بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

گرگان زمین

گرگان زمین - عکس از سالار

گرگان زمین - دشتی در سرزمین خورشید.

دهم فروردین ماه ۱۳۸۶

عکس از سالار

 ***

فکر می کنم با این پست می توانیم به فعالیت وبلاق وزینمان در سال ۱۳۸۶ خورشیدی پایان دهیم.

نوروزتان مبارک.

 سال  ۱۳۸۷ خورشیدی حتمن سال بهتری است. اگر نبود. آ.

ما بردیم

امروز در دو حوزه رای گیری حضور یافتم. در این دو حوزه شاهد به صندوق انداختن هفده رای بودم. دوتاشو ندیدم چهارده تا لیست ائتلاف اصلاح طلبان بود.

آقایی که نام ۴ یا ۵ نفر اصولگرا را نوشته بود در حین انداختن رای به صندوق شعارداد:

اینام که کاری برامون نمی کنن.

- خب رای نمی دادی پدرجان.

در اینجا از طرف مامورین نظارت یک تذکر شفاهی و مودبانه به بنده داده شد.

گیرم در بقیه حوزه ها اصولگرایان به صندوق افتاده باشند.

در یکی از حوزه ها، وقتی چند نفر داشتند باهم از روی لیست یاران خاتمی کپ می زدند گفتم: کاش یک ماشین پلی کپی اینجا بود و کپی میگرفتیم و خلاص. می انداختیم توی صندوق. همه خندیدیم و در اینجا از طرف مامورین نظارت باز هم به طور مودبانه دعوت به سکوت شدیم. این بود که لالمونی گرفتیم. ترسیدیم که دفعه سوم دیگر مودبانه با ما برخورد نکنند و داغ انداختن رای را بر دلمان بگذارند.

آمار این دوحوزه نشان می داد که ما برده ایم. من خودم همین را می خواستم. چیزی که در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری دور نهم ندیدم. وقتی که ۳ رای به احمدی نژاد را دیدم.

راستی خیال همه را هم با آمار و ارقام نداشته خودم راحت کنم که:

رییس جمهور آینده ایران هر کسی که باشد حاج دکتر محمود احمدی نژاد نیست. مگر اینکه تنها کاندیدای این مقام باشد . عین دیکتاتوری های سوریه و آذربایجان شوروی.

پیروزی یاران خاتمی مبارک.

یاران خاتمی

ابراهیم نبوی:

به هیچ وجه علیه رقبای هم خانواده اصلاح طلبان تبلیغ نکنید. مستقیمن برای لیست اصلاح طلبان تبلیغ کنید. مشکل کروبی را بعدن در الیگودرز حل می کنیم.

این هم لیست یاران خاتمی که ..............

ادامه مطلب ...

بیسچاراسفند

محسن چاووشی می‌خواند. بهرام رادان می‌خواند. خودم می‌خوانم. عکس از آفتاب

دلواپس و بی تابم، حس خوبی ندارم.........

- لیست سی نفره تکمیل شد؟

- تحریم شد؟

- تکمیل شد! کری؟

***

ظهر بیسچاراسفند، آخ که این بیسچاراسفند چقدر باید در حافظه تاریخی ملت ایران نقش داشته باشد؟

  گوشیت زنگ می‌زنه. با رینگ تن صدای محسن چاووشی توی سنتوری.

این نفسای آخره دلم داره جون می‌کنه.....

- رای دادی؟

- آره.

- فایده نداره که. سه نفر دیگه استعفا دادن و سر ظهرم تاج‌زاده تایید شد. من تازه دارم می‌رم.

- اون که رد صلاحیت شده بود که.

- نه بابا نامه بهش نداده بودن.

- حیف شد. جون می داد .............

ادامه مطلب ...

سئوال استراتجیکی

ما هر روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تعقیب می کنیم و حدس هایی هم در مورد آن می زنیم که کدام یک از سه چهره ی  بیشتر مطرح در آن، می شود رییس جمهور.

حالا بیایم سراغ خودمان. یک سئوال استراتجیکی ازتون دارم:

به نظر شما رییس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران کیست؟

سخته؟ خب معلومه که سخته. حالا بگید دیگه. یه چیزی بگید. لطفن از نوشتن متون تحلیلی و استراتجیکی و تاکتیکی و اینا خودداری کنید. یک نام بگویید. فقط. حالا تحلیل می کنید، خیال می کنید، آرزو می کنید، دستور می دهید، هر چه. اصلنم ازتون دلیل نمی خوام که: چرا فکر می کنید ......رییس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران است.

بسم الله.

***

پاسخ ها:

سید محمد خاتمی ۴

محمدباقر قالیباف ۳

شیرین عبادی ۱

عباس عبدی ۱

محمود احمدی نژاد ۲

مهدی کروبی ۱

غلام علی حداد عادل ۱

فال اسفند ۸۶

بگذار تا مقابل روی تو بگذریم / دزدیده در شمایل خوب تو بنگریم

شوقست در جدایی و جور است در نظر / هم جور به که طاقت شوقت نیاوریم

روی ار بروی ما نکنی حکم از آن تست / ........

ادامه مطلب ...

سنتوری

بهرام رادان در نمایی از سنتوری

به کسانی که نسخه سی دی غیرمجاز فیلم سنتوری اثر آقای داریوش مهرجویی که دچار توقیف مادام العمر شده است را تهیه کرده و دیده‌اند و از جمله خودم –مگر می‌شود ندید- پیش‌نهاد می‌کنم  بیایید و در این حرکت نمادین و سمبلیک که در بعضی سایت‌ها و روزنامه‌ها مطرح شده شرکت کنیم و آن این‌که: هرکس بابت دیدن این فیلم مبلغ هزار یا هزار و پانصد تومان به

شماره حساب: ۰۱۱۶۴۰۷۷۹۵

(بانک تجارت شعبه چهارراه پارک کد۰۳۲ )

به نام داریوش مهرجویی و فرامرز فرازمند

واریز کند. بهتر است هر چند نفر با هم سهمیه خود را رویهم ریخته و یک جا به حساب بریزند که حجم کار کارمندان بانک هم افزایش نیابد.

خداحافظ کاسترو

عکس از واحد مرکزی خبر

دوست داشتنی ترین دیکتاتور جهان از قدرت کناره گیری کرد.

***

نفر بعدی نبود؟ رفتیم.

-کریپیا روکیه مین اوته رنا چاهتا هوم.

- چیه؟ چی میگی آقا؟

- آقا نگهدار آقای مشرف می گه که  می خواد پیاده شه.

-آرد تو دهنت بود توی ایستگاه بگی؟

-آقا شما ببخشش.

- بجنب آقا بجنب. مردم کار زندگی دارن. مسافرای مارو ملت جنیفر لوپز سوار می کنن ما مشرف.

- بیا ناکس از عقب زد اوهوی چه خبرته؟ حواست کجاست؟ اتوبوس به این گندگی رو ندیدی و اومدی یه راست مالیدی به ماتحتمون؟

-ببخشید اقا. من مقصرم. می دونم. هرچند که شما یهو زدین رو ترمز. حالا اگه اعتراض دارید وای میسسیم آژان بیاد.

- اقا رووای میسسیم آژان بیادچی چی رو وای میسسیم آژان بیاد؟  مسافر دارم آقا. ملت کار زندگی دارن. نه آقا یه برگ از کوپن هاتو بکن بده برو. آژان بی آژان.

- بفرما.

- قربون مرام آقا. بریم آقا؟  مشرف پیاده شد؟