بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

هفت کار نکردنی بعد از غذا خوردن

 ایمیلی بهداشتی به دستم رسیده بود با این متن که بعداز خوردن غذا هفت کار را نباید کرد:

1 – سیگار نکشید. حتا یک نخ؟

2 – میوه نخورید. حتا یک گلابی؟

3 – چای ننوشید. فقط یک استکان. ها؟ مرگ من.

4 – کمر بند خود را شل نکنید. شلوارک که کمربند نداره که.

5 – حمام نکنید. باشه.

6 – راه پیمایی نکنید. اینم به چشم.

7 – نخابید. لم چی؟ لم هم ندهیم؟

با توضیحات علمی کوبنده و دلایل مبرهن ولی چون بضاعت درکش را نداشتم، ننوشتم. از قبیل اسید و پروتیین و ویتامین و آلبومین و کلی مین های دیگر.

خدا به فرستنده ایمیل خیر بدهد. آشنایی با مسائل بهداشتی و درمانی خیلی خوبست. به ویژه در سن و سال من. ولی تکلیف من در این میان روشن نشد که بالاخره بعد از غذا چه بکنم؟ یعنی کاری مانده که من بخاهم بکنم و بتوانم که بکنم؟

من موارد اول و دوم و سوم را انجام می‌دهم. اولن در مورد شماره یک باید بگویم یکی از انگیزه‌های اصلی من برای غذا خوردن فی الواقع همان مورد اول است.

 موارد چاهار تا شش را انجام نمی‌دهم. اصلن برای سلامتی مضرند. یعنی چه؟ کمر بند را شل کنیم! زشته. قباحت داره. و مورد هفتم را اگر در منزل باشم امکان ندارد که از آن بگذرم.

با بررسی های کارشناسانه و با توجه به جمیع جهات میتوان گفت که:

 " مرگم حتمی است. پس بدرود ای زندگی."

نظرات 10 + ارسال نظر
شمس دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 13:31

مرحوم مغفور حضرت شیخ جوان ان شیربیشه هنر ان مرد بزرگ و ان یل میدان دار متجانس گرایان و ان مرتد ملعون و ...........
اسکار وایلد گرامی که مراد همو سکسوالان محترم بوده و از افاضاتش بهره ها برده اند این خلق
در مورد جواب به مطلب اینکه سیگار خطرناک است و سیگاری ها لعنتی گفت اوردی داشتم از نامبرده که
لعنتی بودن کلمه ای است که ادم ها معمولی کند ذهن به ادم های برتر از خودشان میدهند
حالا رجوع کنید به تمام ملاعنه بیست و اندی سال گذشته
و اینکه مطالعات نشان داده که شش )جگر سفید( بیشتر مورد هجوم انواع حشرات در مقابر میشود
چه خوش گفت فردوسی
السیغار اعلن الانسانیه و اکبرالذات

سیامک شنبه 12 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 12:06 http://morghegereftar.persianblog.ir

حتی از این هم بدتر!اگر قرار باشد بین اصل قضیه و مورد اول یکی را انتخاب کنم قطعاً مورد اول را انتخاب میکنم.

پادرا دوشنبه 7 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:46 http://padra.blogsky.com

در این جور وقت هاست که آدم باید اعتقادش رو به علوم بزاره کنار و یاد اون آدمهایی بیافته که تا آخر عمرشون بجای فکر زندگی کردند ......

و این رندگی آخ که چقدر خوبه

فرشته یکشنبه 6 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 15:00 http://freshblog.blogsky.com

به نظر من متابولیسم افراد با هم فرق میکنه و جواب بدن های متفاوت به غذاهای متنوع هم فرق میکنه... اما پرهیز غذایی و ورزش چیزیه که انسانها رو سرپا نگه میداره....و در ضمن عمر روهم طولانی میکنه... یکی از دوستانم ۳۳ سالشه پدر یک پسر ۳ ساله که اصلا مراعات غذا خوردن رو نمیکنه و پرهیز نمیدونه چیه... ماه پیش سکته قلبی کرد اما ... عبرتش نشده!!!

اگر آدما عبرت میگرفتند هیچ کس نمیمرد. یا حداقل همه بالای ۱۲۰ سال عمر میکردند.

نیلوفر شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 21:28

این دستورالعمل مخصوص ناهار و شام های مفصل و سفره های حاج اقایی است نه برای اکثر مردم که با یک دست کار میکنن و با دست دیگه نون و پنیر میخورن یا موقع رفتن به مدرسه و سر کار توی اتوبوس و قطار و پشت فرمان ماشینشون یک سیب به عنوان ناهار گاز میزنن.

بابا شمام خیلی شیکی. پشت فرمون ماشین و گاز زدن سیب؟ کجای کاری همشیره؟ دریغ از یک تافتون ۶۰ تومنی و آویزون شدن از اتوبوس. سیب که دونه ای ۳۰۰ تومنه. البته نه توی قلهک یعنی محله رییس جمهور. اون جا دونه ای ۳۰ تومنه.

پروانه شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 18:27 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

با عصبانیت در حالی که دارم دو دستی عین این آدمک یاهو موهای سرمو می کنم:
دستورات بهداشتی را جدی بگیرید. مخصوصا این هفت فرمان را.
..
در پاسخ به آقا حسام البته با اجازه صاحب خانه: منم یکیو سی سال است که می شناسمش هرشب مشروب خورده و همیشه هم سیگار کشیده به محض اینکه باز نشسته شد و زمینهایی که اینور و انور سی چهل سال پیش خریده بود میلیاردی شد ،سرطان گرفته .براش دعا کنید چون اصلاخوش خیم نیست

ما دعا میکنیم. البته حسام هم پستی در مورد پل صراط داره. به اونم سر بزنید بد نیست. من پیشنهاد میکنم همه بشینیم و منتظر باشیم تا این آشنای شما از پل رد بشه. اگه رد شد. همه میتونیم با اطمینان رد بشیم. چرا؟ چون میفهمیم اون ور آب هم پارتی بازیه و مامورای پل و دربان بهشت و دوزخ را هم میشود خرید. هر چند اشتباه میکنم. چون ما اون ور آب هم چیزی نداریم که خرج کنیم.

سیما شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:44

خوبه حالا فقط ۷ کار را کفتند نکنید این همه اعتراض می کنید خیلی هم که سخت نیست قرار است که سالم و سر حال باشید اگر این کارها را می کنید یا کردید و سر حال و سالم هم هستید خوب اون کارهایی را که کردید به اینهایی که این کارها را می گویند نکنید بگویید تا بالاخره ما هم تکلیف خودمان را بفهمیم چون ما از ازل سیگار نمی کشیم البته هر چند به یمن دوستان از سیگاری ها بیشتر سیگار می کشیم . هنوز ۹۰ سالمان هم نشده است بدانیم اینها خوب است یا نه بعضی هم اینکارهارا کردند و مردند بعضی ها این کارها را کردند و ۱۰۰ سال عمر کردند پس ما چی کار کنیم!!!!

همین دکتر ها میگویند آدمایی که سیگار نمیکشند بیشتر از سیگاری ها دچار مشکل میشوند. حالا چرایش را حتمن با آلبومین و اینا میدن. به نظر من شما برای اینکه کمتر از جانب دوستان سیگاری دچار خطر باشید بهتر است که خودتان هم سیگاری بشوید.

مهدیه شنبه 5 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:15 http://badoom.blogsky.com

پس بابا بزرگ من چجوری ۱۰۴ سال بدون رعایت موارد ۱ و ۲ و ۳و ۷ زندگی کرد؟! معجزه بوده شاید!!!!!!!
پاسخی که به کامنت حسام دادید کاملا درسته و این کار در تمام کشورها انجام می شه! ( اینو یادمه یکی از استادامون گفت ولی از بس شاگرد زرنگی ام که یادم نیست سر کدوم کلاس مفصل راجع به این سیاست صحبت شد!!!)

معجزه نیست. همون درسته. عین خودمه. پس پیش به سوی ۱۰۴ سالگی. به اونایی هم که آرزوی مردن منو میکنن میگم: حرومزاده ها کور خوندین. من حالا حالا ها زنده ام.

حاجی پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 14:09

عجب من تجربه کردم کارهایی که میگویند نکنید برای این است که خیلی حال میدهد العیاذ بالله مگر میشود بعد غذا سیگار نکشید؟
من عجب از اقای پیروز خوشم میاید راستی چن میگیره برا یک جلسه که کارشناسی میکنه
من هم از این تریبون اعلام امادگی میکنم که حاضرم در ازای مبلغی قابل توجه به هر زبانی که بخاهند صاحبان کانالهای اقماری برایشان کارشناسی کرده و حرف بزنم
از الوات خیابان های نیویورک و معتادین لندن و ...... که کمتر نیستیم
راستی یک مسابقه چرا به خیابان خیابان میگویند
این را به مسابقه بگذارید جایزه اش با من

پیروز را نمیشناسم.
اگر مسابقه ای بخاهیم بگذاریم باید اول خودمان جوابش را بدانیم. وقتی خودمان جواب سئوال را نمیدانیم، مسابقه به شکلی در میاید که هر سئوالی میشود در آن مطرح کرد. مثلن چرا به کوچه میگویند کوچه. این یعنی چه کوش؟ کجا رفت؟
جوابش را برایمان روانه کن. مسابقه اش با ما.

حسام پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:19 http://hessamm.blogsky.com/

اگه بخوایم به حرف دکترها گوش کنیم که باید بریم بمیریم!
اتفاقا ما یه آقا مرتضایی توی فامیل داریم که حدود ۹۰ سالشه. همیشه سیگار کشیده، مشروب خورده و هر کاری هم دلش می خواسته کرده. آنچنان سالم و سرحاله که آدم به تمام توصیه های پزشکی شک می کنه!

خیلی وقتا وقتی گوشت سفید در کشور کم میشه صدا و سیما و مطبوعات شروع میکنند از مضرات کوشت سفید گفتن. وقتی گوشت قرمز کم میشه شروع میکنند از مضرات گوشت قرمز گفتن و مزایای گوشت سفید. وقتی سبزی جات کم میشه از آلودگی مزارع واقع در بهشت زهرا که محل جمع شدن فاضلاب تهران است میگن. دقت کن و اینا رو کنار هم بگذار بعد میبنی که هیچچی نباید بخوری و باید بمیری.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد