بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

اعتراض به گوگل در حذف نام خلیج همیشه فارس

گوگل ارث یا همان گوگل زمین Google Earth در اقدامی عرب پسندانه نام خلیج فارس را با آن نام مجعول و اسمشو نیار در نقشه هایش کنار هم نوشته است. -با آوردن اسمش آمارش را در اینترنت بالا نبریم- این عمل شنیع بعد از آن صورت گرفت که نام ایران از لیست کشورهای جهان در هنگام درست کردن ایمیل از این سایت حذف شد و به همین ترتیب در سایت یاهو. یعنی اگر کسی بخواهد همین امروز یک آی دی برای خودش در این دو سایت درست کند باید مجل زندگیش را به جای ایران، مثلن  افغانستان  انتخاب کند. یا کنیا یا زامبیا یا گامبیا یا جزایر فیجی.-کاشف این آخری دکتر ولایتی بود. یادش بخیر گل آقا-. خاک بر سر ما. البته شاید هم کشور ایران به عنوان یک کشور واقعن دارد حذف می‌شود و ما ول معطلیم.

مقامات وزارت خارجه کشور خودمان که قربانشان بروم گویا ککشان هم نمی‌گزد.* یا هنوز از عمق فاجعه‌ای که ذره ذره دارد محومان می‌کند بی اطلاعند که این عذر بدتراز گناه است و از گزیدن کک بی خیالی تر.. مگر خودمان همتی کرده و آستین بالا زده و  ریش و قیچی را به دست بگیریم. این است که نامه ای را داریم امضا می کنیم و اعتراض به این سایت.  لینک صفحه ای که باید امضا کنید اینست:

 

http://www.petitiononline.com/sos02082/petition-sign.html

 

و اما چطوری کار می کند؟

 

 پس از کلیک بر روی لینک بالا در صفحه نمایش داده شده  در پایین صفحه بر روی گزینه

 " Click here to sign petition" کلیک کنید. در صفحه ظاهر شده سه گزینه مشاهده میکنید.

۱ -  "Name " که در اینجا نام مبارکتان را می نویسید.

۲- " Email Address " که ایمیل مبارکتان را وارد می کنید

۳-  " Comments " که عبارت only persian gulf  را وارد می کنید یا هر متن دیگر یا خالی ولش کنید. میل میل خودتاتن است. فقط اسمشونیار را تویش ننویسید.

در پایان بر روی گزینه " perview your signature " کلیک کنید.  بعد از دیدن نام مبارکتان روی Approve کلیک کنید. این کار آخر یادتان نرود که همه رشته ها پنبه می‌شود کاری که همه در آن تخصص داریم و دارای مدرک PHD. شماره خودتان را هم برای روز مبادا بردارید.

لازم به یادآوری است که نباید بترسید که اگر امضا کنید، قوقل یخه شما را می گیرد و دیگر برایتان باز نمی شود و کامپیوترتان را از کار انداخته و بیچاره تان می کند. نه. امضا کنید.

دوستان وبلاق نویس  و وب سایت دار هم این لینک را آپ کنند تا امضا ها را زیاد کنیم. می گویند اگر امضاها زیاد شود و مثلن بشود یک ملیون، این نام دوباره بر می گردد. راست و دروغش با راوی. راستی عرب های سوسمار خور هم بیکار ننشسته اند و آن ها هم به طریقی مشغولند.

 البته هکرهای ایرانی عزیز کماکان مشغول کارند و جستجوگر قوقل کماکان در مقابل نام خلیج اسمشو نیار پیغام میدهد که خلیج اسمشو نیار نداریم و خلیج فارس داریم.

تا این لحظه حدود ۳۸۰۰۰۰ نفر امضا کرده اند. بشتابید. می گویند ایرانیان از نظر استفاده از اینترنت مقام بالایی در جهان دارند. ثابت کنید که از این تکنولوژی دارید به بهترین شکلی استفاده می‌کنید.

آخرین آمار امضاها را هم  می توانید اینجا ببینید.

 http://new.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?sos02082

بسم الله.

---

* پ/ن: امروز دیدیم که نه، یک حرکت هایی  هم از سوی مقامات قربانشان بروم صورت گرفته. بازم با اینکه بعد از ما جنبیدند بد نیست.

سانسور خبری انفجار در شیراز

محمدحسین نیکوپور - خبرگزاری مهر

شیراز - مردم گاهی در صحنه - بعداز انفجار حسینیه رهپویان

عکس محمدحسین نیکوپور - خبرگزاری مهر

***

در اثر سانسور خبری انفجار حسینیه رهپویان شیراز، امت گاهی در صحنه گمان ها و حدسیات خود را در مورد حادثه نقل کرده و می کنند. این نقلیات آن قدر هم از ته دل بیان می شود که ممکن است تا مدتی باورت هم بشود. این یکیش:

فردای روز انفجار، روزنامه کارگزاران تیتری زده بود از قول جورج بوش که: حمله به ایران منتفی است. یا چیزی به همین مضمون. جلوی دکه روزنامه فروشی یکی که تیتر را دید بلند بلند با خودش و با من و با روزنامه فروش و با هر کسی که آن جا بود گفت:

مرتیکه پوفیوز. میگه حمله به ایران منتفی است. دیشب شیراز رو با خاک یکسان کرده. حالا میگه حمله به ایران منتفی است؟ ..........(یک فحش بد دیگه که سانسور کردم).

***

شما در این زمینه چیزی دارید؟

فیلیپ جونز گریفیث ۲۰۰۸-۱۹۳۶

VIETNAM - Philip Jones Griffiths 1936 -2008 - Magnum Photo 

VIETNAM - Philip Jones Griffiths 1936 -2008

درباره فیلیپ جونز گریفیث - ارسالی از پروانه
---
دنیای عکاسی و فوتو ژورنالیسم یکی از چهره های معتبر خود را از دست داد.
"فیلیپ جونز گریفیث"، فوتو ژورنالیست بنام جنگ ها، که با عکس های خود از ویتنام افکار عمومی را در آمریکا علیه این جنگ برانگیخت، روز ۱۸ مارس در خانه اش در انگلستان، در ۷۲ سالگی، در
گذشت.

 organic.com
"فیلیپ جونز گریفیث" که به مدت ۵ سال ریاست آژانس معروف "ماگنوم " را بر عهده داشت، عکس هائی از بیش از ۱۲۰ کشور گرفته بود. اما عکاسی از جنگ ویتنام در سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱، چرخش دیگری به حرفه او بخشید. کتاب های عکس او از این جنگ و به ویژه کتاب"ویتنام ای ان سی"، تردید را در اذهان اروپائیان و به ویژه در ذهن آمریکائیان در مورد حقانیت این جنگ به  وجود آورد و آنها را علیه سیاست  ریچاردنیکسون، رئیس جمهوری وقت و مجموعه های نظامی- صنعتی شوراند.
"فیلیپ جونز گریفیث" ابتکار خاصی در ارائۀ عکس های خود به کار می برد، یعنی کسی را که اجحاف می کرد، در صفحۀ مقابل کسی که مورد اجحاف قرار می گرفت، قرار می داد: سربازی که می رفت بمباران کند و کسی که بر اثر بمباران او متلاشی می شد و جان خود را از دست می داد.
او نگاه ها را به سوی کسانی که در این جنگ ها نابینا می شدند، اعضای خود را از دست می دادند و کودکانی که بر اثر بمباران ها، ناقص الخلقه به دنیا می آمدند، می کشید. "فیلیپ جونز گریفیث" می گفت: حتا به قیمت از دست دادن خواب شب و دیدن کابوس هم که شده، باید به این تصاویر نگاه کرد و چشم خود را نبست.

لینک عکس های ویتنام از فیلپ جونز گریفیث در مگنوم فوتو

متن ارسالی از سایت rfi.fr  انتخاب شده است.

عکسامون

ما از مقوله وبلاق و وبلاق نویسی راستش فقط از درست کردنش خوشمان می آید. آمدنی. یکی دو روزی هم هست که وبلاقی کماکان وزین چون سایر وبلاق هایمان درست کرده ایم و اسمش را هم گذاشته ایم عکسامونفوری روی لینک عکسامون کلیک نکنید تا بقیه متن را بخوانید. خواندنی. توی این وبلاق اگر همتی باشد که خیلی هم نیست عکس آپ می کنیم. عکس و کاریکاتور و اینا بی هیچ توضیحی. بعدها شاید از آدرس هایش استفاده بکنیم ولی در حال حاضر از آن به جهت حظ بصر استفاده می کنیم. چون قرار نیست در موردش حرف هم بزنیم  و این خود خیلی کارمان را آسان کرده تمامی تلاش خود را می کنیم که روزی یکبار آن را به روز بکنیم. کردنی. جان هر کسی که دوست دارید برایمان عکس بفرستید. قول امانت داری می دهیم که به نام خودتان آن ها را آپ کنیم. البته لازم به توضیح نیست و زبانمان لال ولی جهت کوبیدن میخ های محکم بهتر است که بنویسیم، عکس های منافی عفت و غیر شرعی و مخالف رژیم و اینا، و اینا و اینا، آپ نمی کنیم. البته اگر برایمان بفرستید بدمان نمی آید که خودمان حظ بصری ببریم ولی دیدن آن ها را از بینندگان این وبلاق وزین دریغ کرده و داغ دیدنش را بر دل آن ها می گذاریم. عکس کوه و مزرعه و سرزمین خورشید و کاریکاتور و آرتیست و اینا و اینا و اینا و اینا و ...... هر چی دوست دارید. اما........

اما.... باید عکس صاحب داشته باشد. ما درست است که کپی رایت را مانند نظام خودمان رعایت نمی کنیم ولی آن قدرها هم که فکر می کنید نامرد نیستیم. نام گیرنده عکس ها را برایمان بنویسد تا در آن از  آن بزرگواران، که شاید خودتان باشید یاد کنیم. توقع آس از شما نداریم. یک دولوی دل از سرمان هم زیادتر است. قبول؟

بسم الله.

فال فروردین ۸۷ یا همان فال سال

سالی برای من آغاز نمی‌شود مگر با شعر مهدی اخوان ثالث. شاعر بزرگ میهنمان. شاعر خفته در توس  و در آستان  فردوسی پاک‌زاد.

 تفالی بر اشعار این بزرگ‌مرد زدم:

***

او دید، من نیز دیدم

دم لابه‌های سگی را – سگی زرد-

که جلد می‌رفت، می‌ایستاد و دوان بود

دنبال مردی که با یک.............

ادامه مطلب ...