بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.
بعد از بیست و سه

بعد از بیست و سه

همان اوقاتی که تب داریم و به مهتاب بد می گوییم. همه مان.

قهرمان

مردی در پارکی در نیویورک در حال قدم زدن بود. ناگهان مشاهده کرد که یک سگ بزرگ به دختربچه ای حمله ور شد و جان او را تهدید کرد. به طرفشان دوید و موفق شد سگ را کشته و جان دخترک را نجات دهد.

پلیس سر رسید. با تقدیر از عمل مرد به وی گفت: شما یک قهرمان هستید. فردا تمام روزنامه ها این را خاهند نوشت. یک قهرمان نیویورکی دخترکی را از مرگ حتمی نجات داد.

مرد گفت : ولی من نیویورکی نیستم.

- خب فردا همه روزنامه ها خاهند نوشت: یک قهرمان آمریکایی.............

- ولی من آمریکایی نیستم.

-پس کجایی هستی؟

- من ایرانیم.

فردا صبح تمام روزنامه های آمریکایی نوشتند:

یک بنیادگرای ایرانی به طرز وحشیانه ای سگی مظلوم را در پارکی در نیویورک کشت.

غزلی در تیرماه هشتاد و شش

دلم خیلی هوای تو کرده

هوس یک چای

هوس یک سیگار

هوس ریختن یک قاشق ماست و خیار خنک

به حلقوم گُر گرفته‌ی تو

هوس مستانه قدم زدن

در نیمه شب

در خیابانی بارانی

وبی انتها ...........

نامه وارده

بخش جدیدی در این وبلاگ است که به ارائه ایمیل هایی که برایم پست می شود می پردازد. ممکن است تمام متن باشد یا قسمتی از آن. یا اصلن متن نباشد و مثلن عکس باشد یا هر چیز دیگر. ولی هر چه هستند طوری انتخاب می شوند که از خاندنش حظ ببرید. نبردید هم نبردید. مشکل مشکل خودتان است.

یا حق

کنجی در شهری کهنه

سرزمین خورشید - یک

کنجی در شهری کهنه از سرزمین خورشید.

شوالیه

در دائره‌المعارف دکتر غلام‌حسین مصاحب، مقابل شوالیه نوشته شده ← شهسوار. که یعنی به شهسوار رجوع کنید. و در مقابل شهسوار نوشته شده: در تاریخ مغرب زمین، در قدیم الایام، هر یک از کسانی که در سواره نظام خدمت میکردند و بعدها هریک از جنگندگان سوار یا هر یک از افرادی که در جامعه موقعینی نظیر شهسواران کسب کرده بودند و در اروپای قرون وسطی از زمان تاسیس بنیاد شهسواری هر کس که با تشریفات خاص و شرایط معین این عنوان به او اعطاء می‌شد و ..........

بعد از اعطای لقب شوالیه به سلمان رشدی توسط ملکه الیزابت دوم، تکلیف کلیه شهسواران را با خودمان روشن کردیم. رگ و ریشه اعطای این القاب حداقل از جانب اینگیلیسیا برایمان مشخص شد. یک جای قضیه می‌لنگد. باز هم به قول دایی جان ناپلتون که اگر نبود، بسیاری از پست های ما کامل نبود،: "آخه اینگیلیسیای خبیث همه کارا تون تموم شد و توی این واویلا بازار فقط مونده بود که لقب شوالیه به این آقا بدین؟" سلمان رشدی چه موقعیتی نظیر شهسواران کسب کرده است که شایسته این لقب باشد؟

حدیث نا مکرر بنزین

از اآنجا که دسترسی به بلاگر دات کام برای آپ کردن وبلاگ ها سخت شده، -فیلتر نشده حرف در نیاورید-، یک وبلاگ در اینجا به راه انداختیم و ترکیبی از ترانه های شبانه، بعد از بیست و سه و ترانه های بی اندوه را در آن آپ می کنیم تا بعد.

و اما اولین پست

دیروز و در پی سهمیه بندی بنزین ذوق این وقتهای ملت ایران گل کرد و شروع کرد به روانه کردن اس ام اس هایی که مرحمی بود بر دل آن هایی که مخالف این قضیه بودند.  در اثر روانه شدن یک اس ام اس که مردم را دعوت به گردهم آیی در نقطه ای کرده بود که انقلاب کنند، سیستم اس ام اس مخابرات از کار افتاد. که مردم به هم اطلاع میداندند که مخابراتمان هم بنزینی بوده و قطع شده. این جا بود که فهمیدیم با اس ام اس نمی‌توان انقلاب کرد. همان طور که وقتی قرار شد عکس خودمان را در سایت اورکات با عکس کاندیدای مورد علاقه‌مان در آخرین  انتخابات ریاست جمهوری عوض کنیم و به این شکل خیر سرمان برای کاندیدای مورد علاقه خودمان تبلیغ کرده باشیم، اورکات فیلترشد و تا به امروز از فیلتری در نیامده.

و اما بنزین: خود من موافق قضیه هستم. حرکت حرکت درستی است. حتا در دراز مدت معتقدم این شاش بز سهمیه هم باید لغو شود و بنزین با قیمت واقعی عرضه شود. تا این کار انجام نشود، دست ما در امور اقتصادی و دارایی و سیاسی و .... کوتاه خاهد بود. در هیچ جای جهان بنزین ارزانتر از آب عرضه نمی شود. حالا اگر میزان صرفه جویی از این طریق در راه وسایل نقلیه همگانی خرج نشود آن وقت باید رفت و یقه کسی را که در انتخابات ریاست جمهوری عکسش را با عکس خودمان در اورکات عوض نکردیم را بگیریم.

ولی .. ولی.

بحث بر سر این است که دیشب یعنی چهارشنبه شب پنجم تیرماه ۸۶ در صدا و سیما با مردم مصاحبه میکردند. همه آنهایی که با ایشان مصاحبه میکردند مانند یک کارشنانس خبره دلایل سهمیه بندی بنزین را توضیح میدادند. کسی نگفت که این ۱۲پمپ بنزینی که به گفته خود مقامات پلیس در اثر ازدحام دچار آتش سوزی شد، توسط چه کسی بود؟ دشمنان؟ نفوذی ها؟ کی ها؟ با استفاده از تاریکی شب و خابیدن امت یک عده اراذل و اوباش آمدند و اینکار را کردند؟ یا غارتگران چند فروشگاه و بانک چه کسانی بودند؟ تفو بر آنها؟ آیا صدا و سیما در مورد روسای جمهور قبلی هم همین سیاست را داشت؟ یادمان هست کفن پوشانی را که مدام منتظر نشسته بودند تا تقی به توقی شود و عزا عزاست امروز به خیابان بریزند. ولش کن. جهنم.

رهنمود: برای بهترین شکل برخورد با هرگونه اقدامات خرابکارانه –آتش زدن پمپ بنزین ها را نمی‌گویم که تلاش در راه بازگرداندن سوبسید بنزین را می‌گویم- بهتر است هرچه زودتر بنزین به نرخ واقعی نیز عرضه شود. گرانی ها به دنبال خاهد داشت. قربانیان و تلفات زیادی  خاهد داد. یکبار برای همیشه این قضیه باید تمام شود.

آخرین خبر: آقای احمدی نژاد در جایی گفته اند: با گاز سوز شدن اتومبیل ها بنزین صادر می کنیم!