کردند و در 8 مارس 1306 سازمان بیداری زنان که انشعابی از جمعیت نسوان وطنخواه بود نمایشنامه ای به نام دختر قربانی را به اجرا گذاشت که میرزاده ی عشقی آن را کارگردانی کرد .

با اینهمه هنوز فقط برای یادآوری چنین روزی و فقط برای یادآوری باید بجنمگیم !! وای بر ما .

محمدعلی ابطحی یک وقتی چیز خوبی نوشته بود مبنی بر این که ایکاش اصلن هیچ روزی به مناسبت زن و مرد و مادر و پدر و کارگر و کودک و اینا نداشتیم و هر روز بزرگداشت مقام انسان بود.

شهرزاد دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 20:06 http://se-pi-dar.blogsky.com

خانم کلارا زتکین از اعضای هیات رئیسه ی حزب سوسیال دموکرات آلمان بود که در سال 1910 پیشنهاد انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز جهانی زن رو مطرح کرد.
این دو بیت هم ادامه‌ی این شعر ایرج میرزاست البته چند بیت دیگه هم این مابین جا افتاده که زیادی ایرج میرزاییه!

ممنون. آن دوبیت را اضافه کردم.
اگر هشتم مارس نبود آن چند بیت را هم اضافه می کردیم.
این ایرج میرزا هم از آن نوادر روزگار ماست.

شهرزاد دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 19:15 http://se-pi-dar.blogsky.com

یادی هم بکنیم از خانم کلارا زتکین که انتخاب هشتم مارس به عنوان روز جهانی زن اول بار به پیشنهاد او بود.
پایان این شعر ایرج میرزا هم خیلی خواندنیه:
این است که پیش خالق و خلق
طلاب علوم روسفیدند
با این علما هنوز مردم
از رونق ملک نا امیدند!!

ای کاش دو سه کلمه هم در مورد ایشان می نوشتید. من که در این باره چیزی نمی دانم.
این بیتی که در پایان این شعر نوشتید ادامه این شعری است که در اینجا نوشته شده؟ اگر بله بفرمایید تا به آخر آن اضافه کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد